مقایسه گوشی A51 با A70

نویسنده: رضا امیرخانی
بازدید: 581 نفر
به روز رسانی:

با توجه به گوشی‌‌های زیادی که سالانه شرکت سامسونگ عرضه می‌کند، پیدا کردن بهترین گوشی سامسونگ برای مردم به یک چالش بزرگ تبدیل‌شده است. فرقی نمی‌کند که یک گوشی رده‌بالا بخواهید یا یک گوشی باقیمت مناسب، سامسونگ گزینه‌های زیادی در همه بازه‌های قیمت به شما ارائه می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی مناسب سامسونگ هستید، می‌توانید ازسری‌های مختلف سامسونگ گوشی موردنظر خود را انتخاب کنید. مدل‌های Galaxy S گوشی‌های رده بالا محسوب می‌شوند، درحالی‌که گوشی‌های سری A, گوشی‌های میان رده و مقرون‌به‌صرفه تری هستند. این سری شامل گوشی‌هایی از A10 تا A80 است. هرچه عدد بعد از a بیشتر باشد، گوشی پیشرفته‌تر می‌شود. چنانچه قصد انتخاب گوشی از این سری را دارید با ما همراه باشید تا به مقایسه ی گوشی A51 با A70 بپردازیم.

 

در این مقاله به موارد زیر می‌پردازیم

  • طراحی
    • طراحی و ساخت گوشی A51 سامسونگ
    • طراحی و ساخت گوشی A70 سامسونگ
  • دوربین
    • دوربین گوشی A51 سامسونگ
    • دوربین گوشی A70 سامسونگ
  • صفحه‌نمایش
    • صفحه‌نمایش گوشی A51
    • صفحه‌نمایش گوشی A70
  • کیفیت صدا
    • کیفیت صدای گوشی A51
    • کیفیت صدای گوشی A70
  • عملکرد و کارایی
    • عملکرد گوشی A51
    • عملکرد گوشی A70
  • نرم‌افزار
    • نرم‌افزار A51
    • نرم‌افزار گوشی A70
  • طول عمر باتری
    • باتری گوشی A51
    • باتری گوشی A70
  • کدام‌ گوشی را باید خریداری کنید؟
  • پرسش و پاسخ
  • کلام آخر

طراحی

در انتخاب تلفن هوشمند جدید، سلیقه‌ی شخصی مهم‌ترین معیار تصمیم‌گیری است. شما باید این معیار را در همه‌ی ویژگی‌های گوشی از ویژگی‌های نرم‌افزاری گرفته تا طراحی تلفن همراه مدنظر قرار دهید. بعضی از افراد ممکن است خطوط خمیده‌تر و طرح‌های ظریف‌تر را ترجیح دهند. درحالی‌که سایر افراد ممکن است به طراحی‌های درشت‌تر با خطوط مستقیم و لبه‌های تیز فلزی علاقه داشته باشند. نکته‌ی مهم این است که قبل از خرید، کیفیت دستگاه را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که می‌توانید از آن به‌راحتی و راحت‌ترین روش استفاده کنید.
برای شروع مقایسه ی گوشی A51 با A70 به بررسی و مقایسه‌ی طراحی این دوگوشی هوشمند می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت گوشی A51 سامسونگ

طراحی این گوشی نسبت به قیمت آن بسیار عالی است. سامسونگ در طراحی این گوشی هوشمند از فناوری هول-پانچ (hole-punch) استفاده کرده است. می‌توان گفت A51 با صفحه‌ی تختی که دارد ازنظر طراحی به گلکسی نوت شباهت دارد.

حاشیه‌های نمایشگر باریک است. همان‌طور که گفته شد دوربین جلو با استفاده از فناوری هول-پانچ در صفحه ‘Infinity O’ سامسونگ قرار داده‌شده است. بااین‌وجود، قسمت پشتی این گوشی شیشه‌ای نیست و پلاستیکی است. دکمه‌های کناری از پلاستیک ساخته‌شده‌اند. درنتیجه، گوشی گلکسی A51 سامسونگ ازنظر ساخت بیشتر شبیه گوشی‌های Moto G8 یا Oppo A5 2020 است تا گوشی‌های سامسونگ‌ رده‌بالا!

مقایسه گوشی a51 با a70
طراحی گوشی a51

گوشی A51 سامسونگ مانند سایر گوشی‌های سری a با خطوط متقاطعی که در پشت خود دارد، ظاهری به نسبت متفاوت دارد. وقتی این گوشی نور را به خود جلب کند، رنگ‌های کم‌رنگ رنگین‌کمان در پشت آن قابل‌مشاهده خواهند بود. این رنگین‌کمان به‌صورت رگه‌های لیزری در لبه‌های منحنی گوشی جمع می‌شوند. متأسفانه گوشی A51 در برابر آب هیچ مقاومتی ندارد! همچنین اسکنر اثرانگشتی که روی صفحه‌ی آن جای گرفته است، کمی کند است و دقت بالایی ندارد! درنهایت، شما می‌توانید گوشی A51 خود را از بین چهار رنگ مختلف یعنی سیاه، سفید، آبی و صورتی انتخاب کنید.

طراحی و ساخت گوشی A70 سامسونگ

گوشی A70 سامسونگ طراحی فوق‌العاده‌ای دارد. استفاده‌ی هم‌زمان از شیشه و فلز به این گوشی طراحی خاص و زیبایی بخشیده است. همچنین نگه‌داشتن گلکسی A70 با یک دست نسبتاً آسان است و این گوشی بیش‌ازحد سنگین نیست. اگرچه کسانی که دست کوچک‌تری دارند هنوز هم ممکن است با این اندازه مشکل داشته باشند! درست مانند گوشی A51 این گوشی در رنگ‌های سیاه، آبی، صورتی و سفید موجود است.

یکی از ویژگی‌های عالی گوشی A70 نمایشگر عظیم 6.7 اینچی آن و صفحه sAMOLED فول اچ‌دی با رزولوشن 1080 × 2400 است. این خود یک ویژگی فوق‌العاده برای یک گوشی میان رده محسوب می‌شود. به‌علاوه، درست مانند گوشی‌های S10 و S10 Plus, این گوشی دارای یک اسکنر اثرانگشت در صفحه برای ورود ایمن و قابلیت احراز هویت است.

دوربین

با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اخیراً توجه بیشتری به کیفیت و امکانات دوربین‌های خود دارند. این‌یک نکته عالی برای کاربران این گوشی‌ها محسوب می‌شود. تعداد مگا پیکسل، فوکوس خودکار هیبریدی، تثبیت‌کننده نوری، حالت‌های دستی، جلوه‌های ویژه و ویژگی‌های خاص دوربین جلو ویژگی‌هایی هستند که تلفن‌های هوشمند را بیشتر و بیشتر شبیه دوربین دیجیتال می‌کنند.
بنابراین در این قسمت از مقایسه ی گوشی A51 با A70 به بررسی دوربین این گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم. پس ادامه‌ی مقاله را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید!

دوربین
مقایسه دوربین این دو گوشی

همانطور که می‌دانید حتی دوربین‌های فوق پبشرفته گوشی‌ها نمی‌توانند جایگزین دوربین عکاسی شوند. اگر قصد خرید دوربین عکاسی جدیدی را دارید، پیشنهاد می‌کنم راهنمای خرید دوربین نوعکاسی را مطالعه کنید.

دوربین گوشی A51 سامسونگ

بدون شک دوربین‌ها یکی از بهترین ویژگی‌های این گوشی هوشمند محسوب می‌شوند! به نظر می‌رسد که بهینه‌سازی در گوشی A51 بهبودیافته است. شما همچنین یک رابط کاربری جدید دوربین در این گوشی دریافت می‌کنید. این گوشی دارای یک دوربین اصلی 48 مگا پیکسلی، یک لنز فوق‌العاده عریض(ultra wide-angle) دوازده مگا پیکسلی، یک حس‌گر عمق 5 مگا پیکسلی و یک لنز ماکرو اختصاصی 5 مگا پیکسلی است.

لنز اصلی 48 مگا پیکسلی به‌خوبی کار می‌کند و کیفیت مناسبی دارد. عکس‌هایی که با این لنز گرفته می‌شوند عموماً رنگ‌های گیرایی دارند و جزئیات آن‌ها نیز به‌خوبی مشخص است.

تصاویری که با لنز ultra wide-angle گرفته می‌شوند نیز شفاف و پررنگ هستند. دقیقاً مانند تصاویر لنز اصلی، به شما امکان می‌دهد که هنگام عکس‌برداری از آسمان و سرسبزی‌ها رنگ‌های زیبایی داشته باشید. تشخیص لبه در حالت پرتره نسبتاً خوب است، بنابراین در زیر نور خوب می‌توانید پرتره‌های بسیار شگفت‌انگیزی بگیرید.
بااین‌حال، ایراد اصلی دوربین‌های این گوشی، به‌غیراز کیفیت تصویر قابل‌قبول آن، تاری تصاویر است. درصورتی‌که کمی دست خود را تکان دهید، ممکن است عکس‌های شما تار شوند مگر اینکه میزان نور مناسب باشد.

دوربین گوشی A70 سامسونگ

در گوشی A70 سامسونگ سه دوربین وجود دارد که در ابتدا به بررسی دوربین اصلی می‌پردازیم. دوربین اصلی این گوشی یک دوربین 32 مگا پیکسلی است؛ اما بیشتر تصاویر معمولاً به‌صورت خودکار با لنز 12 مگا پیکسلی ثبت می‌شوند. رنگ تصاویر این دوربین به نسبت خوب است. اگر شما بخواهید می‌توانید به‌صورت دستی به دوربین 32 مگا پیکسل بروید. در این صورت، شما درنهایت بافت و جزئیات بیشتری در تصاویر ثبت‌شده مشاهده خواهید کرد. نکته‌ی منفی آن این است که دوربین اصلی قابلیت HDR ندارد!

نداشتن قابلیت HDR
نداشتن قابلیت عکاسی HDR

همین قانون در مورد سلفی‌ها نیز صدق می‌کند! در گوشی A70 ما یک دوربین سلفی 32 مگا پیکسلی داریم اما اگر می‌خواهید رنگ پوست خوبی داشته باشید، باید به سلفی‌های 12 مگا پیکسلی با وضوح پایین بسنده کنید! اگر به بررسی دوربین‌های عقب برگردیم، باید بگوییم که دوربین دوم این گوشی یک دوربین 8 مگا پیکسلی فوق‌العاده سفید (ultra white) است که عکس‌های خوبی ثبت می‌کند.

دوربین سوم، یک حس‌گر عمق است و به فوکوس زنده کمک می‌کند، درواقع همان حالت پرتره در سامسونگ محسوب می‌شود. وقتی صحبت از سلفی‌ باحالت پرتره می‌شود، به نظر می‌رسد سامسونگ در متمایز کردن پس‌زمینه و پیش‌زمینه به‌خوبی عمل کرده است.

اکنون به سراغ تصاویر ثبت‌شده در نور کم می‌رویم، این تصاویر فاقد جزئیات هستند و اغلب بسیار تاریک به نظر می‌رسند. به نظر می‌رسد که این مشکل رایج گوشی‌های سامسونگ است. به‌علاوه، در رابطه باقابلیت فیلم‌برداری این گوشی باید گفت که از فیلم 4k پشتیبانی می‌کند اما متأسفانه هیچ‌گونه ثبات در کیفیت فیلم مشاهده نمی‌شود.

صفحه‌نمایش

خوب است بدانید که در اندروید دو نوع صفحه‌نمایش وجود دارد: LCD و AMOLED. تفاوت اصلی این دو در فرافکنی نور است. ازنظر تئوری، صفحه‌های LCD اغلب روشن‌تر هستند و هنگام قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب، محتوای بهتری را نشان می‌دهند.

درحالی‌که صفحه‌نمایش AMOLED کنتراست واضح‌تر و رنگ‌های اشباع بیشتری دارد؛ اما در عمل، با گذشت زمان و ورود فناوری‌های جدید، تفاوت این دو کمتر مشخص می‌شود. درواقع، وضوح تصاویر Full-HD، FullHD + یا QHD تقریباً همیشه بی‌عیب و نقص است.
حال وقت آن است که در مقایسه ی گوشی A51 با A70, به مقایسه‌ی صفحه‌نمایش این دوگوشی بپردازیم.

صفحه نمایش
مقایسه صفحه نمایش

صفحه‌نمایش گوشی A51

گوشی A51 دارای یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED FHD + است. بنابراین این نمایشگر واقعاً رنگی‌، واضح و با کنتربالا است. نحوه‌ی نمایش تصاویر در فضای باز نیز خوب است. اگر شخصی هستید که مدام در حال مسافرت و تماشای فیلم یا محتوا یا کتاب خواندن هستید، می‌توانید به‌راحتی از صفحه‌نمایش گوشی که در خارج از خانه واقعاً روشن است استفاده کنید. درواقع گوشی A51 سامسونگ اولین گوشی میان رده با فناوری هول پانچ در صفحه‌نمایش خود محسوب می‌شود.

اما باید بدانید که این صفحه‌نمایش از عالی‌ترین پنل‌های OLED سامسونگ محسوب نمی‌شود و چندین ایراد واضح دارد. پنل‌های OLED این گوشی معمولاً وقتی صفحه گوشی را به چپ یا راست می‌چرخانید، کمی رنگ آبی به خود می‌گیرند. این‌ مشکل از جهت دیگری نیز در این گوشی قابل‌مشاهده است؛ یعنی اگر گوشی خود را ثابت و کمی کج نگه‌دارید، مشاهده می‌کنید که بالای صفحه‌نمایش آن رنگ آبی به خود گرفته است!

این ویژگی فقط در مواردی قابل‌مشاهده است که قسمت‌های قابل‌توجهی از صفحه‌نمایش سفید باشد، مثلاً در صفحات وب؛ اما به‌هرحال نشان‌دهنده‌ی این است که گوشی A51 یکی از بهترین OLED های سامسونگ را ندارد!

صفحه‌نمایش گوشی A70

همان‌طور که گفته شد، گوشی‌های سامسونگ از بهترین صفحه‌نمایش‌ها برخوردارند. گوشی A70 نیز از این قاعده مستثنا نیست و صفحه‌نمایش بسیار خوبی دارد. این صفحه‌نمایش یک پانل U 7/7 اینچی و Full HD + است که رنگ‌های کامل واضح دارد و حتی در زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز بسیار روشن می‌شود. هم‌چنین صفحه‌نمایش این گوشی دارای whidewine L1 است به این معنی که تماشای فیلم‌های HD از Netflix و Amazon Prime به‌راحتی امکان‌پذیر شده است.

مقایسه گوشی a51 با a70
صفحه نمایش گوشی A70

کیفیت صدا

یکی از مواردی که معمولاً هنگام خرید گوشی هوشمند نادیده گرفته می‌شود، کیفیت صدای گوشی است. این ویژگی به‌خصوص برای کسانی که بیشتر وقت خود را به گوش دادن موسیقی یا فیلم دیدن می‌پردازند باید بسیار اهمیت داشته باشد. در این قسمت از مقایسه ی گوشی A51 با A70 به بررسی کیفیت صدای این دوگوشی هوشمند می‌پردازیم.

کیفیت صدای گوشی A51

در بررسی کیفیت صدای این گوشی باید گفت که کیفیت بلندگو مناسب است اما این تک بلندگو ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای ندارد! اما یک جک صوتی 3.5 میلی‌متری در هدفون A51 وجود دارد که کیفیت آن بسیار عالی است! میزان صدای آن بسیار بالا است و تحریف صدای زیادی ندارد.

کیفیت صدای گوشی A70

بلندگوی پایین آن کمی ریز است اما صدای خروجی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری بسیار بلند و واضح است. بلندگوی مکالمه هم صدای بسیار عالی دارد.

عملکرد و کارایی

عملکرد تلفن همراه با درک کاربر از میزان عملکرد برنامه‌ها تعریف می‌شود. این بدان معنی است که عملکرد گوشی شما با توجه به سرعت راه‌اندازی سریع آن، میزان استفاده از حافظه دستگاه و میزان استفاده از باتری دستگاه اندازه‌گیری می‌شود. حال به مقایسه‌ی عملکرد این دوگوشی هوشمند می‌پردازیم.

اگر گوشی شما هنگ می‌کند، مقاله‌ی دلایل هنگ کردن گوشی را مطالعه کنید تا دلایل احتمالی آن را پیدا کنید.

عملکرد گوشی A51

ازنظر سرعت و عملکرد کلی گوشی، تاکنون نارضایتی عمده‌ای از این تلفن هوشمند در استفاده روزمره گزارش نشده است. علی‌رغم اینکه این تلفن از بهترین پردازنده برخوردار نیست، هنگام اجرای هر یک از برنامه‌های معمولی شما با مشکل خاصی برخورد نمی‌کنید. به‌طورکلی، این تلفن تمام انتظاراتی را که شما از یک گوشی دارید مانند باز کردن سریع تلفن، ارسال پیام کوتاه، تماس و گوش دادن به موسیقی را به‌خوبی برآورده می‌کند.

مقایسه گوشی a51 با a70
براورده کردن انتظارات خریداران

عملکرد گوشی A70

این گوشی دارای اسنپدراگون 675 است که در xiaomi redmi note 7 pro تقریباً با نصف قیمت استفاده‌شده است. این نکته ازنظر عملکرد بسیار شگفت‌انگیز است. همچنین شما می‌توانید PUBG را در حداکثر تنظیمات بدون هیچ باگ و اشکالی بازی کنید. ازنظر استفاده روزانه هم این گوشی بی‌نقص کار می‌کند. بهینه‌سازی RAM کاملاً باورنکردنی است. اما با انجام بازی‌های طولانی‌مدت، تلفن گرم می‌شود و به دنبال آن فریم ریت به‌صورت قابل‌توجهی افت می‌کند.

نرم‌افزار

خود را محدود به انتخاب یک تلفن هوشمند بر اساس ویژگی‌های سخت‌افزاری نکنید. نمایشگر گوشی را فعال کنید و نرم‌افزار آن را عمیقاً بررسی کنید تا بفهمید که آیا برای شما مناسب است یا خیر. به‌طور خلاصه، فقط در ویژگی‌های ظاهری متوقف نشوید و نرم‌افزار سیستم را کاملاً بررسی کنید.
بنابراین نرم‌افزار گوشی هوشمند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در مقایسه ی گوشی A51 با A70 به آن بپردازیم.

نرم‌افزار A51

گوشی A51 اولین گوشی میان رده جهان است که از آخرین نسخه اندروید 10 پشتیبانی می‌کند. همچنین سامسونگ در این گوشی از OneUI 2.0 استفاده کرده است. به‌غیراز این نرم‌افزار جدید، تمام ویژگی‌های سامسونگ مانند حالت شب، دالبی اتموس و لانچر بازی در این گوشی وجود دارند. به‌علاوه، این تلفن حالت یکدستی دارد که استفاده از این تلفن را با یکدست فوق‌العاده آسان می‌کند.

نرم‌افزار گوشی A70

این گوشی دارای Android 9 با OneUI است. این گوشی سامسونگ از رابط کاربری بهینه‌شده بهتری برخوردار است. باز کردن برنامه‌ها بسیار روان و سریع است. به همین دلیل UI بدون تأخیری را مشاهده خواهید کرد. به‌طورکلی، شما در عملکرد UI هیچ مشکلی نخواهید داشت.

طول عمر باتری

طول عمر باتری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید هنگام انتخاب تلفن هوشمند جدید درنظر بگیرید. تعداد بیشتر میلی‌آمپر صرفاً به معنی طولانی‌تر بودن عمر باتری نیست. شما باید به عوامل دیگری نیز توجه کنید. به‎عنوان‎مثال، نمایشگرهایی با وضوح بالاتر انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، درحالی‌که جدیدترین پردازنده‌ها طول عمر باتری را بهینه می‌کنند.

مقایسه گوشی a51 با a70
طول عمر باتری

به‌جای اینکه فقط به مشخصات فنی نگاه کنید، بهتر است بررسی‌ها و نتایج را بررسی کنید تا بدانید عملکرد همه این عوامل هنگام استفاده در یک دستگاه چگونه است. درنتیجه، آخرین موردی که باید در مقایسه‌ ی گوشی A51 با A70 به آن بپردازیم طول عمر باتری است.

باتری گوشی A51

درست مانند گوشی A50, این گوشی یک باتری 4000 میلی‌آمپری دارد. این باتری با یک پردازنده 10 نانومتری کم‌مصرف و یک صفحه‌نمایش Super AMOLED همراه است. خوب است بدانید که این باتری با استفاده متوسط تا یک روز دوام می‌آورد.

باتری گوشی A70

این گوشی با یک باتری 4500 میلی‌آمپری با شارژ سریع 25 وات ارائه می‌شود. گوشی A70 در مدت‌زمان 1 ساعت و 50 دقیقه از تا 100 درصد شارژ می‌شود. باتری این گوشی با استفاده متوسط حدود 12 ساعت دوام می‌آورد. همچنین این دستگاه فقط در مدت 20 دقیقه می‌تواند 40 درصد شارژ شود.

کدام‌ گوشی را باید خریداری کنید؟

پس از مقایسه‌ی گوشی A51 با A70, وقت آن است که تصمیم بگیرید که کدام‌یک را خریداری کنید. گوشی A70 صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد و به‌طور‌کلی سریع‌تر از A51 است. همچنین از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. از طرف دیگر، A51 دارای اندروید 10، طراحی جدید و دوربین چهارگانه است؛ اما هر دو دستگاه دارای حسگر اثرانگشت در صفحه‌نمایش هستند.

درنهایت، همه‌چیز به انتخاب شخصی شما بستگی دارد. اگر به نمایشگر بهتر و عملکرد خوب نیاز دارید، باید به دنبال A70 باشید. اگر شما عاشق کلیک کردن روی تصاویر هستید و به یک طراحی مدرن نیاز دارید، مطمئناً باید A51 را انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ

بزرگ‌ترین عیب گوشی A70 چیست؟

پاسخ : ظاهراً سام‌سونگ برای شناسایی اثر انگشت در گلکسی A70، از حسگری یکسان با گلکسی A50 استفاده کرده است. این حسگر از لحاظ دقت و کارایی هیچ شباهتی به نمونه مورد استفاده در پرچمداران گران‌ قیمت اخیر این شرکت یعنی خانواده S10 ندارد و یکی از بزرگترین نقاط ضعف این گوشی محسوب می‌شود.

آیا گوشی A51 برای گیمینگ مناسب است؟

پاسخ : طبق بررسی‌های انجام شده و با بررسی نظرات کاربران گوشی سامسونگ A51 در زمینه اجرای بازی‌های سنگین عملکرد ضعیف‌تری دارد.
چیپست Galaxy A51 همانند نسخه قبلی A50s تراشه اگزینوس 9611 می‌باشد و تقریباً می‌توان گفت با تراشه گوشی A50 هم رده می‌باشد که یکی از معایب گوشی سامسونگ A51 محسوب می‌شود.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *