همه چیز در مورد تعمیرات انواع برندهای موبایل

نویسنده: مهرداد روشن ضمیر
بازدید: 940 نفر
به روز رسانی:

همه چیز در مورد تعمیرات انواع برندهای موبایل

یشرفت تکنولوژی در سال های اخیر موجب بروز تغییرات بسیاری در سبک زندگی ما شده است. یکی از وسایل و تکنولوژی هایی که تاثیر بسیاری بر زندگی افراد داشته است تلفن همراه می باشد. شاید در ابتدای اختراع موبایل از این وسیله تنها جهت برقراری ارتباط با دیگر افراد و تماس و ارسال پیامک استفاده می شد اما امروزه نقش موبایل در زندگی مردم بسیار پر رنگ شده است و استفاده از آن تنها به منظور برقراری ارتباط نبوده و از این وسیله کاربردهای متنوع دیگری مانند دوربین، پخش کننده موسیقی، اینترنت و غیره گرفته می شود. امروزه هر فرد حداقل دارای یک تلفن همراه می باشد که این وسیله با توجه به ظرافت و همچنین کاربرد زیادی که دارد ممکن است دچار مشکلات و خرابی های مختلفی گردد. تعمیرات موبایل نیازمند تخصص و مهارت بالایی بوده و از عهده افراد مبتدی که هیچ گونه دانشی در این رابطه ندارند خارج می باشد. در این مقاله همه چیز در مورد تعمیرات انواع برندهای موبایل بیان شده است.

برندهای مختلف تلفن همراه

با توجه به استقبال زیادی که از انواع تلفن همراه با فناوری های روز وجود دارد، شرکت های مختلفی در دنیا اقدام به طراحی و تولید انواع موبایل با امکانات و ویژگی های مختلف می نمایند. شاید بتوان بزرگ ترین و پرطرفدارترین برندهای موبایل را اپل و سامسونگ دانست. این دو شرکت در رقابت با یکدیگر بوده و هر ساله تعدادی گوشی پرچمدار و میان رده را وارد بازار می نمایند. همانطور که می دانید سیستم عامل گوشی های آیفون ios بوده و با سیستم عامل گوشی سامسونگ که اندروید می باشد تفاوت زیادی دارد. علاوه بر برندهای گفته شده شرکت های معتبر دیگری مانند ال جی، شیائومی، هواوی، موتورولا، نوکیا و غیره نیز به تولید موبایل با امکانات مختلف می پردازند.

همه چیز در مورد تعمیرات انواع برندهای موبایل

تعمیرات انواع برندهای موبایل

ساختار تلفن های همراه به ویژه گوشی های هوشمند ظرافت بسیار زیادی داشته و با کوچک ترین ضربه ها ممکن است به آنها آسیب های مختلفی وارد گردد. بسیار دیده می شود که گوشی های موبایل از دست افراد به زمین می خورند و ال سی دی آنها دچار مشکل شده و شکسته می شود. علاوه بر آن مشکلات سخت افزاری مختلفی ممکن است در انواع برندهای موبایل به دلایل مختلف به وجود آید که نیازمند تعمیر می باشند. در کنار مشکلات سخت افزاری، مشکلات نرم افزاری نیز به وفور در انواع گوشی های موبایل دیده می شود. به وجود آمدن مشکلات نرم افزاری در موبایل می تواند منجر به روشن نشدن گوشی، کار نکردن دوربین، باز نشدن نرم افزارهای مختلف در گوشی، وجود مشکل در صدا و تصویر و ده ها مشکل دیگر گردد.

حساسیتی که در ساختار تلفن همراه وجود دارد باعث می شود تا افراد مبتدی قادر به تعمیر این وسیله نباشند و برای برطرف نمودن مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری مختلف نیاز به مراجعه به تعمیرکار حرفه ای موبایل می باشد. تعمیرکاران موبایل دوره های تعمیرات موبایل را پشت سر گذاشته اند و در این حرفه از مهارت بالایی برخوردار می باشند. این تعمیرکاران قادر به تعمیرات نواع برندهای موبایل در مدل های مختلف بوده و این کار را با مهارت و سرعت بالایی انجام می دهند.

ابزارهای مورد استفاده در تعمیرات انواع برند های موبایل

یکی از نکات مهمی که در تعمیرات موبایل باید به آن توجه زیادی داشت تهیه ابزار کار این حرفه و آشنایی با نحوه استفاده از آنها می باشد. پیچ گوشتی در سایزهای مختلف را می توان یکی از ابزار کارهای اصلی در تعمیرات موبایل دانست و دارا بودن پکیج پیچ گوشتی برای باز کردن گوشی های اندروید و آیفون برای یک تعمیرکار ضروری می باشد. ساکشن کاپ نیز یکی از ابزار کارهای تعمیرات موبایل می باشد که از آن جهت باز کردن قاب گوشی استفاده می کنند. انواع هیترها اعمال گرمای کنترل شده به قسمت های مختلف موبایل از جمله قاب از ابزارهایی است که باید آن را تهیه نمود. پنس، هویه، سیم لحیم، منبع تغذیه، مولتی متر، دستگاه لوپ، دستگاه فلت هیت، دستگاه اولتراسونیک، شابلون، سشوار صنعتی و غیره از جمله ابزارهایی است که د تعمیرات موبایل مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از ابزارهای ذکر شده دارای کاربردی متفاوت بوده و نیاز است تا نحوه کار کردن با آنها آموزش دیده شود چرا که استفاده نادرست از این وسایل می تواند سبب خرابی بیشتر تلفن همراه گردد


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *