اشتباهات مختلف در تعمیرات انواع برندهای موبایل

نویسنده: مهرداد روشن ضمیر
بازدید: 700 نفر
به روز رسانی:

 اشتباهات مختلف در تعمیرات انواع برندهای موبایل

یکی از اشتباهات رایجی که توسط تعمیرکاران موبایل صورت می گیرد عدم به روز بودن است. از آن جایی فناوری ها و امکانات مختلفی هر روزه وارد تلفن های همراه می گردد نیاز است تا تعمیرکاران موبایل از این تکنولوژی های جدید کاملا آگاه بوده و نسبت به آنها اطلاعات کافی داشته باشند. بسیاری از تعمیرکاران موبایل قدیمی از روش های سنتی خود برای تعمیرات استفاده می نمایند در صورتی که می توان با استفاده از تکنیک ها و روش های جدیدی که وجود دارد تعمیرات را به راحتی و با ضریب اطمینان بیشتری انجام داد.

عدم توجه به ایمنی و نداشتن ابزارهای مناسب جهت تعمیرات انواع برندهای موبایل از اشتباهات دیگری است که تعمیرکاران مرتکب آن می گردند. عدم رعایت نکات ایمنی علاوه بر این که برای خود تعمیرکار خطرآفرین می باشد، ممکن است به گوشی نیز آسیب های زیادی وارد کرده و موجب خسارات و هزینه های زیادی گردد. عدم به کار بردن قطعات با کیفیت از جمله اشتباهاتی است که تعمیرکاران انجام می دهند که این کار نارضایتی مشتری را به دنبال خواهد داشت. نیاز است تا برای تعمیرات گوشی حتما از قطعات با کیفیت و اورجینال استفاده شود تا اعتماد مشتری جلب شده و برای دیگر تعمیرات نیز به شما مراجعه نماید.

برد تلفن همراه را می توان از حساس ترین قطعات در موبایل دانست که برای تعمیرات آن باید دقت و توجه زیادی را به کار گرفت. قطعات و کانکتورهای بسیاری بر روی برد گوشی قرار دارند که در حین کار کردن با آنها باید نهایت احتیاط را رعایت نموده تا به این قطعات که دارای ظرافت بسیاری می باشند آسیبی وارد نگردد.

همه چیز در مورد تعمیرات انواع برندهای موبایل

اشتباهات مختلف در تعمیرات انواع برندهای موبایل

وظایف تعمیرکار موبایل

 

یک تعمیرکار موبایل وظایف مختلفی را بر عهده دارد و در موارد مختلف می توان به این افراد برای برطرف نمودن عیوب و ایرادات گوی خود مراجعه نمود. از جمله این وظایف می توان به تعمیرات نرم افزاری موبایل در برندهای مختلف، تعمیرات سخت افزاری موبایل در برندهای مختلف، تعمیرات ال سی دی و تاچ موبایل، تعمیر برد موبایل، تعمیر و عیب یابی ویبراتور موبایل، تعمیر صفحه کلید موبایل، تعمیر کلید ولوم موبایل و برطرف کردن کلیه مشکلاتی که در موبایل و شارژر و سوکت ها به وجود می آید اشاره کرد.

در مورد عواملی مانند نیاز به آپدیت سیستم عامل موبایل، خالی شدن و عدم شارژ درست تلفن همراه، کار نکردن دکمه های گوشی، عمل نکردن تاچ موبایل، ضربه خوردن به تبلت و هنگ کردن آن، آب خوردن گوشی موبایل، ایرادات نرم افزاری، عدم وجود صدا در اسپیکر موبایل و تبلت، تعویض قطعات موبایل، تعویض آی سی موبایل، داغ شدن بیش از حد گوشی، فلش کردن گوشی، برگرداندن فایل های حذف شده و غیره می توان به تعمیرکاران موبایل مراجعه نمود.

ورود به بازار کار تعمیرات موبایل

با توجه به میزان درآمد بالایی که تعمیرکاران موبایل دارند و عدم نیاز به سرمایه زیاد برای آغاز به کار، بسیاری از جوانان علاقمند به ورود به این حرفه می باشند. برای ورود به این شغل نیاز است تا در دوره های آموزش تعمیرات موبایل که در آموزشگاه های فنی و حرفه ای موجود در سطح شهر برگزار می گردد شرکت نموده و آموزش های تئوری و عملی را که توسط اساتید کاربلد و حرفه ای آموزش داده می شود به طور کامل فراگیرید و پس از آن اقدام به آغاز به کار به صورت مستقل و یا کار در شرکت های تعمیرات موبایل نمایید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *