بررسی مچ بند هوشمند هواوی بند 6

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 1280 نفر
به روز رسانی:

بررسی مچ بند هوشمند هواوی بند 6

 

بررسی مچ بند هوشمند هواوی بند 6

جدیدترین مچ‌بند هوشمند هواوی با نمایشگر OLED، رصد ۲۴ ساعته‌ی ضربان قلب و استرس و حسگر تشخیص سطح اکسیژن خون، وارد بازار ایران شد. بررسی هواوی بند 6 را در تاپ جی اس ام بخونید

اوایل فروردین‌ماه، هواوی از مچ‌بند جدید خود با نام هواوی بند 6 رونمایی کرد. جالب است بدانید که نسل قبلی، هواوی بند 4 نام داشت و هواوی با صرف‌نظر از عدد 5، بند 6 را معرفی کرد. احتمالا سیاست پشت این حرکت، هماهنگی بین نسخه‌های هواوی بند و آنر بند باشد؛ به‌خصوص هر دو مچ‌بند هوشمند، شباهت‌های زیادی باهم دارند.

به هر صورت، چند ماه پس از معرفی رسمی هواوی بند 6، پای جدیدترین مچ‌بند هوشمند این شرکت چینی به بازار ایران هم باز شد.

هواوی بند 6 مرز بین ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند را کم‌رنگ‌تر کرده است.

اگر نگاهی به پشت جعبه‌ی هواوی بند 6 بیاندازید، می‌توانید بارزترین ویژگی‌های آن را ببینید. اول از همه، به قابلیت سنجش سطح اکسیژن خون یا اشباع اکسیژن خون آن اشاره شده که با عبارت SpO2 نشان داده می‌شود. مورد بعدی نمایشگر بزرگ ۱٫۴۷ اینچ با پنل OLED که در نوع خود، جزو بزرگ‌ترین نمایشگرها برای مچ‌بندهای هوشمند به‌حساب می‌آید. موارد دیگر شامل شارژدهی زیاد باتری با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، رصد ۲۴ ساعته‌ی ضربان قلب، شناسایی ۹۶ نوع تمرین ورزشی و پایش خواب می‌شود که در ادامه تک‌تک آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

 

بررسی مچ بند هوشمند هواوی بند 6

طراحی و کیفیت ساخت هواوی بند 6

هواوی بند 6 شباهت خیلی زیادی به آنر بند 6 دارد؛ البته این موضوع چندان هم غیرطبیعی نیست؛ چراکه تا چند وقت پیش، آنر یکی از زیرمجموعه‌های هواوی بود. چنین شباهت‌هایی را می‌توانید حتی در مورد گوشی‌های دو شرکت هواوی و آنر هم مشاهده کنید. هواوی بند 6 در حقیقت ترکیبی از ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند است. بزرگ‌تر شدن نمایشگر مرز بین ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند را کم‌رنگ می‌کند.

هواوی بند 6 در چهار رنگ مشکی، سبز، نارنجی و صورتی وارد بازار شده است؛ البته وقتی می‌گوییم چهار رنگ در مورد رنگ بند صحبت می‌کنیم؛ چراکه بدنه‌ی پلاستیکی آن فقط دو رنگ دارد. مدل‌هایی که بند مشکی یا سبز دارند از بدنه‌ای نوک‌مدادی بهره می‌برند و مدل‌های با بند نارنجی و صورتی، بدنه‌ای بژ دارند. همان‌طور که در تصاویر گرفته‌شده در استودیوی زومیت می‌بینید، مدلی که برای بررسی در اختیارمان قرار داشت، مشکی بود.

بند سیلیکونی هواوی بند 6 شاید کمی ضعیف به نظر برسد، ولی انعطاف‌پذیری زیاد و وزن سبکی دارد، به‌راحتی هم روی دستتان می‌نشیند. چینی‌ها بند ساعت جدیدشان را ضد اشعه‌ی فرابنفش معرفی می‌کنند و می‌گویند این بند در درازمدت، هیچ تأثیری روی پوست دست ندارد. بررسی درستی ادعای هواوی به زمان زیادی نیاز دارد. هواوی بند 6 به‌طور کامل ضدآب است و می‌توانید آن را بدون هیچ‌گونه نگرانی با خودتان به استخر یا حمام ببرید.

 

بررسی مچ بند هوشمند هواوی بند 6

نمایشگر هواوی بند 6

به‌عنوان یک مچ‌بند هوشمند، هواوی بند 6 نمایشگری بزرگ دارد که مربعی‌تر از دیگر مچ‌بندهای هوشمند طراحی شده است و آن را تا حدودی شبیه به ساعت‌های هوشمند می‌کند. با اینکه از نظر ابعادی، می بند 6 شیائومی نمایشگر بزرگ‌تری در مقایسه با هواوی بند 6 دارد، ولی به دلیل نسبت تصویر کشیده‌، نمایشگر می بند 6 کوچک‌تر از نمایشگر هواوی بند 6 به نظر می‌رسد. پشت مچ‌بند هم مثل اکثر ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند، تعداد زیادی حسگر قرار دارد.

هواوی بند 6 نمایشگری OLED و ۱٫۴۷ اینچ با رزولوشن ۳۶۸ × ۱۹۴ پیکسل دارد. اگر می بند 6 شیائومی را فاکتور بگیریم، هواوی بند 6 یکی از بزرگ‌ترین و دقیق‌ترین نمایشگرها را بین مچ‌بندهای هوشمند دارد. هواوی ادعا می‌کند که بند 6 نمایشگری بدون حاشیه دارد و آن را FullView می‌نامد. در واقعیت به دلیل ماهیت نمایشگر OLED و اینکه رابط کاربری مچ‌بند پس‌زمینه‌ای مشکی دارد، شاید نمایشگر بدون حاشیه به نظر بیاید، ولی اگر زیر نور به بند 6 نگاه کنید، متوجه حاشیه‌های نسبتا ضخیم آن خواهید شد؛ فقط حدود ۶۴ درصد از فضای جلوی مچ‌بند در اختیار نمایشگرش قرار دارد.

هواوی بند 6 یکی از کامل‌ترین و طبیعتا، گران‌ترین مچ‌بندهای هوشمند است

هواوی بند 6 یکی از کامل‌ترین مچ‌بندهای حال حاضر محسوب می‌شود. اگر مشکلی با قیمت زیاد این مچ‌بند ندارید، وجود حسگر SpO2 به‌تنهایی می‌تواند خرید آن را توجیه کنید؛ اما اگر نیازی به این حسگر نمی‌بینید و ترجیح می‌دهید که هزینه‌ی کمتری برای خرید مچ‌بند پرداخت کنید، گزینه‌های بهتری هم وجود دارد.

شیائومی می بند ۶ و هواوی بند ۶ مچ‌بندهای با کیفیت و پیشرفته هستند که در مقایسه با بسیاری از رقبا امکانات قابل قبولی را در اختیارتان می‌گذارند. هر دو مچ‌بند در بین بهترین‌هایی هستند که در بازار عرضه شده‌اند اما اختلاف قیمت آنها نسبتا زیاد است. مچ‌بند شیائومی در زمان انتشار این مطلب قیمتی در حدود ۹۰۰ هزار تومان دارد اما هواوی بند ۶ با قیمت بسیار بالاتر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. با قیمت بالاتر مچ‌بند هواوی، مواردی از جمله نمایشگر بزرگتر، راحتی بیشتر، شارژدهی طولانی‌تر، پایش فعالیت‌‌های ورزشی بیشتر و با دقت بالاتر و اپلیکیشن موبایل بهتر نصیبتان می‌شود. اما شیائومی می بند ۶ دقت پایش اشباع اکسیژن و ضربان قلب بالاتری دارد و رابط کاربری خود مچ‌بند، بهتر طراحی شده است. علاوه بر این مشکلات کمتری با زبان فارسی دارد.

بروزترین اخبار در top_gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *