ایلان ماسک تسلا بات را رونمایی کرد

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 819 نفر
به روز رسانی:

ایلان ماسک تسلا بات را رونمایی کرد ربات انسان نماباهوش مصنوعی 

 

ایلان ماسک تسلا بات را رونمایی کرد

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در جریان رویداد هوش مصنوعی این کمپانی اعلام کرد که تسلا مشغول توسعه‌ی یک ربات انسان نماست. طبق آنچه اعلام شده، ربات تسلا با نام تسلا بات (Tesla Bot) شناخته می‌شود و قابلیت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت‌های امدادی اشاره کرد.

این ربات تقریبا ابعادی مشابه یک انسان لاغر اندام دارد و وزن آن معادل ۱۲۵ پوند (۵۶.۶ کیلوگرم) ‌است. طبق اعلام ماسک، تسلا بات به نمایشگری مجهز خواهد شد که به جای صورت آن قرار می‌گیرد و از این طریق می‌تواند اطلاعات را نمایش دهد.

همچنین او ادعا کرده این ربات توانایی بلند کردن بار تا وزن ۱۵۰ پوند و جابجا کردن بار تا وزن ۴۵ پوند را دارد. البته، سرعت جابجایی تسلا بات تنها ۵ مایل در ساعت است.

ماسک در ادامه‌ی سخنانش در توصیف ربات انسان‌نمای شرکتش گفته است که آن را به‌ گونه‌ای طراحی کرده‌اند که گویی دریک سطح مکانیکی و فیزیکی قرار دارد که می‌توان از آن گریخت و احتمالا آن را شکست.

این ربات که به گفته‌ی ماسک از نرم افزار اتوپایلوت تسلا بهره می‌گیرد، به ۸ دوربین مجهز است که محتوا را به شبکه عصبی طراحی شده توسط تسلا انتقال می‌دهند.

 

ایلان ماسک تسلا بات را رونمایی کرد

 

این شبکه‌ی عصبی کارکرد مغز انسان را شبیه‌سازی می‌کند، البته این شبیه سازی تا حدی پیش می‌رود که به دستگاه اجازه دهد با کمک دوربین‌ها محیط اطراف خود را تحلیل کند و تشخیص دهد در صورت رو‌به‌رو شدن با موانع باید چه کاری انجام دهد و بتواند راه‌ها و تصاویر مختلف را برچسب ‌گذاری کند.

ماسک در توصیف این سیستم گفته است:

خودروهای ما ربات‌هایی بر روی چرخ‌ها هستند که تا حدی قوه‌ی ادراک دارند. منطقی است اگر این (نرم افزار) را روی یک فرم انسان‌گونه هم بگذاریم.

او درباره‌ی کاربرد این نوع ربات‌ها گفت که می‌توان از آن‌ها برای انجام وظایف تکراری و خطرناک استفاده کرد. همچنین، مدعی شد در تست‌های واقعی می‌توان مشاهده کرد که این ربات‌ چگونه می‌تواند بدون دریافت دستور به گشت‌و‌گذار بپردازد.

 

ایلان ماسک تسلا بات را رونمایی کرد

 

او در ادامه به این موضوع هم اشاره کرد که این ربات‌ها کاربردهای بسیاری در اقتصاد خواهند داشت و در آینده کار فیزیکی را به یک انتخاب تبدیل خواهند کرد.

اگرچه مدیر عامل تسلا یک مدل از تسلا بات را به روی صحنه آورد تا ظاهر آن را به نمایش بگذارد، اما این شرکت هنوز مدل آماده به کار را تولید نکرده است. طبق اعلام ماسک، تسلا قصد دارد سال آینده نمونه‌ای آزمایشی از این ربات را توسعه دهد.

او درباره‌ی فرایند ساخت تسلا بات هم گفت که این ربات یکی از ماموریت‌های اصلی تسلا خواهد بود و از همان موادی در ساخت آن استفاده خواهد شد که برای ساخت خودروهای تسلا استفاده می‌شود.

او معتقد است برای تولید این ربات‌ها باید قطعاتی را خودشان تولید کنند، زیرا اگر نتوانند این کار را انجام دهند، دیگران این قطعات را تولید خواهند کرد و تسلا می‌خواهد از ایمنی آن‌ها مطمئن باشد.

ایلان ماسک به زمان دقیقی برای معرفی رسمی این ربات اشاره نکرده است و همان‌طور که می‌دانیم، او مرد وعده‌های بزرگ برای آینده است که البته گاهی هم با تاخیرهای طولانی همراه می‌شوند.

برای مثال، آقای مدیر عامل در رویداد Autonomous Day تسلا اعلام کرده بود که این شرکت تا پایان ۲۰۲۰ یک میلیون روبوتاکسی خواهد داشت. اما این کمپانی هنوز نتوانسته از عهده‌ی این وعده بربیاید، زیرا نرم افزار SFD فعلی این شرکت به گواهی اپراتور نیاز دارد تا بتواند خودروها را تحت نظر بگیرد.

 

بروزترین اخبار در top-gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *