چگونه سربرگ قابل توجه و تاثیرگذار طراحی کنیم؟
چگونه سربرگ تاثیرگذار طراحی کنیم ؟
۱-بر نام تجاری خود تاکید کنید
تمام انرژی خود را صرف برجسته نمودن نام تجاری خود کنید. به طور معمول باید لوگویی را در سربرگ درج کنید. اما به راههای دیگری فکر کنید که میتوانید به نحوی خلاقانه و منسجم نام تجاری خود را ترویج و تبلیغ کنید. در اینجا Shane Helm قسمتهایی از آیکون اصلی لوگو را بر سربرگ و کارت ویزیت استفاده کرده است. این حرکت هوشمندانه عملکرد و خدمتی دو گانه به این تجارت میکند از یک سو رنگهای مربوط به شرکت به عنوان عنصر طراحی جالب و بصری نمایان میشود و از سوی دیگر بر تصاویر مربوط به نام تجاری به نحوی تاکید میشود که تکراری یا اجباری به نظر نمیرسند.
۲- سادگی آن را حفظ کنید
حتی اگر با تمام وجود میخواهید بر نام تجاری خود تاکید کنید و آن را برجسته نمایید، دقت کنید که این کار را به نحوی انجام ندهید که توجه و نگاه مخاطب از محتوای اصلی خارج شود.
Johny Delap با اضافه کردن یک یا دو رنگ تند و طرحی با فضای آزاد زیاد، سربرگ شخصی خود را خلوت و ساده و در عین حال با تاثیر گذاری بالا طراحی کرده است.
۳- از تصاویر معنیدار استفاده کنید
در این طرح برای درج تصویری که حرفی در مورد نام تجاری داشته باشد و به مخاطبان مورد نظر آن مرتبط باشد از فضای مثبت و منفی به نحوی خلاقانه استفاده شده است. ترتیب رنگهای قرمز و سفید که تضادی رنگی زیادی با هم دارند این طرح را چشمگیرتر و قابل توجهتر کرده است. طراح این سربرگ Damian Hernandez است.
۴- از پشت صفحه سربرگ غافل نشوید
اگر نامههایی که بر روی سربرگ مینویسید به صورت کاغذی و فیزیکی ارسال میکنید، سعی کنید طرح یا نقشی را در پشت صفحه درج کنید، حتی رنگ، الگو یا بافتی ساده نیز به طرح شما جلا و درخشندگی میبخشد. اگر به دقت و از نزدیک نگاه کنید، خواهید دید که الگو و بافتی که در سربرگ طراحی شده توسط Matt Yaw وجود دارد به طور هوشمندانهای با اشکالی که در لوگو درج شده بر روی صفحه قرار دارد که شباهت و همخوانی زیادی دارند.
ما به شما پیشنهاد میکنیم مقاله رفع مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ را در وب سایت ما بخوانید.
نظرتان را به اشتراک بگذارید