آموزش ابزار Polygonal Lasso در فتوشاپ

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 1522 نفر
به روز رسانی:

ابزار Polygonal Lasso یکی دیگر از ابزارهای ابتدایی انتخاب کردن در فتوشاپ است. این ابزار شبیه Lasso عمل می کند با این تفاوت که با هر بار کلیک یک ضلع ایجاد می کند و باعث ایجاد اشکال چندضلعی می شود.

ابزار Polygonal Lasso پشت ابزار استاندارد Lasso مخفی شده است . برای انتخاب آن از جعبه ابزار روی ابزار Lasso کلیک ماوس را نگه داشته سپس از منوی باز شده آن را انتخاب کنید.

 ابزار Polygonal Lasso

 

ایجاد انتخاب های چند ضلعی توسط ابزار Polygonal Lasso

انتخاب کردن چیزها توسط Polygonal Lasoo خیلی شبیه رسم خطوط توسط ابزار Pen است. ماوس را به لبه ی شیئی که می خواهیم انتخاب کنیم برده و کلیک می کنیم و با ایجاد نقطه هایی با هر کلیک کل شئ را انتخاب می کنیم. به این نقطه ها لنگرگاه می گویند زیرا مانند لنگری برای خطوط کشیده شده دور شکل هستند.

برخلاف ابزار استاندارد Lasso برای ایجاد خط انتخاب لازم نیست دائما کلیک ماوس را نگه دارید. به سادگی کلیک کنید تا یک نقطه ایجاد کنید سپس کلیک را رها کرده و به محل دیگری رفته دوباره کلیک کنید تا نقطه ی بعدی ایجاد شود و به همین ترتیب قسمت مورد نظر را انتخاب کنید.

 ابزار Polygonal Lasso

برای کامل کردن خط انتخاب در نهایت روی نقطه ی شروع کلیک کنید تا انتخاب بسته شود. هنگامی که ماوس را روی نقطه شروع می برید یک دایره کنار آن ظاهر می شود که به معنای بسته شدن ناحیه ی انتخابی است:

 ابزار Polygonal Lasso

ما به شما پیشنهاد میکنیم مقاله رفع مشکل جدا نوشتن حروف فارسی در فتوشاپ را در وب سایت ما بخوانید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *