معرفی ۸ اپلیکیشن برتر جهت برقراری تماس‌ تصویری در اندروید

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 989 نفر
به روز رسانی:

معرفی ۸ اپلیکیشن برتر جهت برقراری تماس‌ تصویری در اندروید

این روز‌ها برقراری تماس تصویری یکی از ساده ترین کار‌های ممکن به شمار می‌رود. شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر‌ها، تلفن‌های هوشمند و حتی تبلت‌ها با دوستان و آشنایانتان تماس‌های تصویری داشته باشید. این موضوع تا حدی در دنیا فراگیر شده که امروزه اپلیکیشن‌های زیادی برای برقراری تماس‌های تصویری در اختیارمان قرار دارد.

در این مقاله به معرفی ۸ اپلیکیشن برتر جهت برقراری تماس‌های تصویری در اندروید می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

۱. Google Duo

اپلیکیشن Google Duo بدون شک پاسخی به اپلیکیشن معروف و محبوب اپل یعنی FaceTime بود. این پیامرسان به شدت ساده طراحی شده. به راحتی بعد از تایید شماره‌ی تلفن خود می‌توانید از این نرم افزار استفاده کنید. با استفاده از Google Duo می‌توانید با بقیه‌ی دوستان و آشنایانتان که از این سرویس استفاده می‌کنند تماس تصویری برقرار کنید.

همچنین این اپلیکیشن از یک ویژگی به نام Knock Knock پشتیبانی می‌کند که اجازه می‌دهد قبل از پاسخ دادن به تماس‌های تصویری، کسی که با شما تماس برقرار کرده را به صورت زنده مشاهده کنید. این نرم افزار کراس پلتفرم است و برای سیستم عامل iOS هم در دسترس قرار دارد. همچنین از شایعات اینطور به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد نسخه‌ی وب این پیام‌رسان را هم به زودی عرضه کند.

۲. Google Hangouts

نرم افزار Google Hangouts اصلی ترین اپلیکیشن برای دریافت پیام در اندروید محسوب می‌شد. این نرم افزار به طور مستقیم به اکانت گوگل شما متصل بود و می‌توانستید با دعوت دیگران از طریق ایمیل با آن‌ها به تماس‌های تصویری و حتی صوتی بپردازید. این پیام‌رسان از رابط کاربری مدرنی استفاده می‌کند و کار با آن ساده است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به طور همزمان با ۱۰ نفر تماس تصویری برقرار کنید.

البته شایان ذکر است که Google Hangouts به منظور استفاده‌های کاری کاربرد بیشتری دارد و اپلیکیشن اصلی اندروید برای تماس‌های تصویری در حال حاضر Google Duo است. اما به هر ترتیب Google Hangouts نرم افزاری بسیار مناسب برای برقراری تماس‌های تصویری به شمار می‌رود.

۳. Imo

ایمو پیامرسانی ساده و اپلیکیشنی برای برقراری گفت و گو‌های مجازیست. پشتیبانی این پیام‌رسان از اینترنت‌هایی با سرعت پایین‌ عمده ترین دلیل برای استفاده از آن است. به جز این موضوع هیچ برتری خاصی نسبت به باقی رقبا ندارد. البته این موضوع این پیام‌رسان را تبدیل به یک پیام‌رسان بد نخواهد کرد. این اپلیکیشن به طور کاملا رایگان در دسترس قرار دارد و برای iOS هم عرضه شده. البته باید به یاد داشته باشید که یکی از نکات منفی این اپلیکیشن، تبلیغات آزار دهنده‌ی آن به شمار می‌رود.

۴. JusTalk

یکی از پیام‌رسان‌های کمتر شناخته شده در زمینه‌ی برقراری تماس‌های تصویری، JusTalk است. با استفاده از این اپلیکیشن شما قادر خواهید بود محیط ظاهری نرم افزار مورد استفاده‌تان را هرطور که می‌خواهید تغییر دهید. همچنین در حین برقراری تماس‌های تصویری می‌توانید با استفاده از ویژگی‌ Doodle در آن به نقاشی بپردازید. موضوعی که می‌تواند تا حدی به جذابیت تماس‌های تصویری اضافه کند. این نرم افزار به طور رایگان در دسترس قرار دارد اما برای استفاده از تم‌ها و برخی دیگر از ویژگی‌های اضافه‌ی محیطی باید از پرداخت درون برنامه‌ای آن استفاده کنید.

۵. Skype

اسکایپ یکی از معروف ترین نرم افزار‌ها جهت برقراری تماس‌های تصویری در همه‌ی پلتفرم‌ها به شمار می‌رود. وجود برنامه‌های اصلی برای هر سیستم عامل یکی از بهترین مزیت‌های اسکایپ است که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای برقراری تماس‌های تصویری کراس پلتفرم تبدیل می‌کند.

با استفاده از این نرم افزار می‌توانید تماس‌های تصویری خود را با ۲۵ نفر به طور همزمان برقرار کنید. این اپلیکیشن همچنین از گفت و گوی متنی پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید اکانت‌های گوگل و مایکروسافت خود را با اسکایپ همگام سازی کنید. این اپلیکیشن در اندروید همچنان جای کار دارد اما با همه‌ی این اوصاف یکی از بهترین گزینه‌ها جهت برقراری تماس‌های تصویری به شمار می‌رود.

۶. Viber Messenger

وایبر کارش را برای برقراری تماس‌های صوتی آغاز کرد. شما قادر بودید با استفاده از این نرم افزار با دوستان و آشنایانتان –حتی اگر از نرم افزار وایبر استفاده نمی‌کنند- تماس بگیرید. البته از آن زمان تا امروز وایبر دستخوش تغییرات زیادی شده و حالا به یک سرویس برقراری تماس‌های صوتی و تصویری کامل تبدیل شده است. شما همچنان قادر به برقراری تماس‌ –با پرداخت مبلغی- مثل قبل هستید.

این نرم افزار همچنین به کدگذاری پیام‌های صوتی، متنی و تصویری می‌پردازد که امنیت این نرم افزار را بیشتر می‌کند. وایبر مسنجر همچنین از ویژگی‌هایی نظیر گفت و گو‌های مخفی و بازی‌ها پشتیبانی می‌کند. برقراری تماس‌های مختلف با دوستان و آشنایانی که از وایبر استفاده می‌کنند کاملا رایگان است.

۷. WhatsApp

پر استفاده ترین پیام‌رسان دنیا، یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های دنیا هم محسوب می‌شود. واتساپ یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی به شمار می‌رود که بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. این نرم افزار به عنوان سرویس گفت و گوی متنی کار خود را شروع کرد و بعد از آنکه فیسبوک این پیام‌رسان را خرید با تغییرات عظیمی رو به رو شد.

در حال حاضر این اپلیکیشن از تماس‌های صوتی و تصویری علاوه بر ویژگی‌های بسیار زیاد دیگر پشتیبانی می‌کند. تماس تصویری در واتساپ به خوبی کار می‌کند و احتمالا در استفاده از آن با هیچ مشکلی مواجه نخواهید بود. البته اعتماد به این نرم افزار از آن‌جایی که توسط فیسبوک مدیریت می‌شود کمی دشوار به نظر می‌رسد. اما با همه‌ی این اوصاف اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که به خوبی از پس تماس‌های تصویری بر می‌آید، واتساپ یکی از بهترین گزینه‌هاست.

۸. اپلیکیشن‌هایی برای برقراری تماس‌های صوتی کاری

پیام‌رسان‌های مختص کسب و کار زیادی وجود دارند و هرکدام دارای کاربرد‌های متفاوتی هستند. به عنوان مثال، تمرکز زیادی روی اشتراک گذاری فایل، تعداد تماس‌های همزمان و ابزار مورد استفاده در کنفرانس‌ها وجود دارد. موضوعاتی که در پیام‌رسان‌هایی نظیر اسکایپ، واتسپ یا گوگل شاهد آن نیستیم. Google Hangouts کم کم مسیر تبدیل شدن به یک پیام‌رسان مختص کسب و کار را طی می‌کند.

بعضی دیگر از مثال‌های مناسب در این زمینه Zoom ،Cisco Webex Meetings و GoToMeeting هستند. قیمت هرکدام از این اپلیکیشن‌ها متفاوت است اما عموما در زمینه‌ی برقراری تماس‌های تصویری به خوبی عمل می‌کنند. البته توصیه‌ی ما برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها تنها برای ملاقات‌های آنلاین کاریست. این نرم افزار‌ها برای برقراری تماس‌های روزانه بین دوستان و آشنایان طراحی نشده‌اند.

 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *