آموزش فعال سازی حالت مهمان یا Guest Mode درگوشی اندرویدی

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 1574 نفر
به روز رسانی:

آموزش فعال سازی حالت مهمان یا Guest Mode درگوشی اندرویدی

آیا تاکنون چیزی در مورد حالت مهمان در گوشی اندرویدی شنیدید یا می دانید،اکنون میخواهیم شما را با این قابلیت آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

حالت مهمان در گوشی اندرویدی،تلفن همراه یک وسیله ی کاملا شخصی است و نباید آن را در اختیار دیگران گذاشت و اجازه داد بتواند بدون اجازه شما وارد گوشی شوند.اما گاهی اوقات به دلایلی مجبوریم تلفن همراه حود را در اختیار دیگران بگذاریم.در این حالت ممکن است آن شخص به تمام فایل های شخصی شما که در تلفن همراه وجود دارد دسترسی پیدا کند و یا حتی اتفاق بدتر یک لحظه از غفلت شما استفاده کند و برنامه ای مخرب رو گوشی شما نصب کند و اقدام به هک کردن کند یا به تمام صفحه پیام های شما رفته و اطلاعاتی را در رابطه با چت ها و پیامک های شما می باشد، دست یابد.
برای حل این مشکل باید حالت مهمان یا Guest Mode را در گوشی اندرویدی خود فعال کنید.حالت مهمان مزیت بعدی این است که تنها اپلیکیشن های پیش فرض را نشان میدهد و به کاربر اجازه نصب اپلیکیشن جدید را میدهد اما درصورت غیرفعال کردن حالت مهمان تمام داده های اضافه حذف خواهد شد.

مراحل فعال سازی حالت مهمان در اندروید

حالت مهمان یا Guest Mode را می توانید از بخش تنظیمات گوشی خود بیابید.البته مسیر رفتن به آن در گوشی های مختلف فرق دارد.اما گوشی های که اندروید خام دارند باید مراحل زیر را طی کنید :

  • به تنظیمات بروید.(settings)
  • گزینه ی Users and accounts را انتخاب کنید
  • بعد گزینه ی Users را  انتخاب کرده 
  • سپس گزینه ی Guest را انتخاب کنید.

حالت مهمان در گوشی اندرویدی

و اگر در گوشی بعضی از دوستان گزینه ی Users and account وجود ندارد مراحل زیر را طی کنید :

  • به تنظیمات بروید.(settings)
  • وارد بخش Privacy شوید.
  • گزینه ی Guest Mode را انتخاب کنید.

در بعضی از موارد شما می توانید حالت مهمان را در اندروید فقط با کشیدن پایین منوی نوتیفیکیشن و ضربه روی عکس پروفایل خودتان در سمت راست قسمت بالای صفحه را فعال کنید.

مراحل زیر برای کسانی که گوشی اندروید 6 به بالا دارند

ابتدا به صفحه ی اول اندروید رفته و با استفاده از کشیدن انگشت خود به پایین،منو را باز کنید.گزینه یUser (کاربر) را از گوشه ی سمت راست انتخاب کنید.
در صفحه ی باز شده یک کاربر جدید را با استفاده از گزینه ی New User ایجاد کنید و تنظیمات مربوطه را دنبال کنید.بعد ازانجام شدن تنظیمات و دسترسی های که به کاربر داده شد،اکنون می توانید برای کاربر مهمان یک نام انتخاب کنید.بعد از اینکه حالت مهمان در اندروید را ایجاد کردید،گوشی به صورت خودکار به این حالت می رود.

حالت مهمان در گوشی اندرویدی

برای برگشتن دوباره به حالت معمولی،می توانید از طریق مرحله ی 1 به منو تنظیمات بروید و از طریق مرحله 2 به قسمت کاربران گوشی بروید.در این قسمت نام کاربری خود را انتخاب کنید تا بعد از وارد رمز عبور،بتوانید به عنوان کاربر اصلی،ازگوشی استفاده کنید.
وقتی گوشی در دست خودتان است می توانید با ضربه زدن روی آیکون کاربر و بعد گزینه ی Remove Guest کاربر را حذف کنید.
بعضی از دوستان تاپ جی اس ام که گوشی آنها قابلیت حالت مهمان ندارد می توانند با استفاده از privacy mode اطلاعات خود را مخفی کنید.
برای فعال کردن privacy mode در بعضی از گوشی ها باید به بخش تنظیمات و بعد privacy and safety و سپس privacy mode بروید.بعد گزینه ی private را به حالت روشن بگذارید.و هرکدام از فایل هایی که می خواهید مخفی شوند ،را انتخاب کنید.روی mode ضربه بزنید و بعد mode to private را انتخاب کنید و اینکه فایل خود را فقط در فولدر پرایوت می توانید پیدا
کنید و بدون رمز عبور نمی توانید آن را ببینید. 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *