تفاوت میان FRP code و Samsung account

نویسنده: saeid.agharazi
بازدید: 1220 نفر
به روز رسانی:

FRP code چیست؟
همه دستگاههای اندرویدی در ابتدای راه اندازی گوشی از شما آدرس گوگل اکانت شما را درخواست میکنند، در این حالت شما میتوانید آن را وارد یا رد شوید. اما در ادامه کار در هنگام استفاده از قابلیتهای گوشی یا به طور مثال دریافت برنامه از فروشگاههای رسمی نیاز به وارد کردن گوگل اکانت به عنوان معرف شما نیاز است، در این حالت که تنها یک بار نیاز به وارد کردن آن هستید، امکاناتی از قبیل دریافت اپلیکیشن، بکاپ اطلاعات، ذخیره سازی مخاطبین روی گوگل اکانت خود، جیمیل و بسیاری از امکانات مختلف دیگر را میسر میسازد. اما آنچه که در اینجا اهمیت دارد بالا رفتن امنیت گوشی ها بعد از وارد کردن این اکانت میباشد. به عنوان مثال در صورتی که شما گوشی خود را ریست کنید در هنگام راه اندازی مجدد دستگاه از شما همان آدرس گوگلی که وارد کرده بودید را درخواست میکند و در اصطلاح (FRP Lock (Factory Reset Protection یا Google account Lock شده است، در این حالت اجازه دسترسی به گوشی شما داده نمیشود مگر آن که شما گوگل اکانت قبلی که ست شده بوده را وارد کنید. این ویژگی در اندروید ۵.۱ به بعد در گوشی های سامسونگ، ال جی، هوآوی و…. به وجود آمده. دلیل آن هم به دلیل بالا بردن امنیت گوشی ها و تبلت ها میباشد تا به عنوان مثال در صورت دزدیده شدن گوشی، ریست شدن گوشی ( وایپ یا فکتوری ریست) و یا به هر دلیل دیگری که گوشی شما مجدداً راه اندازی شود امکان دسترسی به گوشی و اطلاعات را نمیدهد مگر با وارد کردن همان جیمیلی که در ابتدا یا در تنظیمات گوشی وارد کرده اید و در صورت عدم دسترسی به آن Google account پیغامی مبنی بر آن میدهد که گوشی یا تبلت قابل استفاده نمیباشد و باید اکانت خود را وارد کنید.

روش غیر فعال کردن FRP:

اگر تا کنون به مشکل FRP lock برخورد نکرده اید و یا گوگل اکانت شخص دیگری روی گوشی خود ست کرده اید برای از بین بردن آن پیش از هر دردسری باید آن را غیر فعال کنید. برای این امر باید گزینه Developer Option را فعال کنید. برای این کار باید به منوی تنظیمات وارد شده و در قسمت درباره گوشی روی شماره ساخت ده مرتبه ضربه بزنید، و سپس گزینه Developer option را در منوی تنظیمات میبینید. سپس وارد شده و تیک قسمت Enable OEM unlock را غیر فعال کنید. در این حالت گزینه FRP lock برای شما در صورت ریست شدن گوشی غیر فعال میشود. البته در بعضی از مواردی نیز میتوان به حذف FRP lock  در گوشی های اندروید پرداخت که متاسفانه بعضی از افراد در این زمینه سو استفاده کرده و به باز کردن این قفل از طریق نرم افزار های جانبی میپردازند که این امر در اندرویدهای شش و ما قبل آن ساده تر و در اندروید هفت دشوارتر شده ولی امر غیر قابل انجامی نیست.

Samsung account چیست؟

در برخی گوشی ها برای بالا بردن سیستم امنیت خود علاوه بر گوگل اکانت برای شما یک اکانت امنیتی دیگری نیز معرفی میکنند. که در گوشی های سامسونگ با نام Samsung account میباشد. این اکانت که در دستگاههای جدید سامسونگ به شما این اجازه را میدهد که مانند دستگاههای اپل به گزینه Find My phone دسترسی پیدا کنید تا در صورت دزدیده شدن گوشی خود به قفل شدن آن، پاک کردن اطلاعات، یا مشخص شدن location گوشی خود بپردازید. همچنین اطلاعاتی نظیر بکاپ گرفتن سیستم و یا ذخیره سازی بعضی اطلاعات را روی آن داشته باشید. امّا مشکلات از زمانی شکل میگیرد که شما پسوورد اکانت خود را فراموش کرده باشید و گوشی خود را ریست کنید در این صورت، قادر به استفاده از گوشی خود نخواهید بود.

این اتفاق زمانی رخ میدهد که معمولاً گوشی خود را ریست کنید یا به صورت اتومات به وایپ دستگاه بپردازد و در کل در صورت فراموشی این اکانت و پسوورد آن گوشی در حالت لاک باقی میماند و همانطور که گفته شد برای حالت FRP lock میتوان از روشهای مختلفی به آنلاک آن پرداخت امّا در این حالت شما باید اقدام به خریداری سامسونگ اکانت کنید که برای گوشی ها قیمتهای مختلفی دارد، که در بعضی از مدلها شاید مقرون به صرفه نباشد وشما باید گوشی خود را فرموش کنید.و راه دیگری برای باز نمودن این قفل وجود ندارد.

روش غیر فعال کردن Samsung account:

همانطور که گفته شد برای حذف سامسونگ اکانت هزینه های زیادی پرداخت کنید بهتر است که قبل از انجام هر کاری به غیر فعال کردن این اکانت بپردازید. برای این امر به منوی تنظیمات در قسمت Security رفته و گزینه Reactivation lock یا Find My phone  را خاموش کرده و یا تیک آن را بردارید. نکته ای که همکاران ما به آن باید بسیار دقت کنند این است که در صورت مشاهده گزینه Reactivation lock  در حالت دانلود مود، حتماً با مالک گوشی پیش از انجام هر کاری در رابطه با سامسونگ اکانت آن هماهنگی لازم را انجام دهند، چون ممکن است خسارت های غیر قابل جبرانی را به وجود آورد.

آنچه در این رابطه خدمت شما ارائه کردیم تفاوت میان FRP code و Samsung account بود، در صورت بروز مشکل و یا خرید سامسونگ اکانت و یا سوالات با کارشناسان تاپ جی اس ام در ارتباط باشید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *