آموزش ترمیم هارد های SAMSUNG

نویسنده: Behzad GSM
بازدید: 3938 نفر
به روز رسانی:

آموزش ترمیم هارد های SAMSUNG

آموزش ترمیم هارد های SAMSUNG

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای گوشی‌های هوشمند پیش می‌آید مشکلات مربوط به هارد (EMMC) گوشی است. تشخیص اینکه مشکل پیش آمده برای گوشی شما مربوط به هارد (EMMC) گوشی است یا خیر نیاز به دانشی تخصصی و سال‌ها تجربه کار در این حوزه دارد. بسیار پیش می‌آید که تشخیص اشتباه منجر به ضرری جبران ناپذیر به گوشی و برد آن می‌شود. از این رو می‌توان تعمیر هارد (EMMC) گوشی را یکی از تخصصی‌ترین زمینه‌های تعمیرات گوشی دانست، با توجه به برخی نشانه‌ها می‌توان دانست مشکل گوشی، ناشی از ایرادی است که در هارد (EMMC) گوشی وجود دارد.

حال هنگام پروگرام هارد، ترمیم بوت و دیگر عملیات های نرم افزاری ممکن است که هاردی که در حال کار بر روی آن هستید اسیب ببیند

هارد های سامسونگ این قابلیت را دارند تا بتوان دوباره آنها را احیا و ترمیم نمود تا بتوان دوباره از ان استفاده کرد

حال چگونه میتوان این کار را انجام داد؟

آموزش ترمیم هارد های SAMSUNG

ما در این پست به شما آموزش میدهیم که چگونه هارد مورد نظر را ترمیم کنید. با استفاده از این اموزش میتوان cid هارد movinand و فریمور هارد و مشکل read only را ترمیم کرد و هارد را مثل روز اول قابل استفاده کرد.

شما میبایست برای اینکار هارد مورد نظر را تست پوینت بزنید. تمامی هارد های سامسونگ تست پوینت مشخص دارند که همه انها در اخر همین پست قابل دانلود میباشد.

برای مثال :

باید نقطه قرمز مشخص شده را به یکی از پایه های منفی (GND) هارد با سیم سیم کشی متصل کتید.(سیم سیم کشی انجام شده باید بلند باشد تا از زیر اداپتور بیرون بزند تا بتوانید در موقع لازم ان را با سیم چین قطع کنید)

سپس هارد را درون اداپتور قرار داده و Check emmc یا identify را بزنید تا هارد توسط باکس شناسایی شود.

اما اگر دقت کنید هنگام اینفو گرفتن از هارد متوجه خواهید شد که هارد شناسایی شده فاقد cid و یا با cid نادرست شناسایی شده است و movinand هم روی حالت بوت مود رفته است و با پیغام moviNAND: Card is run in boot mode مواجه خواهد شد.

این یعنی اینکه هارد شما با موفقیت به حالت تست پوینت رفته و اماده احیا و بازیابی است. برای شروع این کار گزینه Update emmc firmware را بزنید سپس نرم افزار از شما درخواست میکند تا مدل دقیق شماره فنی هارد را وارد کنید.

مدل فنی هارد را روی آن نوشته است و باید به طور کامل و دقیق ان را تایپ کنید با حروف بزرگ تا بتواند شناسایی و عملیات ریستور هارد را انجام دهد.

پس از انتخاب و نوشتن صحیح، گزینه تایید را بزنید در این هنگام به محض اخطار باکس مبنی بر Disconnct TP wire Now باید سیمی که سیم کشیدید را با سیم چین قطع کنید.

آموزش ترمیم هارد های SAMSUNG

خواهید دید که باکس شروع به ریستور هارد میکند

از این قابلیت میتوان برای هارد های سامسونگ فقط استفاده نمود.

توجه کنید

[vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”فقط و فقط هارد های سامسونگ” color=”custom” style=”shadow” accent_color=”#294379″][/vc_column][/vc_row]

پس از اتمام و اپگرید فریمور هارد، CID جدیدی برای هارد تعریف میشود و هارد دوباره قابل استفاده میشود. توجه کنید تمام هارد های سامسونگ قابلیت update emmc firmware را ندارند. زیرا اگر مشکلی برای هارد پیش امد format + factory reset را بزنید. اگر مشکل هارد همچنان پا برجا بود هارد شما معیوب است و نیاز به تعویض آن دارید.

برای باکس ایزی جیتگ پلاس هم میبایست نرم افزار Easy Jtag Tool را باز کنید. به تب emmc بروید و سپس به تب advanced . و بعد گزینه Update emmc fw را بزنید تا عملیات ترمیم هارد انجام شود.

 

برای دانلود نقاط تست پوینت انواع هارد به روی گزینه دانلود زیر کلیک نمایید

 

دانلود

چنانچه سوالی دارید میتوانید در بخش پشتیبانی سایت ( گوشه پایین سمت راست ) سوالات خود را مطرح نمایید.

امیدواریم با این پست توانسته باشید هارد های خود را دوباره قابل استفاده و ترمیم کرده باشید. 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ali
    مهمان

    سلام مهندس

    از این مطالب ارزشمند که گذاشتید کمال تشکر را دارم لطفا بیشتر در باره قسمت های نرم افزار هارد اطلاعات بگذارید

    • Behzad GSM
      ادمین

      سلام و درود . حتما گذاشته خواهد شد