باکس setool و آموزش استفاده از آن

نویسنده: saeid.agharazi
بازدید: 10157 نفر
به روز رسانی:

باکس setool

باکس setool قویترین باکس برای سرویس دهی نرم افزاری به گوشی و تبلت های سونی و برند سونی اریکسون می باشد. این باکس در سری جدید با نام Fusion وارد بازار شد که از لحاظ ظاهری با setool متفاوت است اما به لحاظ ساختار فنی تفاوتی با اسیتول نداشته و با همان برنامه ی اجرایی setool کار می کند.

نحوه ی نصب setool:

۱-      اول  در پوشه ی driver وارد زیرپوشه ی eGate driver بشید و وفایل زیب شده ی xp2k را از حالت زیب خارج کرده و فایل exe آن را اجرا کنید.

۲-      حال باکس را به کمک کابل مخصوص به کامپیوتر وصل کنید.

۳-      با ظاهر شدن پنجره ی نصب درایور، درایور باکس را در مسیر setool:\driver\4in1_cabledriver  نصب کنید. دقت کنید که این پنجره چند بار ممکن است ظاهر گردد که شما هر بار در همان مسیر درایور باکس را نصب میکنید.

۴-      بعد از نصب بر روی فایل اجرایی باکس کلیک کرده و بازش کنید. اگر در این مرحله پیغام protection Card error ظاهر گردد نشان دهنده ی این است که کابل به درستی به باکس متصل نیست.

وقتی باکس بدرستی نصب شه با اجرای آن پنجره زیر ظاهر می گردد.

موقع اجرای باکس با پنجره بالا روبرو میشوید

در بالای صفحه با سربرگ های زیر مواجه میشید:

sonyErricson : که عملیات روی گوشیهای سونی اریکسون در این قسمت انجام میشه

LG3g و Sharp3g: عملیات روی گوشی های شارپ و الجی در این بخش صورت میگیره

Pda: یکی از انواع گوشی های سونی اریکسون در باکس اند این گوشی ها جز UIQ3 هستند و مشخصه ی فایل فلش های آن پسوند ZIP دارند و فایل فلش های فارسی آنها عبارتArabic  را در خود دارند. هنگام کار در این گوشی ها بخش setting هیچ تیکی نمیخورد.

A2: در این گوشی ها عملیات همچون بخش sonyErricson صورت میگیره که در بخش های بعد براتون توضیح میدم.

ODM: بعضی از مدلهاش هر دو فایل فلشMAIN وfs را دارند ولی بعضیاشون فقط یک فایل فلش دارند. در مورد مشخصه ی فایل فلش های گوشی های سونی در پایان همین بخش خواهم گفت.

دقت کنید که فایل فلش های باکس setool با باکس های دیگر ممکن است فرق کند

Empty fill: این قسمت دو کارایی دارد یکی تست پوینت و دیگری فلش کردن گوشی هایی که آی سی فلششان خام است(اونایی که تازه از کارخونه اومد و اولین باره که فلش میشن)

Locks: برای قفل شبکه به کار میره با کمک این سربرگ میتونید گوشیتونو روی یک شبکه خاص به سادگی قفل کنید البته دقت کنید چون باز کردن قفل نیازمند صرف هزینه است.

Setting: این بخش تقریبا برای هر عملیاتی که انجام میدیم کارایی دارد و باید به گزینه هایی که در اینجا تیک میخورند دقت کنیم.

 حال به نوار ابزار کناری باکس دقت کنید در این بخش در مورد این نوار ابزار توضیح داده میشود

برای امتحانش کافیه identify را بزنید بعد دکمه ی c  گوشی را نگه داشته کابلو به گوشی وصل کنید (علت گرفتن دکمه ی c اینه که یوقت با زدم کابل به اون روشن نشه) میبینید که اطلاعاتی از گوشی در این پنجره نشون داده میشه که درباره اون در پستای بعدی صحبت خواهم کرد.

در سمت راست یک لیست بازشو وجود داره که مدل گوشی را قبل از انجام هر عملیات از اینجا تعیین میکنیم. زیر آن دکمه هایadd ،remove،clear قرار داره که برای اضافه و حذف فایل فلش ها به کار میره.

در پایین آن misc files قرار داره که در اینجا بعضی از انواع فایلها add میشن که درباره ی اونم خواهم گفت.

یک قسمت مهم دیگهinterface  که در سمت چپ و پایین صفحه وجود دارد از اینجا نوع اتصال رو مشخص میکنیم که اگر گوشیمونو مستقیم با کابل به کامپیوتر وصل کردیم از این قسمتusb  را انتخاب میکنیم و اگر با کابل باکس به باکس وصل کردیم با توجه به شماره ی com (که در  device manager میتونیم ببینیم) از اینجا نوع رابط را تعیین میکنیم.

دکمه یGo support  برای وصل شدن به سرور و سایتsetool.net  به کار میره از اینجا میتونیم فایل فلش ها رو دانلود کنیم فایل رست را دانلود کنیم و بسیاری کارهای دیگری که نیاز به بروز رسانی داره از اینجا صورت میگیره.

مراحل فلش 

۱-مدل گوشی را انتخاب می کنیم 

۲-کلیدIdentify را می زنیم بعد گوشی را با باطری به باکس وصل می کنیم تا اطلاعات گوشی را بدهد از این اطلاعات نرم افزاری که کلید Identify میدهد cidگوشی مهم است .

۳-فایل های فلش را روی یکی از درایو ها کپی می کنیم 

۴-کلیدAdd را می زنیم و در پنجره باز شده از مسیر ی که فایل ها را کپی کردیم فایل هم cidگوشی را باز می کنیم . در هر پوشه دو فایل وجود دارد که ابتدا فایل با حجم بالاتر را به عنوان فیل اصل یا main و فایل دیگر را به عنوان فایل زبان یا fsانتخاب می کنیم .

۵-در قسمت setting گزینه ۱و۵ را برای CHIPSET (DB2012 و DB2020و PNX5230) می زنیم و گزینه های ۶و۵ را برای CHIPSET (DB2000 و DB2010) می زنیم .

۶-کلید flashرا می زنیم

۷گوشی را با باطری به باکس وصل می کنیم 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ثبئ
    مهمان

    خیلی عالی بود

    • saeid agharazi
      ادمین

      سلام مرسی. نظر لطف شماست.