آموزش افزایش سرعت و بهبود کندی اندروید (fstrim)

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 1297 نفر
به روز رسانی:

با دسترسی ریشه می توان تغییراتی در سیستم عامل اندروید ایجاد نمود و از این دسترسی می توان برای افزایش قابلیت ها و توانایی های جدید استفاده کرد یکی از این قابلیت ها trim می باشد که از نسخه های ۴.۳ به بعد توسط گوگل قرار داده شده . اما اگر این فرایند به درستی کار نکند یا بخواهیم این فرایند را به صورت دستی کنترل کنیم میتوانیم از برنامه ای که معرفی می شود استفاده کنیم . این برنامه با انجام عمل trim به صورت دستی نقش قابل توجهی در بهبود سرعت و کاهش لگ مخصوصا گوشی هایی که رم کمی دارند ایفا می کند . 

 

این برنامه با دسترسی به حافظه NAND و cache گوشی واجرای دستور trim  به صورت خودکار آن را اصلاح و trim می کند . برای انجام این کار به دو نکته باید توجه کنیم .

  1. گوشی حتما root (روت ) شده باشد
  2. چیپ nand قابلیت اجرای دستور trim را داشته باشد(اکثر گوشی ها پشتیبانی می شوند)

نحوه استفاده از برنامه بسیار راحت می باشد و نیاز به دانش خاصی ندارد . برنامه به صورت خودکار تمام کار ها را انجام می دهد .

بعد از اجرای برنامه و پذیرش درخواست روت بر روی TRIM NOW کلیک نمایید تا عملیات آغاز گردد در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات , صفحه ای مانند تصویر زیر (مقادیر معمولا متفاوت است) مشاهده خواهید نمود .

tast completed به معنای موفقیت آمیز بودن عملیات است . با رفتن به تنظیمات می توان عملیات را با انتخاب گزینهenable auto trim  به صورت خودکار زمان بندی نمود  تا بعد از هر بار بوت شدن گوشی برنامه عملیات را انجام دهد .

 

دریافت آخرین نسخه برنامه از google play

در صورت وجود هر گونه مشکل و سوال آن را با من در میان بگذارید .


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *