روش های صحیح مراقبت و نگهداری از باتری تلفن همراه

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 716 نفر
به روز رسانی:

راهکارها و روش های صحیح مراقبت و نگهداری از باتری

 

 

 

          امروزه مراقبت و نگهداری از باتری های گوشی جزئی از زندگی انسان ها به حساب می آید ، مراقبت های صحیح از باتری گوشی تا حد زیادی روی سلامت و افزایش عمر باتری تاثیر داشته باشد . با ساده ترین و کاربردیترین روش ها می توان کیفیت و کارایی باتری گوشی را افزایش داد . یکی از مهم ترین سوالات ، این است که چگونه از باتری گوشی خود مراقبت کنیم ؟ در ادامه بهترین روش ها را در اختیار شما در خصوص مراقبت و نگهداری باتری موبایل قرار خواهیم داد.

 

    روش های صحیح نگهداری از باتری های تلفن همراه

 

  • گوشی را در مدت طولانی به شارژ نزنید
  • تلفن همراه خود را در دمای بالا قرار ندهید
  • در هر زمان گوشی را به شارژر متصل نکنید
  • عدم استفاده زیاد از پاور بانک ها
  • عدم استفاده از گوشی در زمان شارژ
  • نگهداری باتری در مقدار شارژ مناسب
  • استفاده صحیح از فناوری شارژ سریع
  • استفاده از شارژر مناسب و اورجینال
  • نگهداری صحیح باتری گوشی های بلااستفاده

 

 

 

     گوشی را در مدت طولانی به شارژ نزنید

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند روی عمر و سلامت باتری گوشی شما تاثیر داشته باشد ، مدت زمانی است که برای شارژ کردن باتری موبایل خود استفاده کنید . نحوه صحیح نگهداری باتری موبایل به عوامل متنوعی بستگی دارد بطور مثال نباید گوشی موبایل را به مدت طولانی در شارژ نگهداریم.  روش های صحیح شارژ باتری گوشی می تواند تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد و افزایش عمر باتری موبایل داشته باشد.

 

     تلفن همراه خود را در دمای بالا قرار ندهید .

با توجه به اینکه باتری های گوشی به صورت لیتیومی هستند و در برابر حرارت و گرما مقاومت زیادی ندارند توصیه می کنیم آن ها را در مکان خیلی گرم قرار ندهید . زیرا در این شرایط یک سری واکنش داخل ساختار باتری موبایل به وجود می آید که می تواند منجر به داغ شدن باتری و در نهایت منفجر شدن باتری گوشی شما شود.

     در هر زمان گوشی را به شارژ وصل نکنید .

بهترین زمان را برای شارژ کردن موبایل خود انتخاب کنید . برای مثال وقتی که شما گوشی خود را شب به شارژ وصل می کنید مجبور خواهید بود تا صبح آن را در شارژ نگهدارید که این کار اشتباه است . به همین دلیل طول روز را برای شارژ کردن انتخاب کنید . هیچ وقت اجازه ندهید گوشی خاموش شود و سپس آن را به برق وصل کنید . بهتر است قبل از خاموش شدن موبایل آن را به شارژر وصل کنید و قبل از ۱۰۰ درصد آن را خارج کنید .

      عدم استفاده زیاد از پاور بانک ها

یکی از وسایل جانبی که ما با استفاده از آنها گوشی خود را به شارژ مستقیم وصل می کنیم ، پاور بانک ها هستند که توصیه می شود از آنها زیاد استفاده نکنید ، چرا که باعث گرم شدن دمای گوشی می شوند که نتیجه آن کاهش عمر باتری گوشی خواهد بود .

     عدم استفاده از گوشی در زمان شارژ

یکی دیگر از نکات نحوه ی نگهداری از باتری موبایل که باید به آن توجه داشته باشیم ، شارژ و مصرف زیاد هم‌ زمان است ؛ به طور مثال زمانی که گوشی در حال ذخیره نیرو است ولی هم‌ زمان مشغول تماشای ویدیو یا انجام بازی هم هستیم . چنین کاری چرخه‌ی شارژ را مختل می‌کند و زمانی هم که باتری کاملا شارژ شده ولی هنوز به برق وصل است ، موجب اختلال ولتاژ و در ضمن داغ شدن می‌شود.

     نگهداری باتری در مقدار شارژ مناسب

در زمینه راه های نگهداری باتری موبایل ، کارشناسان وسایل هوشمند توصیه می‌کنند که برای شارژ باتری موبایل خود از روش شارژ جزئی بهره ببرید که منجر به افزایش عمر آن هم می‌شود . با توجه به مباحث مربوط به ولتاژ و تأثیر آن بر عمر باتری ، گفته می‌شود همواره شارژ باتری را بین  ۳۰  تا ۸۰ درصد نگه دارید زیرا چنین کاری تأثیر زیادی در افزایش عمر باتری دارد . روی هم رفته ، به جای اینکه با یک ‌بار انرژی باتری را به ۱۰۰ درصد برسانید ، بهتر است با استفاده از نیرو جزئی همواره شارژ باتری را در حوالی ۳۰  تا ۸۰ درصد نگه دارید .

 

      استفاده صحیح از فناوری شارژ سریع

یکی دیگر از مواردی که منجر به کاهش عمر باتری می‌شود ، فناوری شارژ سریع است . در این فناوری ، ولتاژ بالایی وارد باتری می‌شود که این موضوع دمای را افزایش می‌دهد . به همین خاطر اگر گوشی شما از این فناوری پشتیبانی می‌کند ، بهتر است برای افزایش عمر باتری فقط ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گوشی را به شارژر وصل کنید زیرا در طی این مدت گرمای زیادی ایجاد نمی‌شود و آسیبی به باتری نمی‌رسد .

 

       استفاده از شارژر مناسب و اورجینال

یکی از موارد مهم نگهداری از باتری گوشی که باید به آن توجه بسیار کنید ، نوع شارژر مورد استفاده شما است . امروزه شارژرهای زیادی در بازار موجود هستند که نوید شارژی سریع‌تر را می‌دهند . در این موارد باید مراقب باشید، استفاده نامناسب و انتخاب نادرست می‌تواند باعث کاهش و یا اضافه ولتاژ شده و همین موضوع نیز می‌تواند به باتری گوشی شما آسیب برساند . 

 

      نگهداری صحیح باتری گوشی هایی که از آنها استفاده نمیشود

اگر شما می‌خواهید برای مدتی از گوشی خود استفاده نکنید بهتر است بدانید که ؛ بهترین روش نگهداری باتری در این شرایط این است که این باتری ها را تا نیمه شارژ کنید ، و هر ۶ ماه یک ‌بار گوشی را روشن کرده و آن را تا ۵۰ درصد شارژ کنید .
اگر مدتی گوشی خود را خاموش کرده و شارژ باتری آن نیز در سطح پایینی قرار داشته باشد ، این موضوع باعث می‌شود تا پس از روشن کردن گوشی ، شارژ کردن آن با مشکلاتی مواجه شود. باتری های مدل لیتیوم- یونی ( که در اکثر گوشی های هوشمند امروزه استفاده می شود ) فرآیندی شیمیایی دارند و اگر مدتی از این باتری‌ها استفاده نشود ، این فرآیندها آسیب می‌بینند . همچنین جهت آسیب ندیدن باتری ، مطمئن شوید که گوشی را در جایی خشک و خنک نگهداری می‌کنید .

 

 

 در پایان

لازم به ذکر است که مراقبت و نگهداری از باتری ها ، نیازمند رعایت کردن موارد بسیاری می باشند که انجام آنها باعث افزایش طول عمر بیشتر باتری ها میشوند در اینجا به چند مورد مهم دیگر نیز اشاره میکنیم ، که امیدوارم مورد توجه  شما عزیزان قرار گیرد .

 

  • در نظر داشتن شارژ اولیه مناسب
  • بررسی شارژر و تمیز کردن آن در صورت نیاز
  • بررسی سوکت شارژر گوشی موبایل و تمیز کردن آن
  • قرار دادن گوشی و باتری در دمای مناسب
  • استفاده از پس زمینه های تیره
  • قرار دادن گوشی در حالت ویبره
  • حذف نرم افزارهای مخرب و پرمصرف
  • به روزرسانی نرم افزارهای ضروری گوشی

 

 

 

با تشکر از

WWW.TOP-GSM.IR


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *