سی شارپ (#C) چیست ؟

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 961 نفر
به روز رسانی:

مایکروسافت در مصاف با جاوا، بدنبال ارائه یک زبان کامل بود که سایه جاوا را در میادین برنامه نویسی کم رنگ تر نماید. شاید بهمین دلیل باشد که سی شارپ را ایجاد کرد. شباهت های بین دو زبان بسیار چشمگیر است. مایکروسافت در رابطه با میزان استفاده و گسترش زبان فوق بسیار خوشبین بوده و امیدوار است سرعت زبان فوق گستردگی و مقبولیتی به مراتب بیشتر از جاوا را نزد پیاده کنندگان نرم افزار پیدا کند.

 

سی شارپ (#C) یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده و ترکیبی از قابلیتهای خوب++C و Java است.اگر با این دو زبان آشنایی دارید این شانس را دارید زبان سی شارپ را راحت یاد بگیرید. این زبان به قدری راحت است که هم کسانی که قبلا برنامه نویسی نکرده اند و هم دانش آموزان می توانند راحت آن را یاد بگیرند. 

انعطاف پذیری #C زبانی است بسیار شی گرا و بر پایه .NET Framework این زبان مانند بسیاری از زبانهای شی گرای دیگر از فایل های کتابخانه ای خود استفاده میکند و همچنین فقط بر روی سیستم عاملی که .NET Framework بر روی آن نصب باشد اجرا میشود سی شارپ به کلی برای دات نت طراحی شده و علاوه بر تولید پروژه های Console Programs در تولید Windows Application هم بسیار قوی است سی شارپ بر پایه نظریه اولیه C طراحی شده و همچنین بسیاری از صفات خود را از++C و Java و Delphi به ارث برده است در کل سی شارپ یک زبان مدرن شی گرا میباشد که در محیط Visual Studio بسیار قدرت یافته است.

 

کاربرد زبان برنامه نویسی سی شارپ

اگر بخواهم در مورد کاربرد زبان برنامه نویسی #C صحبت کنم باید یک کتاب در این زمینه نوشت چون سی شارپ یک زبان چند منظوره و سطح بالا می باشد که در حال حاضر می توان گفت هر کاری می توان با آن انجام داد. از طراحی و نوشتن سایت و برنامه های سمت سرور گرفته تا برنامه برای اندروید و ios و هزاران کار دیگر که به فکر ما نمیرسد.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *