مقایسه گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A71+ لیست جزئیات

نویسنده: رضا امیرخانی
بازدید: 641 نفر
به روز رسانی:

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Redmi Note 9 Pro و سامسونگ Galaxy A71 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت سامسونگ و شیائومی در تولید گوشی‌های هوشمند رقابت تنگاتنگی در بازار جهانی موبایل دارند و هرکدام میان رده‌هایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید کرده که این گوشی‌ها از نظر کیفیت ساخت و قدرت نرم افزاری بسیار نزدیک به گوشی‌های پرچمدار این دو شرکت است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه میان رده گوشی شیائومی Redmi Note 9 Pro با گوشی سامسونگ Galaxy A71 پرداخته خواهد شد.

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A71 از نظر دوربین

Galaxy A71 Xiaomi Redmi Note 9 Pro
دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل ۶۴ مگاپیکسل
لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل هشت مگاپیکسل
سنسور تشخیص عمق پنج مگاپیکسل دو مگاپیکسل
لنز ماکرو پنج مگاپیکسل پنج مگاپیکسل
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل

از نظر دوربین هر دو گوشی تقریباً در جای یکسانی قرار دارد چرا که سنسورهای اصلی ۶۴ مگاپیکسلی هر دو گوشی ساخت شرکت سامسونگ بوده، می‌توان گفت مهمترین تفاوت آن‌ها وجود سنسور واید ۱۲ مگاپیکسل Galaxy A71 است که در Redmi Note 9 Pro این سنسور هشت مگاپیکسل است.

به طور کلیGalaxy A71 یک ماژول چهار گانه با سنسور اصلی ۶۴، سنسور واید ۱۲ مگاپیکسل، ماکرو پنج و تشخیص عمق پنج مگاپیکسلی است، در مقابل دیگر Redmi Note 9 Pro دارای یک ماژول دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، سنسور واید هشت، ماکرو پنج و تشخیص عمق دو مگاپیکسلی است. از نظر دوربین سلفی نیز Galaxy A71 به دوربین ۳۲ مگاپیکسلی و گوشی Redmi Note 9 Pro به دوربین ۱۶ مگاپیکسل سلفی مجهز است.

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A71 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A71 Xiaomi Redmi Note 9 Pro
چیپست Qualcomm SM7125 Snapdragon 730G Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G
پردازنده گرافیکی Adreno 618 GPU Adreno 618 GPU
سیستم عامل اندروید ۱۰ اندروید ۱۰
رابط کاربری One UI 3.1 MIUI 11
تنوع حافظه ۶۴/۶، ۱۲۸/۶و ۱۲۸/۸ ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

از نظر سخت افزاری Redmi Note 9 Pro مجهز به تراشه Snapdragon 720G و در ساختGalaxy A71 از تراشه Snapdragon 730 استفاده شده و در هر دو گوشی از پردازنده گرافیکی Adreno 618 استفاده شده است. Redmi Note 9 Pro و Galaxy A71 هر دو با رم شش و هشت گیگابایتی به بازار عرضه شده است و همچنین Redmi Note 9 Pro با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و در مقابل Galaxy A71 تنها با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ساخته شده است. Redmi Note 9 Pro و Galaxy A71 جهت ارتقا حافظه مجهز به درگاه کارت حافظه است.

از نظر نرم افزاری نیز Redmi Note 9 Pro از نسخه اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 11 استفاده می‌کند و در طرف دیگر Galaxy A71 نیز با نسخه اندروید ۱۰ به بازار عرضه شده که قابلیت ارتقا به نسخه اندروید ۱۱ را دارد و همچنین این گوشی از رابط کاربری One UI 3.1 استفاده می‌کند.

به علاوه، Redmi Note 9 Pro و Galaxy A71 هر دو مجهز به سنسورهایی مانند حسگر اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی و قطب‌نما است. با این تفاوت که حسگر اثر انگشت در گوشی Galaxy A71 زیر نمایشگر و در گوشی Redmi Note 9 Pro در کنار گوشی قرار دارد. همچنین، هر دو گوشی دارای جک هدفون و کارت حافظه microSD است.

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A71 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A71 Xiaomi Redmi Note 9 Pro
نوع نمایشگر Super AMOLED IPS
سایز ۶.۷ اینچ ۶.۶ اینچ
رزولوشن ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰
تراکم پیکسلی ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

از نظر صفحه نمایش Galaxy A71 مجهز به نمایشگر Super AMOLED است نمایشگر دارای اندازه ۶.۷ اینچ که حدود ۸۷ درصد از قاب جلو را در اختیار دارد، همچنین دقت آن ۲۴۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل است و نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۳۹۳ پیکسل در هر اینچ دارد.

سامسونگ برای محافظت از این صفحه نمایش از شیشه Gorilla Glass 3 استفاده کرده است تا خیال کاربر کمی از مقاومت آن در برابر ضربه راحت شود. در مقابل Redmi Note 9 Pro از صفحه نمایشگر IPS استفاده کرده است این نمایشگر اندازه ۶.۶۷ اینچی دارد که یک ناچ پانچ شده نیز بالای آن قرار دارد.

رزولوشن این صفحه‌ی برابر با 1080p، 2400 x 1080 پیکسلی، تراکم ppi 395 و نسبت ابعاد ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد. همچنین شیائومی برای محافظت Redmi Note 9 Pro از Gorilla Glass 5 استفاده کرده است. این نمایشگر از سرعت تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A71 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A71 Xiaomi Redmi Note 9 Pro
ابعاد 165×77.4×8.4 میلی‌متر 165.8×76.7×8.8 میلی‌متر
وزن ۱۷۹ گرم ۲۰۹ گرم
صدای استریو ندارد ندارد

در نگاه اول، Galaxy A71 و Redmi Note 9 Pro، از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارد، اما از نظر تخصصی، تفاوت‌های زیادی دارد. شیائومی قاب پشتی و جلویی محصول را با پوشش Gorilla Glass 5 پوشانده و فریم آن را از پلاستیک ساخته است در حالی که، سامسونگ تنها در قسمت جلویی از پوشش Gorilla Glass 3 برای گوشی خود به کار برده است. ابعاد این دو گوشی نیز تفاوتی با یک دیگر ندارند تنها در حد یک یا دو میلی‌متر متفاوت است. از نظر وزنی نیز Galaxy A1 حدود ۳۰ گرم سبک‌تر از Redmi Note 9 Pro است. Galaxy A71 در رنگ‌های سیاه، نقره‌ای، آبی و صورتی عرضه شده، اما گوشی Redmi Note 9 Pro در رنگ‌های سبز، سفید و خاکستری به بازار عرضه شده است.

مقایسه Redmi Note 9 Pro و Galaxy A71 از نظر باتری

Galaxy A71 Xiaomi Redmi Note 9 Pro
ظرفیت چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر پنج هزار ۲۰ میلی آمپر
فست شارژ ۲۵ وات ۳۰ وات

از نظر باتری Redmi Note 9 Pro دارای شارژر فست شارژ بهتری نسبت به Galaxy A71 است. Redmi Note 9 Pro دارای یک باتری پنج هزار ۲۰ میلی آمپر ساعت است و همچنین شیائومی از فست شارژ ۳۰ واتی برای این گوشی استفاده کرده است.

با یک استفاده معمول و در حالت فعال بودن تم تاریک، این دستگاه بیش از یک روز و نیم باتری گوشی بدون نیاز به شارژ کاربر را همراهی می‌کند. همچنین با استفاده از فست شارژ ۳۰ واتی حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است که باتری دستگاه از صفر تا ۶۰ درصد شارژر شود و برای شارژ کامل دستگاه هم به چیزی کمتر از یک ساعت زمان نیاز خواهد بود.

از سوی دیگر Galaxy A71 دارای باتری چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر است که از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.با کمک این شارژر می‌توانید در عرض نیم ساعت شارژ باتری را از صفر به ۵۱ درصد برسد و شارژ کامل آن ۸۱ دقیقه زمان می‌برد. برای کاربران عادی این گوشی به راحتی تا دو روز کامل نیاز به شارژش پیدا نمی‌کند.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi Note 9 Pro و Galaxy A71

تا اینجا به مقایسه Redmi Note 9 Pro با Galaxy A71 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداخته شد. از نظر طراحی این دو گوشی شبیه به یک دیگر است، اما از نظر تخصصی تفاوت‌های زیادی در باتری، سخت افزار و نرم افزار و نمایشگر دارند که هر کدام در یکی از این مباحث نسبت به دیگری برتری دارند، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *