روش فرمول نویسی در word2016

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 777 نفر
به روز رسانی:

با توجه به گسترش علم ریاضیات و محسابات عددی  کاربران زیادی  میخواهند برای جلوگیری از  هر گونه اشتباه و سهولت انجام کار و سریع بودن عملیات ریاضی و عددی از نرم افزار های پر کاربرد مانند wordو excel استفاده میکنند که این قابلیت برای کاربران فراهم  میکند. اکنون در این پست به آموزش تصویری فرمول نویسی در word2016 می پردازیم.

مراحل فرمول نویسی در word2016

مرحله اول:

 با استفاده از ساختارهای فرمولی ای که بطور پیش فرض در این نرم افزار گنجانده شده اند میتوانید به تایپ و ایجاد فرمول مورد نظر خود بپردازید. برای تایپ فرمول های ریاضی به این روش ابتدا از سربرگ INSERT به کادر گروه Symbols مراجعه نمایید و از این کادر گروه بر روی فلش کوچک کناری گزینه Equation کلیک کنید.

فرمول نویسی در word2016

مرحله دوم

با کلیک بر روی این فلش کادر زیر مجموعه ها باز خواهد شد که بنا به نیاز خود میتوانید نوع و اسکلت فرمول نویسی را انتخاب کرده و سپس به ویرایش و شخصی سازی اطلاعات و نمادهای آن بپردازید. این ویرایش توسط ابزارها و نمادهای مختلف در سربرگی جدید با نام DESIGN در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

فرمول نویسی در word2016

وارد کردن فرمولی جدید در word2016

برای وارد کردن فرمولی جدید بدون استفاده از اسکلت بندی های پیش فرض موجود در ورد دو راه وجود دارد.

در راه اول کافیست از سربرگ INSERT به کادر گروه Symbols بروید و مستقیما بر روی گزینه Equation کلیک کنید.

راه دوم این است که برای نوشتن فرمول جدید پس از کلیک بر روی فلش کوچک کناری گزینه Equation در کادر گروه Symbol و باز شدن کادر مربوطه، گزینه Insert New Equation را انتخاب کنید.

 

فرمول نویسی در word2016

با استفاده از دو روش بالا کادری جدید برای تایپ فرمول ریاضی درون صفحه باز خواهد شد. همزمان با باز شدن این کادر سربرگی جدید با نام DESIGN باز خواهد شد که ابزارها و امکانات لازم را برای نوشتن فرمول جدید را در اختیار شما قرار خواهد داد.

فرمول نویسی در word2016

ذخیره سازی فرمول جدید در word2016

برای این کار کافیست فرمولی را که تایپ کرده اید و قصد ذخیره سازی آن را دارید، انتخاب کرده سپس بر روی گزینه Equation در سربرگ DESIGN کلیک کنید و با باز شدن کادر زیر مجموعه ها، گزینه …Save Selection To Equation Gallery را انتخاب نمایید.

فرمول نویسی در word2016

در این حالت پنجره ذخیره سازی زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که در این پنجره میتوانید محل ذخیره سازی فرمول (که بهتر است در محل Building Block باشد) و نام فرمول و… را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه OK اقدام به ذخیره سازی فرمول خود نمایید.

فرمول نویسی در word2016

 

ما به شما پیشنهاد میکنیم مقاله روش ایجاد فهرست خودکار در word را در وب سایت ما بخوانید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *