۱۰ قابلیت مخفی در اندروید

نویسنده: royagsm
بازدید: 933 نفر
به روز رسانی:

۱۰ قابلیت مخفی در اندروید

۱۰ قابلیت مخفی در اندروید

WWW.TOP-GSM.IR

بحث اندروید در مقابل آیفون هنوز ادامه دارد. اما چیزی که روشن است این است که نرم افزار گوگل برای تلفن های هوشمند از تنوع بیشتری برخوردارد است و قابلیت سخصی سازی بیشتری دارد. اگر در تنظیمات تلفن اندرویدی خود بگردید با گزینه هایی مواجه خواهید شد که ویژگی ها و ابزار های متنوعی را در اختیار شما قرار خواهد داد. ما اینجا در تاپ جی اس ام ۱۰ عدد از این ویژگی ها را جمع آوری کرده ایم و در ادامه این مطلب آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

اما قبل از اینکه شروع کنیم باید متذکر شویم که اندورید دارای گوناگونی بالای ساختار و مدل است و در نسخه های مختلف ارائه شده است. از همین رو پیدا کردن یک ویژگی که همه دستگاه ها را شامل شود کار سختی است. بنابراین ما فقط اجرا این ترفند ها را در اندروید ۷.۰ Nougat تایید می کنیم. البته احتمالا این ویژگی ها در سیستم های مرتبط نیز کار خواهند کرد اما ممکن است بعضی از منوها و متودها متفاوت باشند.

 

۱. نمایش صفحه گوشی بروی تلویزیون

برای سال ها است که شما قادر هستید نمایشگر دستگاه اندرویدی خود را به تلویزیون های مجهز به Chromecast متصل کنید و از نمایشگر بزرگ تر برای دیدن ویدئو ها و فیلم ها لذت ببرید.  با استفاده از این قابلیت دستگاه مقصد همچنین می تواند نمایشگر شما را آینه کند.

برای این کار دو انگشت خود را از قسمت اعلان ها پایین بکشید. حالا باید گزینه cast screen را مشاهده کنید (در صورتی که این گزینه را در میانبرهای خود ندارید مسیر Setting>Display>Cast screen را دنبال کنید)، با انتخاب این گزینه برای اولین بار با پیغام No devices available مواجه می شوید، پس باید تلوزیون خود را به لیست اظافه کنید. more settings را انتخاب کنید و سپس علامت سه نقطه را در بالا سمت راست لمس کنید و گزینه Enable Wireless Display را تیک بزنید. بعد از انجام این مرحله تلویزیون مورد خود را از بین یک یا چند تلوزیون موجود در نزدیکی خود انتخاب کنید. بعد از ۵ یا ۱۰ ثانیه صفحه نمایش گوشی شما بر روی تلوزیون نقش خواهد بست و هر چیزی که در موبایل خود می بینید در تلویزیون شما نیز قابل مشاهده خواهد بود.

توجه : اگر تلویزیون شما قابلیت اتصال به وای فای را ندارد لازم است از دانگل های مخصوص برای اتصال و سپس ارتباط با گوشی بهره ببرید.

۱۰ قابلیت مخفی در اندروید

۲. اجرای دو اپلیکیشن در کنار هم

یکی از قابلیت های اندروید ۷.۰ Nougat اجرا هم زمان دو اپلیکیشن در کنار یک دیگر است. برای استفاده از این قابلیت، دکمه Overview (دکمه ای که برنامه های در حال اجرا را نمایش میدهد) را بزنید. سپس اپلیکشن اول را انتخاب کنید و دوباره دکمه Overview را بزنید و اپلیکیشن دوم را درگ کرده و در بالای نمایشگر رها کنید. حال می توانید از هر دو اپلیکیشن در کنار هم به صورت همزمان استفاده کنید.

 

۳. بزرگ تر کردن عکس ها و متن ها

اگر با دیدن محتوا موجود در نمایشگر خود مشکل دارید و می خواهید اندازه آن ها را تغییر دهید باید این مژده را به شما بدهیم که در سیستم عامل اندروید می توانید متن ها و اشیاء موجود در نمایشگر خود را zoom in و یا zoom out کنید. البته همه اپلیکیشن ها با این قابلیت سازگار نیستند اما بیشتر آن ها از آن پشتیبانی می کنند.

به منظور استفاده از این قابلیت، یه تنظیمات رفته و وارد منو Display شوید. از منوی Display برای تغییر اندازه پیش فرض فونت اندروید Font size را انتخاب کنید و برای بزرگ یا کوچک شدن اشیاء داخل نمایشگر از گزینه Display size استفاده کنید.

 

۴. تغییرات تنظیمات صدا به صورت مستقل

گوشی موبایل شما صداهای مختلفی مانند صدای زنگ، اعلان ها، هشدار ها، تماس ها و رسانه ها را شامل می شود. اگر به منو تنظیمات رفته باشید، Sounds را باز کرده و Volume را انتخاب کرده باشید، حتما دیده اید که قادر هستید برای هر صدای مستقل در گوشی خود یک تنظیم کننده مستقل تنظیم کنید.

همچنین برای این کار اندروید یک میانبر کوتاه و راحت را در اختیار شما قرار خواهد داد. دکمه فیزیکی تنظیم صدا گوشی خود را فشار دهید و صدایی که در جال پخش است را کم یا زیاد کنید (اگر چیز خاصی در حال پخش نباشد این کار بر روی صدای زنگ گوشی شما تاثیر خواهد گذاشت). بعد از انجام این کار یک کادر بازشونده ظاهر می شود که نشان می دهد چه صدایی در حال تغییر است. در کنار کادر یک فلش کوچک را خواهید دید، اگر آن را بزنید کادر مورد نظر بزرگ شده و تنظیم کننده چندگانه صدا را نمایش می هد.

 

۵. پین کردن نمایشگر داخل یک اپلیکیشن

حتما برایتان پیش آمده است که گوشی خود را به دوست یا یکی از اعضای خانواده خود قرض دهید اما نمیخواهید که به همه ی بخش های گوشی شما مانند حساب های رسانه های اجتماعی دسترسی داشته باشند. خب پین کردن نمایشگر درون یک برنامه به شما اجازه می دهد که سخاوتمند باشید اما نگران حریم خصوصی خود نباشید. پین کردن یک اپلیکیشن به این معنا است که تلفن شما تا زمانی دوباره کسی رمز قفل صفحه را وارد نکند فقط یک اپلیکیشن را اجرا خواهد کرد. به بیان دیگر کاربر قادر نخواهد بود تا بدون وارد کردن رمز عبور به سایر بخش های تلفن شما دسترسی داشته باشد.

فعال سازی پین کردن نمایشگر بسیار آسان است؛ به تنظیمات رفته و وارد بخش Security شوید، سپس screen pinning را فعال کنید. بعد از فعال کردن این گزینه اپلیکیشنی که قصد پین کردن آن را دارید اجرا کنید. سپس دکنه Overview  را بزنید. در پایین سمت راست اپلیکیشن مورد نظر یک علامت پین را خواهید دید. برای پین شدن اپلیکیشن این علامت را لمس کنید.

۱۰ قابلیت مخفی در اندروید

۶.غیر فعال سازی قفل صفحه در زمان حضور در خانه

برای امنیت بیشتر شما نیازمند به یک رمز عبور و یا اثر انگشت برای بازکردن قفل دستگاه اندرویدی خود هستید اما گاهی اوقات این مسئله باعث عدم دسترسی راحت به اپلیکیشن های شما می شوند.

ویژگی Smart Lock گوگل این اجازه را به شما خواهد داد تا این مانع را زمانی که در خانه خود و یا سایر مکان های قابل اعتماد هستید از سر راه خود بردارید و سریعا به اپلیکیشن های خود دسترسی داشته باشید.

به منظور فعال سازی این ویژگی به تنظیمات رفته، Security را بمس کنید و به Smart Lock بروید. علاوه بر غیر فعال سازی قفل صفحه در هنگامی در خانه خود هستید(مکان های قابل اعتماد تنظیم شدنی هستند)، قادر خواهید بود تا قفل صفحه خود را حتی در زمانی که تلفن شما از طریق بلوتوث به یک یک دستگاه قابل اعتماد متصل است غیر فعال سازید.

 

۷. شخصی سازی نوار وضعیت

نوار وضعیت نوار باریکی در بالای تلفن شما است که این اعلان ها، میزان سیگنال، عمر باتری و آیکون هایی از این قبیل را نمایش خواهد داد. به لطف یک ویژگی مخفی به نام System UI Turner قادر خواهید بود تا انتخاب کنید دقیقا چه چیزی در نوار وضعیت ظاهر بشود. البته این ویژگی به نسخه های اخیر اندروید اظافه شده است و دستگاه های قدیمی تر احتمالا مجهز به آن نیستند.

برای فعال سازی این ویژگی دو انگشت خود را از بالای نمایشگر به پایین بکشید تا وارد Quick Settings شوید. آیکون تنظیمات را در بالا سمت راست پیدا کرده و سپس آن را لمس کرده و نگه دارید. اگر یک پیام تایید را مشاهده کردید به این معنا است که با موفقیت این ویژگی را فعال کرده اید. حالا وقتی به تنظیمات می روید باید با گزینه جدیدی به نام System UI Tuner روبه به رو شوید. این گزینه جدید را لمس کرده و به راحتی آیکون های نوار وضعیت را انتخاب کنید.

 

۸. انتخاب اپلیکیشن های پیش فرض جدید

یکی از تفاوت های اندروید نسب به IOS این است که در سیستم عامل موبایل ارائه شده توسط گوگل شما قادر خواهید بود تا اپلیکیشن های پیش فرض را تغییر دهید.

برای بهره بردن از این قابلیت به تنظیمات رفته و وارد قسمت Apps شوید، سپس آیکون چرخ دنده را در گوشه بالا سمت راست لمس کنید. بعد از انجام این مراحل دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کرده تا اپلیکیشن هایی می توانید به عنوان پیش فرض را تنظیم کیند را مشاهده کنید. به عنوان مثال اگر ترجیح می دهید پیام رسانی گوشی شما بجای نرم افزار پیام رسان اندروید با پیام رسان فیسبوک انجام شود می توانید این اپلیکیشن را به عنوان اپلیکیشن پیام رسان خود تنظیم کنید.

۱۰ قابلیت مخفی در اندروید

۹. بازگرداندن اعلان های از دست رفته

حتما برایتان پیش آمده که اعلان هایی که قصد خواندن کامل آن را داشته اید را تصادفا رد کرده باشید. اما خب دیگر نیاز به نگرانی در این مورد نیست.سیستم عامل اندروید این قابلیت را به شما خواهد داد تا اعلان های از دست رفته خود را باز گردانید.

قسمت خالی و نمایشگر خود را لمس کرده و نگاه دارید تا تنظیمات نمایشگر ظاهر شود. Widgets را انتخاب کنید و میانبر تنظیمات را پیدا کنید. سپس این آیکون را به قسمت خالی نمایشگر خود درگ کرده و در آن جا رها کنید، بعد از انجام این کار یک لیست به صورت خودکار نمایش داده می شود. از این لیست Notification log زا انتخاب کرده تا تاریخچه اعلان های اندروید برای شما نمایش داده شود.

۱۰ قابلیت مخفی در اندروید

۱۰. فعال کردن حالت یک دست

10 قابلیت مخفی در اندروید

امروزه با افزایش سایز تلفن های هوشمند شاید استفاده از آن ها کمی سخت تر شده باشد. به همین منظور کیبورد سفارشی گوگل راه حلی را ارئه می دهد؛ یک حالت یک دستی ویژه که می توانید تنها از طریق یک میانبر ساده آن را فعال سازید. اگر صاحب یک دستگاه پیکسل و یا نکسوز هستید، این کیبورد گزینه نوشتاری پیش فرض شما است ولی اگر از یک گوشی هوشمند سامسونگ و یا الجی استفاده می کنید ابتدا باید نسخه گوگل کیبورد را دانلود کرده و آن را به عنوان کیبورد پیش فرض خود تنظیم کنید. ۱۰ قابلیت مخفی در اندروید

برای فعال سازی حالت یک دستی، کیبورد را مطابق معمول باز کرده و کلید بک اسلش را لمس کرده و نگه دارید و انگشت خود را روی آیکون دست راست درگ کنید تا گزینه یک دستی فعال شود. سایر کیبورد ها نیز ممکن است این قابلیت را داشته باشند اما فعال سازی این ویژگی در آن ها به راحتی کیبورد گوگل نیست.

۱۰ قابلیت مخفی در اندروید


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *