آموزش اتصال گوشی به کامپیوتر با WiFi

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 1260 نفر
به روز رسانی:
  1. آموزش اتصال گوشی به کامپیوتر با WiFi نرم افزار

اتصال گوشی به کامپیوتر با WiFi از آسان‌ترین روش‌ها جهت انتقال فایل بین این دو دستگاه محسوب می‌شود. بنابراین در صورتی که با نحوه اتصال بیسیم گوشی به کامپیوتر آشنایی ندارید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش اتصال گوشی به کامپیوتر با WiFi بپردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

همانطور که مطلع هستید جهت انتقال اطلاعات مابین کامپیوتر و گوشی نیاز به اتصال دو دستگاه به یکدیگر خواهید داشت. دو روش مختلف به منظور اتصال گوشی به کامپیوتر وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از کابل USB و یا از طریق WiFi و به صورت بیسیم نسبت به اتصال این دو دستگاه به یکدیگر اقدام نمایید. به طور قطع اتصال بیسیم گوشی به کامپیوتر یکی از بهترین روش‌های انتقال فایل بین این دو دستگاه به شمار می‌رود. از این رو در این مقاله قصد داریم نحوه اتصال گوشی به کامپیوتر با WiFi را خدمتتان آموزش دهیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اتصال گوشی به کامپیوتر باWiFi توسط برنامه Droid Transfer

در ابتدا به منظور برقراری ارتباط بیسیم بین کامپیوتر و گوشی نیاز است آن‌ها را به یک شبکه وای فای یکسان متصل کنید. در واقع اتصال این دو دستگاه به یک شبکه وای فای حائز اهمیت است. بنابراین در صورتی که گوشی و کامپیوتر شما به شبکه‌های وای فای متفاوت متصل باشند، قادر به برقراری ارتباط و انتقال فایل بین دو دستگاه نخواهید بود.

جهت اتصال گوشی به کامپیوتر به وسیله WiFi نیاز به نصب برنامه Droid Transfer خواهید داشت. بنابراین با کلیک بر روی برنامه Droid Transfer آن را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید. سپس به گوشی اندرویدی خود مراجعه کرده و پس از دانلود برنامه Transfer Companion، آن را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. در مرحله بعدی با مراجعه به کامپیوتر و اجرای برنامه Droid Transfer بارکد سبز رنگی برایتان نمایان می‌شود که باید آن را توسط گوشی اندرویدی خود اسکن کنید.

آموزش اتصال گوشی به کامپیوتر با WiFi

در این مرحله برنامه Transfer Companion را در گوشی اندرویدی خود اجرا کرده سپس گزینه Scan Droid Transfer App QR Code را انتخاب نمایید. بعد از این مراحل از شما خواسته می‌شود تا با استفاده از گوشی، بارکد سبز رنگ قابل مشاهده در برنامه Droid Transfer را اسکن (Scan) کنید. با انجام این عمل گوشی شما از طریق وای فای به کامپیوتر متصل خواهد شد و امکان انتقال بی سیم اطلاعات مابین این دو دستگاه برایتان فراهم می‌آید.

آموزش اتصال گوشی به کامپیوتر با WiFi

توجه داشته باشید که به منظور حفظ ارتباط بی سیم بین کامپیوتر و گوشی نیاز است تا برنامه Transfer Companion در صفحه نمایش گوشی اندرویدی  (Android) شما قابل مشاهده باشد. این موضوع بدان معناست که در زمان اتصال گوشی به کامپیوتر نباید از گوشی خود استفاده کرده و یا به بخش‌های دیگر مراجعه کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون رفع مشکل وصل نشدن گوشی به کامپیوتر

اتصال گوشی به کامپیوتر با WiFi جهت انتقال فایل‌هایی با حجم کم بسیار کاربردی خواهد بود. با این وجود در صورتی که قصد دارید تا فایل‌هایی با حجم بالا را انتقال دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا گوشی خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل نمایید. چرا که در چنین شرایطی کابل USB نسبت به اتصال WiFi پایدارتر بوده و همچنین از سرعت انتقال بالاتری نیز برخوردار است.

اتصال گوشی به کامپیوتر بدون کابل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش اتصال گوشی به کامپیوتر با WiFi پرداختیم. بنابراین در صورت تمایل به اتصال و انتقال بیسیم اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر می‌توانید از روش ذکر شده در فوق بدین منظور استفاده کنید.

 

امیدواریم از مطالب بالا لذت برده باشید.

 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *