بکاپ گیری و ریستور رام اصلی گوشی اندروید

نویسنده: رضا امیرخانی
بازدید: 2104 نفر
به روز رسانی:

بکاپ گیری و ریستور رام اصلی گوشی اندروید

بکاپ رام اندروید که یک نسخه پشتیبان کامل از گوشی شما است  از جمله برنامه ها، داده ها، رام فعلی و حتی کرنل می باشد که اگر دچار مشکل در رام گوشی خود شدید به راحتی میتوانید از نسخه پشتیبان گیری خود استفاده کنید .

پیش نیاز:

1-ROOT:شما برای بکاپ از رام دستگاه خود نیاز به روت دستگاه اندرویدی خود دارید که اجازه دسترسی به اجرای برنامه را میدهد .برای روت دستگاه خود میتوانید مدل دستگاه خود را در سایت top gsm جستجو کرده و اقدام به روت دستگاه اندرویدی خود کنید.

CUSTOM RECOVERY-2:برای بکاپ گیری نمیتوانیم از سیستم عامل در حال اجرا نسخه ی تهیه کنیم پس نیاز به یک فضای ریکاوری برای انجام عملیات هست.بوت لودر در ریکاوری , شما را قادر می سازد تا از سیستم عاملی که در حال اجرا نیست بکاپ بگیرید.بدون محیط کاستوم ریکاوری شما قادر نخواهید بود عملیات بکاپ را انجام دهید.

بهترین کاستوم ریکاوری برای اجرا برنامه ClockworkMod  و TWRP هستش که در ادامه برای بکاپ گیری توضیح خواهیم داد:

 

اموزش بکاپ و ریستور :

CLOCKWORKMOD:میتوانید  اموزش نصب CLOCKWORKMOD  را انجام  داده (نصب کاستوم ریکاوری ) و مراحل بعدی را طی کنید

بکاپ:واردمحیط ریکاوری شده و گزینه Backup and Restore را انتخاب و برای شروع فرایند بکاپ Backup را انتخاب کنید. نسخه بکاپ شما اماده هست.

ریستور:برای ریستور یا بازگردانی رام بکاپ گرفته شده نیاز است وارد محیط ریکاوری شده و Backup and Restore را انتخاب و  Restore را برای شروع فرایند بازیابی انتخاب کنید.

اگر شما گزینه Advanced Restore را انتخاب کنیدمی توانید برای ریستور مانند بوت، سیستم، دیتا یا ریکاوری کش اندروید به طور دلخواه انتخاب کنید .

پس از انتخاب فرآیند بازیابی شروع میشود و بعد از آن دستگاه اندرویدی ریستارت میشود در صورت ریستارت نشدن به صورت دستی دستگاه را ریبوت کنید.

 

TWRP : TWRPبه معنای بکاپ و بازیابی کل سیستم به صورت کامل است.

بکاپ: بعد نصب TWRP وارد محیط ریکاوری شده و بر روی BACKUP کلیک کنید و روی Name تپ کنید تا  گزینه های System,Boot,Data را انتخاب کنید و بعد روی کادر آبی در پایین صفحه تپ کنید تا فرایند بکاپ شروع شود.هنگامی که فرایند بکاپ گیری به پایان رسید می توانید روی Back تپ کنید تا به منوی اصلی TWRP بروید و برای راه اندازی مجدد Reboot system را انتخاب کنید.

نکته:اگر TWRP از شما پرسید که آیا می خواهید گوشی خود را روت کنید و SuperSU  را نصب کنید گزینه Do Not Install را انتخاب کنید.

ریستور:برای ریستور یا بازگردانی رام بکاپ گرفته شده نیاز است وارد محیط ریکاوری شده و وی دکمه Restore در صفحه اصلی تپ کنید.TWRP به شما فهرستی  از بکاپ های قبلی تان را نشان خواهد داد. روی موردی که مد نظرتان است تپ کنید . اطمینان حاصل کنید که تمام مورد ها انتخاب شده اند و برای بازیابی کادر ابی را ضربه بزنید.فرایند بازیابی چند دقیقه طول می کشد اما وقتی تمام شد شما می توانید تلفن تان را ریبوت کنید.

البته برنامه های دیگری هم هستن که بکاپ از رام گوشی را انجام میدهند اما روش هایی گفته شده کامل تر هستند.اگر از نصب TWRP  و روت و فرایند نصب برنامه ها اطلاعات کاملی ندارید هیچ اقدامی نکنید .چون باعث خاموشی دستگاه میشود.

سپاس

 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *