نحوه تشخیص خرابی هارد(emmc)

نویسنده: مدیر سایت
بازدید: 758 نفر
به روز رسانی:

این روز ها خرابی آی سی هارد (eMMC) در بین گوشی های هوشمند بسیار زیاد شده و معمولا همکاران ما در مواجه این با مسئله دو جور برخورد دارند:

اول اینکه هر نوع خرابی رو مشکل هارد عنوان می کنند. بنده بارها مراجعه کننده داشتم که گوشی رو بعد از بردن به چند تعمیرگاه بهشون گفتن که هارد گوشیت سوخته و کاریش نمیشه کرد و بعد از تست متوجه شدم که خرابی گوشی هیچ ربطی به هارد نداشته و ایراد از قسمت دیگه ای بوده.

مورد بعدی اینکه بسیار دیدم که مشتری بعد از بردن گوشی پیش چندتا تعمیرکار بهش گفتن گوشیت درست نمیشه و مثلا cpu سوخته و هزار جور حرف دیگه. بعضا از خرابی قطعاتی نام میبرن و که اصلا وجود خارجی ندارن! به همین دلیل لازم دیدم توضیحاتی بدم در رابطه با خرابی هارد یا همون eMMC

🛠🛠🛠🛠🛠🛠

1- خاموشی خود به خود: گاهی اوقات گوشی خود به خود هنگام کار خاموش میشه. در این موارد احتمال خرابی هارد زیاد ولی این موضوع 100 درصد نیست. توجه کنین گفتم خود به خود. بعنی گوشی صدمه ای مثل آب خوردگی یا ضربه ندیده. هرچند گاهی پیش میاد که گوشی آب یا ضربه خورده و همون لحظه خراب نشده و این آسیب بعد از مثلا یک ماه به صورت خاموشی خود به خود ظاهر میشه.
⚒⚒⚒⚒⚒
2- گوشی روشن میشود و روی لوگو (یا آرم) شرکت سازنده گیر می کند: در این جور موارد ابتدا اقدام به نصب رام اصلی گوشی کنید. اگر گوشی فلش نگرفت 99درصد ایراد از هارد هستش(البته این که از کار اون تعمیرکار مطمئن هستید. چون بارها دیدم تعمیرکار بلد نبوده فلش کنه به مشتری گقته هارد خرابه). بعضی وقت ها گوشی روی آرم هستش و فلش میگیره ولی باز هم بالا نمیاد. این مورد باید چک بشه. هم میتونه هارد باشه,هم cpu و هم موارد دیگه مثل تغذیه.
⚒⚒⚒⚒⚒
3- در گوشی های HTC : گوشی روی ارم گیر می کند و هفت باز ویبره می خورد. در این مورد 100 درصد مشکل از هارد است.
⚒⚒⚒⚒⚒
4- گوشی روشن می شود, بالا هم می آید ولی نه می توان اطلاعاتی روی آن ریخت و نه میتوان پاک کرد: این مورد صد در صد هارد خراب است.
⚒⚒⚒⚒⚒

یک راه حل ساده اینکه به شما دوستان پیشنهاد میکنم در مورد گوشی های خاموش مشکل هارد اول مطمئن از شارژ بودن باطری و سپس اتصال به کامپیوتر که اگر PC شناسایی کرد و Found New hardware داد ۱۰۰% هارده .

⚒⚒⚒⚒⚒

مخصوص تعمیرکارها: گوشی های دارای cpu شرکت mtk وقتی هاردشون خرابه با فلش تول فلش نمیگیره و با منبع حدود 12-13 صدم جریان میکشه و صفر میشه.
گوشی های دارای cpu شرکت qualcomm وقتی هارد خرابه با پاور بین 5 تا 13 صدم جریان میکشه و ثابت میمونه. این رنج بستگی به مدل داره.
امیدوارم این توضیحات مفید باشه .


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *