حفظ خانواده در فضای مجازی

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 924 نفر
به روز رسانی:

حفظ خانواده در فضای مجازی یادگیری راه کارها و روش های امنیت خانواده در فضای مجازی امری بسیار مهم و ضروری در زندگی دیجیتال امروز است. به طور کلی امنیت کاربران و خانواده در فضای مجازی به دو روش فنی و ارتقاء مهارت کاربران تامین می شود.

امروزه ثابت شده است هر چقدر که سازمان‌های ذی‌ربط در جهت افزایش امنیت بکوشند، باز هم در صورت عدم رعایت موارد ایمنی بزرگترین ضربه‌ها به کاریران وارد خواهد شد.

روش فنی

در این روش از راهکارهای فنی یا آنچه به آن امنیت فنی می گفته می شود استفاده می گردد، البته مسئله امنیت فنی خدمات و راه کارهای آن چندان در اختیار کاربران نیست، بلکه این متخصصان شبکه و امنیت هستند که وظیفه دارند خدمات و نرم افزارهای خود را چنان امن کنند که احتمال وقوع مخاطرات و تهدیدات را کاهش دهند.

ارتقاء مهارت کاربران

اما مهم‌ترین عامل ارتقاء امنیت کاربران و خانواده در فضای مجازی افزایش مهارت خود کاربران در استفاده از فضای مجازی است. سواد رسانه ای کاربران نقشی بسیار اساسی در کاهش آسیب های فضای مجازی و افزایش امنیت و ایمنی کاربران دارد، چراکه کاربران با مهارت و سواد رسانه ای بیشتر می توانند امنیت بیشتری در فضای مجازی داشته باشند.

چند نکته که باید آن ها را رعایت کنید:

۱-گذاشتن گذرواژه مناسب:

برای عدم نفوذ به اطلاعات شخصی و سوءاستفاده از آن باید بر روی ابزارها و برنامه‌های مهم گذرواژه‌های مناسب (حداقل ۸ کاراکتر، استفاده همزمان از حرف، عدد و علامت و …) گذاشت.

۲- نصب نرم‌افزار از سایت‌های معتبر:

نرم‌افزارها را از سایت‌های معتبر مانند درسا بازار که اعتبار آنها مورد تأیید است، دانلود نمایید. همچنین در نصب این نرم‌افزارها سطح دسترسی‌هایی که برای شروع به کار نیاز است را بررسی کنید.

۳-نصب آنتی ویروس:

اولین و مهمترین اقدام در استفاده از هر گونه ابزار دیجیتال، نصب و استفاده از آنتی ویروس می‌باشد. آنتی ویروس‌های مختلفی در بازار وجود دارد. ولی نکته مهم استفاده از نسخه اصلی یک ضد بدافزار است. چرا که استفاده از نمونه‌های غیراصل به دلیل عدم بروزرسانی کارایی نرم‌افزار را به شدت کاهش می‌دهد و می‌تواند خطرآفرین هم باشد.

 

ما به شما پیشنهاد میکنیم مقاله پنهان نگاری اطلاعات در گذشته و در امروز را در وب سایت ما بخوانید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *