فایل efs سامسونگ i9150

نویسنده: Behzad GSM
بازدید: 1047 نفر
به روز رسانی:

efs

فایل ای اف اس سامسونگ i9150

 

….FIX IMEI  NUL

….(FIX (NOT RIGESTERED ON THE NETWORK

….(FIX (PSS OK

….(FIX (MAC ADDRES

…(FIX  (BACEBAND

حتماً تا به حال نام EFS (Encrypted File System) به گوشتان خورده است و یا حداقل آنرا در باکس ها و دانگل هایی که برای گوشیهای سامسونگ سرویس دهی میکنند دیده اید اما شاید هنوز نمی دانید که این فایل چیست و اصلاً چه کاربردی دارد!

در جواب این سوال باید عرض کنیم که در واقع ای اف اس به پوشه ای با نام ای اف اس اشاره دارد که جزء پوشه های سیستمی و مهم دیوایس های سامسونگ بوده و بصورت رمزنگاری شده می باشد؛

درمورد کاربرد فایل EFS هم باید بگوییم که در فولدر ای اف اس اطلاعاتی مهم مربوط به اتصالات گوشی همچون WiFi, Bluetooth, NFC, IMEI, … نگهداری می شود و در واقع نبود این پوشه و یا حذف آن، گوشی شما را از حالت یک تلفن همراه خارج خواهد کرد و آنرا به یک وسیله بازی تبدیل خواهد نمود! چراکه بدون EFS شما قادر به برقراری هیچگونه تماس تلفنی نخواهید بود. به همین جهت همواره توصیه می شود که در صورت امکان قبل از فلش زدن و نصب رام سامسونگ بخصوص کاستوم رام ها حتماً یک بکاپ از EFS Folder گوشی تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید آنرا ری استور کنید.

پوشه EFS در چه صورت حذف می شود ؟

ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که در چه صورت احتمال حذف و مشکل دار شدن EFS وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که نصب متعدد رام های سفارشی و یا همان کاستوم رام ها یکی از دلایل اصلی حذف EFS به شمار می رود؛ مورد بعدی این است که شما هنگام نصب رام رسمی با نرم افزار Odin در تنظیمات ادین گزینه Phone EFS Clear را تیک بزنید که باعث حذف کامل پوشه ای اف اس خواهد شد. همچنین بعضاً نصب آپدیت هایی که از طرف کمپانی سازنده گوشی برایتان ارسال می شود هم می تواند زمینه ساز مشکل در پوشه EFS شود که البته بسیار نادر است!

همچنین در جایی می خواندم (یکی از فروم های خارجی) که نوشته بود خارج کردن باتری دستگاه در حالیکه گوشی روشن است هم می تواند باعث مشکل دار شدن EFS دستگاه شود.

چگونه می توان از پوشه EFS نسخه پشتیبان تهیه کرد

بهترین راه برای تهیه بکاپ از فولدر ای اف اس نصب کاستوم ریکاوری است؛ به این صورت که بعد از نصب ریکاوری کاستوم و در هنگام تهیه بکاپ از طریق این Recovery شما می توانید گزینه مربوط به EFS را انتخاب کنید تا یک پشتیبان از آن تهیه شود. در مواقع ضرور و در صورتیکه احساس کردید شبکه تلفن همراه شما دچار مشکل شده می توانید از طریق همان ریکاوری اقدام به ری استور پوشه ای اف اس نمایید. راه دیگر نیز استفاده از دانگل ها و باکس های تخصصی برند سامسونگ است که شرح آن در حوصله این مقاله نیست!

در صورت حذف EFS چگونه می توان آنرا برگرداند؟

در پاراگرف قبلی توضیح دادیم که چگونه می توان از پوشه EFS یک نسخه پشتیبان تهیه کرد تا در مواقع ضرور از آن بهره مند شویم. اما فرض بر این است که شما هیچ گونه بکاپی تهیه نکرده اید در این صورت ۲ راه پیش روی شماست؛ اول اینکه یک رام ۴ فایل بر روی گوشی خود فلش بزنید که در آن باید حتماً فایل Modem یا CP موجود باشد. راه دیگر نیز آن است که در گوگل بدنبال فایل EFS مخصوص گوشی خود بگردید و بعد از دانلود، آنرا از طریق باکس Z3X و یا دیگر باکس و دانگل های موجود، بر روی گوشیتان رایت کنید. بد نیست بدانید که حجم این فایل بسیار کم و معمولاً کمتر از ۱ مگابایت است.

در پایان امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اهمیت پوشه EFS را بخوبی برای شما بیان کرده و اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما کاربران و همکاران گرامی قرار داده باشبم…

درباره ی EFS ؟؟؟؟؟

در تمامی گوشی و تبلت های برند سامسونگ پوشه ای بنام EFS وجود دارد که در آن اطلاعات مهمی شامل بیس باند، مک آدرس، IMEI … قرار میگیرد اگر داده های این پوشه به هر علتی نظیر تعویض رام حذف شود بیس باند unknown میشود در نتیجه اسمارت فون شما آنتن ندارد…

 

وباید برای ترمیم سریال از یک فایل سالم  efs استفاده  کنید….

i9150_EFS_R21DA6X0C2X_2014_01_24_18_38_45.zip

 

                                            دانلود                                                


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *