مقایسه گوشی شیائومی POCO X3 Pro و سامسونگ Galaxy A32+ لیست جزئیات

نویسنده: رضا امیرخانی
بازدید: 668 نفر
به روز رسانی:

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO X3 Pro و سامسونگ Galaxy A32 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت سامسونگ توانسته است با تولید سری A باعث تحول شدید در بازار گوشی‌های موبایل شود و فروش خود را دوچندان کند. همچنین شیائومی نیز برای رقابت در بازار با تولید گوشی‌هایی با سخت افزار قوی محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه پرچم داران گوشی شیائومی POCO X3 Pro با گوشی سامسونگ Galaxy A32 پرداخته خواهد شد.

مقایسه POCO X3 Pro و Galaxy A32 از نظر دوربین

Galaxy A32 Xiaomi POCO X3 Pro
دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل ۴۸ مگاپیکسل
لنز اولتراواید هشت مگاپیکسل هشت مگاپیکسل
سنسور تشخیص عمق پنج مگاپیکسل دو مگاپیکسل
لنز ماکرو پنج مگاپیکسل دو مگاپیکسل
دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل

گوشی Galaxy A32 مجهز به دوربین چهارگانه است که به ترتیب چیدمان یک دوربین هشت مگاپیکسلی التراواید که زاویه ۱۲۳ درجه‌ای را در لنز خود ثبت می‌کند، دیافراگم این دوربین f/2.2 و سایز سنسور آن ۱.۴ است. پس از آن دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی قرار داد، فاصله کانونی این دوربین f/1.8 و اندازه لنز آن ۲۶ میلی‌متر است. لنز سوم به یک دوربین تشخیص عمق پنج مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 اختصاص دارد. در کنار این سه دوربین و در مجاورت فلاش LED، یک دوربین کوچک ماکرو پنج مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 وجود دارد.

در مقابل گوشی POCO X3 Pro نیز مجهز به دوربین چهارگانه است که دوربین اصلی از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه ۱.۲ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور Sony IMX 582 در پشت یک لنز ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و همچنین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

دوربین فوق عریض POCO X3 Pro سنسوری هشت مگاپیکسلی دارد که اندازه لنز آن ۱۵ میلی متری با دیافراگم f/2.2 است و توانایی ثبت تصاویری ۱۱۹ درجه‌ای را دارد. لنز ماکرو این گوشی نیز سنسوری دو مگاپیکسلی با فوکوس ثابت چهار سانتی متری دارد. دوربین سلفی POCO X3 Pro از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که برای دوست داران عکس سلفی کیفیت قابل قبولی دارد.

مقایسه POCO X3 Pro و Galaxy A32 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A32 Xiaomi POCO X3 Pro
چیپست Mediatek Helio G80 Qualcomm Snapdragon 860
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 GPU Adreno 640 GPU
سیستم عامل اندروید ۱۱ اندروید ۱۱
رابط کاربری One UI 3.1 MIUI 12
تنوع حافظه ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸ ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸و ۲۵۶/۸

مشخصات سخت افزاری هر دو دستگاه بسیار بالا و قابل قبول است و برای اجرای اکثر برنامه‌ها با کیفیت بسیار بالا عملکرد مناسبی دارد. Galaxy A32 دارای پردازنده Mediatek Helio G80 با فرآیند ساخت هفت نانومتری است. پردازنده گرافیکی این نسخه Mali-G52 MC2 GPU است که باعث تقویت در اجرای برنامه‌ها و همچنین خروجی برنامه‌های نسبتاً سنگین و با کیفیت با بهترین عملکرد است. Galaxy A32 دارای حافظه رم چهار، شش و هشت گیگابایت همراه با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است. استفاده از کارت حافظه جانبی برای ارتقا ظرفیت حافظه داخلی در این نسخه نیز رعایت شده است که اسلات مشترک با سیم کارت دارد.

در مقابل، گوشی شیائومی POCO X3 Pro مجهز به پردازنده Snapdragon 860 است که از فرآیند ساخت هفت نانومتری بهره‌برده است. همچنین پردازنده گرافیکی آن Adreno 640 است که عملکرد بهتری نسبت به هم‌رده های خود دارد. تنوع حافظه رم و حافظه داخلی درPOCO X3 Pro نیز مانند A32 زیاد و مناسب است. حافظه رم شش و هشت گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است.

شیائومی و سامسونگ هر دو از رابط کاربری خودشان برای این دو گوشی استفاده می‌کنند. رابط شیائومی MIUI 12 بیشترین تغییرات را در اندروید می‌دهد. آیکن‌ها، انیمیشن‌ها و تک تک المان‌ها شخصی‌سازی شده‌اند. رابط MIUI همچنین بیشترین امکانات جانبی را ارائه می‌دهد که البته شاید برای همه کاربران مفید نباشد. عیب MIUI وجود تبلیغات خصوصاً در برخی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض است. این تبلیغات را می‌توانید غیرفعال کنید، اما فرایندی طولانی و نسبتاً پیچیده دارد.

رابط One UI سامسونگ نسبتاً طراحی ساده‌تری دارد. این رابط کاربری برای استفاده با یک‌دست بهینه شده و کماکان قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بزرگ‌ترین مزیت Galaxy A32 وعده پشتیبانی نرم‌افزاری سه‌ساله سامسونگ است. همچنین هر دو گوشی با اندروید ۱۱ به بازار عرضه شده‌اند.

مقایسه POCO X3 Pro و Galaxy A32 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A32 Xiaomi POCO X3 Pro
نوع نمایشگر Super AMOLED IPS LCD
سایز ۶.۴ اینچ ۶.۶۷ اینچ
رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰
تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

در بخش نمایشگر هر دو گوشی تفاوت‌های فراوانی دارد. از نظر صفحه نمایش Galaxy A32 از یک پنل Super AMOLED استفاده می‌کند که رنگ‌ها در آن شادابی و جذابیت بیشتری دارند. همچنین عمق رنگ مشکی در پنل AMOLED بسیار بالاتر است. مزیت بعدی و مهم دیگر این پنل روشنایی حداکثر بیشتر خصوصاً در حالت خودکار و زیر نور خورشید است. نمایشگر Galaxy A32 با نرخ تازه‌سازی بالاتر ۱۲۰ هرتزی برای گیمرها و خصوصاً در بازی‌های FPS مزیت قابل توجهی است. گوشی Galaxy A32 با صفحه نمایش ۶.۵ اینچ و پنل TFT حدود ۸۱ درصد کل گوشی را به خود اختصاص داده است. رزولوشن ۷۲۰ در هزار و ۶۰۰ پیکسل با تراکم پیکسلی 270ppi انتخاب درستی برای این گوشی است.

شیائومی POCO X3 Pro دارای صفحه نمایش نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD ساخته شده که رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل را ارائه داده است، اما نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر اینچ کیفیت تصویر و عملکرد بدون لگ و روان بازی‌ها را تضمین می‌کند. این نمایشگر ۸۴.۶ درصد از مساحت پنل جلو را در اختیار دارد که برای افرادی که نمایشگر برایشان در اولویت است و بیشتر فیلم تماشا می‌کنند گزینه مناسبی است.

مقایسه POCO X3 Pro و Galaxy A32 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A32 Xiaomi POCO X3 Pro
ابعاد 158.9×73.6×8.4 میلی‌متر 165.3×76.8×9.4 میلی‌متر
وزن ۱۸۴ گرم ۲۱۵ گرم
صدای استریو دارد دارد

سامسونگ و شیائومی دو رویکرد کاملاً متفاوت را در طراحی این دو گوشی پیش گرفته‌اند. Galaxy A32 یک طراحی ساده و جمع‌وجور دارد، اما POCO X3 Pro بزرگ‌تر و ضخیم‌تر و سنگین‌تر است. هر دو گوشی برخلاف پرچم‌داران به جک هدفون وفادار مانده‌اند و در هر دو گوشی از درگاه سیم کارت دوم به عنوان درگاه کارت حافظه می‌توان استفاده کرد.

بدنه هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده و گوشی Galaxy A32 دارای وزن ۲۰۵ گرم و ابعاد ۱۶۴.۲×۷۶.۱×۹.۱ میلی متر است که یک اندازه استاندارد و مناسب برای گوشی هوشمند است، اما در مقابل POCO X3 Pro دارای وزن ۲۱۵ گرم و ابعاد ۱۶۵.۳×۷۶.۸×۹.۴ میلی متر است.

شیائومی POCO X3 Pro از فناوری گوریلا گلس شش برای پنل جلویی استفاده کرده است که واقعاً مقاومت در برابر ضربه و خط و خش را تا حدود زیادی اجرا می‌کند. گواهینامه IP53 نیز از دیگر مزیت‌های فوق‌العاده و قابل قبول این گوشی است که باعث شده POCO X3 Pro در مقابل گرد و خاک و ترشح مایعات بیمه شود.

مقایسه POCO X3 Pro و Galaxy A32 از نظر باتری

Galaxy A32 Xiaomi POCO X3 Pro
ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپر پنج هزار ۱۶۰ میلی آمپر
فست شارژ ۱۵ وات ۳۳ وات

POCO X3 Pro از نظر باتری نسبت به نسخه معمولی قوی‌تر است و مجهز به باتری پنج هزار ۱۶۰ میلی آمپر ساعتی است. نسخه فست شارژ به کار رفته در گوشی POCO X3 Pro یک شارژر ۳۳ واتی است که این در مدت ۳۰ دقیقه ۵۹ درصد باتری شارژ خواهد شد و در مدت زمان یک ساعت و ۱۵ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ شود.

این باتری می‌تواند در استفاده‌های سبک یک روز کامل کاربر را همراهی کند که عملکرد مناسبی به حساب می‌آید. در مقابل Galaxy A32 از یک باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی است که از نقاط قوت گوشی محسوب خواهد شد. باتری Galaxy A32 در حالت عادی تا دو روز می‌تواند کاربر را همراهی کند. در این مدل نیز همانند Galaxy A31 از شارژر ۱۵ واتی استفاده شده که ظرف مدت دو ساعت باتری را به طور کامل شارژ می‌کند.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO X3 Pro و Galaxy A32

تا اینجا به مقایسه POCO X3 Pro با Galaxy A32 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. طراحی هر دو گوشی کاملاً امروزی است و هر کدام می‌تواند به سلیقه خاصی پاسخ دهد. Galaxy A32 از نظر نمایشگر در جایگاه بالاتری است و در مقابل POCO X3 Pro از نظر سخت افزاری قدرتمند تر است. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز خودتان بگیرید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *