لپ تاپ چیست؟

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 1281 نفر
به روز رسانی:

لپ تاپ چیست؟

انسان ها در گذشته فکر نمیکردند که کامپیوتر ها و لپ تاپ های شیک امروزی بتواند اینقدر در زندگی های امروزی مفید باشند.
درسی سال پیش ایده ی ساخت لپ تاپ در ذهن بشر جرقه زد اما پیشرفت ساخت لپ تاپ دراین چند سال بسیار زیاده بوده است.لپ تاپ ها یکی از انواع مختلف کامپیوترهای موجود می باشند.این نوع کامپیوتر ها مثل کامپیوترهای شخصی و رومیزی قدرت محاسبه و عملیات دارند. این نوع کامپیوتر ها (لپ تاپ) ویژگی های زیادی دارند که یکی از اینویژگی ها قابل حمل بودن آنها است.لپ تاپ ها سیستم های کوچک و قابل حمل می باشند که دارای صفحه کلید و صفحه ی مانیتور که رو هم قرار میگیرند.ازدیگر ویژگی های این لپ تاپ ها باتری قابل شارژ می باشد که شما می توانید در صورت نبودن برق و داشتن شارژ باتری لبتاب ازآن استفاده کنید.
اولین لپ تاپ قابل حمل در سال 1970 توسط شخصی به نام آلن کای مطرح شد که اندازه ی کوچکی به اندازه ی یک دفترچه کوچک داشت که اطلاعات فردی را می توانستید در آن ذخیره کنید.
نام این لپ تاپ را داینابوک (Dynabook) گذاشت . اما ساخت اصلی این لبتاب ها را شرکت بزرگ IBM انجام داد.
این شرکت بزرگ توانست اولین لپ تاپ را به نام 5100 در سال 1975 وارد بازار کند.

لپ تاپ چیست؟

[echo]topandlt;div style=topandquot;border-radius: 30px; margin: 30px; padding: 10px; background-color: #afffb3; filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr=#afffb3 , endColorstr=#e3f3c4); background-image: -webkit-gradient(linear, 0% 0%, 0% 100%, from(#afffb3), to(#e3f3c4)); border: 1px solid #d4e8ad;topandquot;topandgt; topandlt;div style=topandquot;background: url(https://top-gsm.ir/wp-content/uploads/2019/04/rom-samsung.png) right center no-repeat; padding-right: 50px; min-height: 40px;topandquot;topandgt; واژه ی Laptop از دو کلمه ی Lap+top تشکیل شده است.Lap به معنای قسمت صاف بین کمر و زانو و top هم قسمت بالای (روی) آن اشاره دارد. Laptop کامپیوتر کوچکی است که بتوانید آن را روی قسمت صاف بین کمر و زانو بگذارید و از آن استفاده کنید.به لپ تاپ نوک بوک (Netebook) هم گفته میشود.topandlt;/divtopandgt; topandlt;/divtopandgt;[/echo]


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *