ارور و راه حل پیغام خطا هنگام فلش رام در HTC(بخش سوم)

نویسنده: محمدحسین حلاج شوشتری
بازدید: 876 نفر
به روز رسانی:

۲۳ parsing image fail: نام فایل های ایمیج موجود در پکیج زیپ را به نام های اصلی آن ها تغییر دهید. برای مثال، به نام های hboot.img یا radio.img یا هرچیز دیگری که نام اصلی آن ها است، تغییر نام دهید.

 

۲۴ android-info fail: بررسی کنید که فایل زیپ رام فایل رام HTC OTA یا هرچیز دیگری که در آن فایل android-info.txt وجود ندارد، نباشد. این گونه فایل ها امکان فلش شدن با استفاده از دستور htc_fastboot flash zip nameof.zip را نخواهند داشت. برای حل این مشکل باید بررسی کنید که فایل MD5 موجود در پکیج نیز مشکلی نداشته باشد.

 

۳۲ header error: اطمینان حاصل کنید که در نام فایل اصلی، تنها یک نقطه ( . ) وجود داشته باشد. چراکه در صورت وجود نقطه های دیگر، ویندوز ممکن است به اشتباه فرمت فایل را به فرمت دیگری تغییر دهد. همچنین، فست بوت شروع به خواندن از اولین نقطه می کند. بنابراین، در صورتی که پس از تایپ شدن اولین نقطه در اسم فایل، فرمت zip وجود نداشته باشد، فرآیند با شکت روبرو خواهد شد.

۳۳ Error is not yet clear:برای حل این مشکل ابتدا می توانید متدهای دیگر فلش زدن همانند استفاده از SD Card یا فلش کردن مستقیم با استفاده از بوت لودر ( که تنها امکان استفاده از این روش برای فایل های ایمیجی وجود خواهد داشت که اسم آن ها در فایل partition-info نوشته شده باشد ) اقدام نمایید. اگر هر دو روش معرفی شده در بالا نیز با شکست روبرو شد، سعی کنید که فایل را به شخصی بدهید که پیشتر تجربه ی فلش کردن موفق را داشته است و سپس بررسی کنید که آیا باز هم مشکل وجود دارد یا خیر. البته یکی دیگر از روش هایی که به تازگی معرفی شده است نیز می تواند این مشکل را برطرف کند. در این روش شما باید بارها و بارها فایل ایمیج را فلش کنید. همچنین، بهتر است که در زمان عدم استفاده از آن ( برای مثال شب ها ) آن را خاموش کرده و سپس دوباره اقدام به فلش کردن رام کنید. با انجام این کارها ممکن است سرانجام نصب رام با موفقیت انجام شود. اگر پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز این مرحله با ارورهایی چون عدم عملکرد سنسورها یا از این دست ارورها روبرو شدید، ممکن است دستگاه شما به جای داشتن یک مشکل نرم افزاری، مشکلی سخت افزاری داشته باشد. بنابراین، در صورتی که مشکل سخت افزاری وجود داشت باید آن را به مراکز معتبر برای تعمیر ارسال کنید.

۴۲ Wrong Customer ID: برای حل این ارور کد زیر را اجرا کنید:

htc_fastboot getvar all

سپس به فایل android-info.txt مراجعه کنید و در صورت ناهماهنگی MID و CID موجود در این فایل ها، آن ها را با مشخصات دستگاه خود ویرایش کنید.

۹۰ pre-update FAIL: اجازه دهید که دستگاه به حالت دانلود مد برود. اگر چنین اتفاقی نیفتاد، دوباره دستگاه را با استفاده از adb reboot به حالت قبل برگردانید. اگر پس از انجام این موارد، فرآیند فلش کردن به صورت خودکار ادامه پیدا نکرد، باید باری دیگر دستور آخر واردشده را اجرا نمایید. برای این کار فلش بالا را بروی کیبورد پیدا کرده و بروی آن ضربه بزنید تا دستور قبلی وارد شده در کنسول به شما نمایش داده شود.

۹۹ UNKNOWN: برای حل این مشکل ابتدا سعی کنید که فایل زیپ دیگری را فلش کنید. سپس چک کنید که S-OFF در وضعیت درستی باشد. اگر در حالت S-ON هستید، تقریباً می توان مطمئن شد که مشکل از فایل زیپ و عدم تایید آن ( عدم داشتن امضا ) می باشد.

۱۳۰ wrong model ID: به راه حل ارورهای ۴۱ و ۴۲ مراجعه کنید.

 

۱۵۵ relock bootloader: برای حل این ارور ابتدا باید حالت S-OFF را تنظیم کنید. این ارور می تواند به معنای نیاز به یک SuperCID باشد. در برخی از موارد این ارور زمانی نمایش داده شد که RUU به دلیل قفل منطقه ای از اجرا باز ماند. این ارور در برخی از موارد هم زمانی رخ داد که RUU از درون سیستم عامل اندروید اجرا شد. در مواجهه با ارور ۱۵۵ که پس از ریبوت شدن با مشکل پردازشی روبرو می شود و دستگاه در صفحه ای سیاه با لوگوی HTC باقی می ماند، باید تنها RUU را ریستارت کرد و اجازه داد که دستگاه در همین حالت بماند. یا در روشی دیگر می توان دستگاه را ریبوت کرد و پس از آن در حالت بوت لودر آن را ریبوت کرد.

سپس دستور htc_fastboot oem rebootRUU را اجرا کرد تا RUU دوباره شروع به کار کند. راه حل بعدی برای حل ارور ۱۵۵ اجرای دستور htc_fastboot oem lock می باشد. توجه داشته باشید که این روش تنها بروی دستگاه هایی با S-ON قابل استفاده می باشد که کاربران قصد فلش زدن فایل رام OTA بروی آن را دارند.

۱۷۰ USB: معمولاً به تازگی این ارور در زمان اجرای RUU رخ می دهد. برای حل این مشکل می توانید ARUWizard را بروی دستگاه در حالت فست بوت اجرا نمایید. همچنین، می توانید  htc sync را باری دیگر نصب کنید. علاوه بر این موارد، از استفاده از پورت های USB 3 ( پورت هایی که رنگ آن ها آبی می باشد ) خودداری نمایید. چراکه این پورت ها داریورهای کاملاً جدیدی دارند و با درایورهای پیشین سازگار نیستند.

 

USB 171: این ارور همیشه در زمان فعالیت RUU رخ می دهد. این خطا می تواند شامل مشکلاتی در درایور و ویندوز ۱۰ باشد. برای حل این مشکل ابتدا htc sync را دانلود و نصب نمایید. در صورتی که بازهم با مشکل روبرو شدید، مشکل می تواند ناشی از ویندوز ۱۰ باشد. برای حل این مشکل می توانید از این آموزش استفاده نمایید.

ارورهایی که با رخ دادن آن ها نباید دستگاه را ریبوت کرد:

 

۱۵۲ Image Error: صفحه نمایش دستگاه شروع به نمایش مثلث های کوچکی در کنار یک نوار سبز رنگ می کند. این ارور معمولاً بسیار کمیاب می باشد. در موردی که این ارور رخ داده بود، فلش با استفاده از FUU آغاز شده بود. این ارور را می توان با ریبوت نکردن دستگاه و فلش کردن دوباره ی فایل ایمیج با استفاده از فست بوت دستی برطرف کرد.

 

 

پست های اختصاصی سایت :

حذف FRP | گوگل اکانت تمام گوشی های هواوی از اندروید 6 تا 9


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *