راه‌های برای افزایش امنیت تلفن همراه

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 920 نفر
به روز رسانی:

در تلفن همراه امروزه اطلاعات بسیار ارزشمندی وجود دارد، بنابراین شما باید تجهیزات هوشمند را در برابر خطرات احتمالی کاملا امن و همیشه محافظت نمایید.

در حال حاضر، ۹۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی دارای یک گوشی هوشمند هستند و ۵۵ درصد از کاربران تلفن همراه از اینترنت، مرور وب، تبادل ایمیل یا دانلود برنامه ها و… استفاده می‌کنند. به گزارش PewResearch  گوشی‌های هوشمند به طور فزاینده‌ای در زندگی روزمره انسان‌ها متمرکز شده‌اند؛ که بیشتر اطلاعات شخصی افراد در این دستگاه ها ذخیره و افشا می‌شود.

راه‌های افزایش امنیت تلفن همراه:

۱-گذاشتن قفل روی دستگاه

شاید این گزینه تا حدودی عادی و بدیهی به نظر برسد؛ اما کاربران بسیار زیادی هستند که برای دستگاه اندرویدی‌شان هیچ قفلی قرار نداده‌اند و در واقع نمی‌خواهند برای باز کردن گوشی مجبور به وارد کردن رمز یا کشیدن الگو باشند. ما نیز قبول داریم که قرار دادن PIN روی گوشی تا حدودی عذاب‌آور است و بعد از آن نمی‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن وارد دستگاه شد.

دو روش محبوب رمز عبور برای محافظت از صفحه نمایش:

الف) قفل الگو
قفل الگو به صورتی است که با ترسیم صحیح چند خط سخت و هوشمند بر روی صفحه نمایش، اجازه دسترسی به تلفن همراه را مشکل کنید.

ب)کد PIN (کد کلاسیک)

سریعترین روش رمزگذاری ایجاد کد PIN  (کد کلاسیک) می‌باشد برای امنیت دستگاه باید از رمز های ساده و راحت مانند «۱۲۳۴»، «۴۵۶۷»، «۱۱۱۱»  و غیره اجتناب کنید.

 

۲-سیم کارت خود را قفل کنید

در حال حاضر قفل صفحه نمایش موثر است ولی نمی‌تواند از فعال شدن سیم‌کارت در گوشی‌های دیگر جلوگیری کند پس بنابراین با قرار دادن رمز پین برروی سیم‌کارت‌ها از باز شدن آن در دستگاه دیگر جلوگیری کنید.

این پین باید زمانی وارد شود که گوشی فعال بوده و اتصال به شبکه آن برقرار باشد که اگر گوشی سرقت شود استفاده از آن دشوار گردد.

۳-موبایل خود را به‌روز نگه دارید

هکر‌ها به‌طور مستمر در حال تغییر استراتژی‌هایشان برای ورود به دستگاه‌های مختلف هستند و این موضوع از شکاف‌های امنیتی اندروید نشأت می‌گیرد. گوگل هر از چند گاهی بروزرسانی‌های امنیتی را برای برطرف کردن آخرین آسیب‌پذیری‌های شناسایی‌شده منتشر می‌کند.

ما به شما پیشنهاد میکنیم مقاله انواع حملات بر روی وب سرورها را در وب سایت ما بخوانید.

 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *