آنلاک بوتلودر گوشی های شیائومی

نویسنده: حسین کاری
بازدید: 5195 نفر
به روز رسانی:

آنلاک بوتلودر گوشی های شیائومی

با توجه این آموزش به دلیل امنیت های جدید شرکت سازنده منسوخ شده است.روش جدید و کارامد تهیه گردیده است میتوانید از لینک زیر دریافت نمایید.

آموزش جدید آنلاک بوتلودر شیاومی

 

همچنین میتوانید از سرویس انلاین ما استفاده کنید –سرویس انلاین آنلاک بوتلودر شیائومی

آنلاک بوتلودر گوشی های شیائومی

همانطور که میدانید برند شیائومی یکی از کمپانی های قوی چینی است که پا به پای هواوی در حال کسب اعتبار و جذب بازارهای مختلف چه در چین و چه در نقاط مختلف جهان است. این برند هم اکنون در ایران نیز وارد شده و تعدادی از دیوایس های آن نیز به شدت محبوب شده اند و به لطف همراه اول که پشتیبانی خاصی از آن میکند در حال افزایش فروش است.

لذا با افزایش بازار این گوشی ها شاهد مشکلات نرم افزاری ، آپدیت ، روت ، ریکاوری و … نیز برای این گوشیها خواهیم بود و ما در تاپ جی اس ام سعی بر این داریم که آموزش های ساده و روانی را در اختیار کاربران قرار دهیم تا بتوانند حداقل بعضی از مشکلات گوشی های خود را رفع کنند.

پیشتر آموزش آپدیت دیوایس های شیائومی با استفاده از خود گوشی و بدون استفاده کامپیوتر را ارائه دادیم و سپس آموزش فلش گوشی های شیائومی با استفاده از miflash tool را نوشتیم که برای مطالعه هریک از آنها میتوانید به پست های مربوطه مراجعه کنید.

اما نکته ای که وجود دارد در دیوایس های جدید شیائومی که تقریبا در سال ۲۰۱۶ عرضه شدند مانند mi 5 ، mi 4s ، redmi note 3 و… شرکت تصمیم گرفته است که این دستگاهها را با بوتلودر قفل (لاک) عرضه کند اما در زیر درباره بوتلودر بخوانید.

بوتلودر چیست ؟

بوتلودر به زبان ساده ی بخش امنیتی برای دیوایس شما است که وظیفه کنترل پارتیشن های مختلف دستگاه را به عهده دارد و در واقع رابطی بین سخت افزار و نرم افزار است و به نوعی امنیت گوشی شما را نیز در برابر هرگونه تغییر تامین میکند. از این رو تقریبا همه کمپانی دیوایس های خود را قفل میکنند تا کسی نتواند بروی آن تغییرات ایجاد کند و البته راه حلی برای کسانی که میخواهند تغییرات ایجاد کنند نیز قرار داده تا بتوانند بوتلودر را آنلاک کنند.

با آنلاک کردن بوتلودر چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم؟

در واقع اگر بطور مشخص برای دیوایس شیائومی بخواهیم بگوییم شما بدون آنلاک کردن بوتلودر توانایی انجام هیچ عملی مانند فلش دیوایس ، نصب کاستوم رام ، نصب کاستوم ریکاوری و حتی دسترسی به ریکاوری معمولی گوشی و …را ندارید. پس برای انجام هرگونه تغییر با نرم افزار بروی گوشی لازم است ابتدا بوتلودر آنرا آنلاک کنیم.

پیشنیازهای آنلاک بوتلودر شیائومی

نصب بودن درایور های گوشی دانلود درایورهای شیائومی

فعال کردن یو اس بی دیباگینگ در صورت روشن بودن گوشی. (اگر دیوایس خاموش است نیازی به این کار نیست)

بکاپ از اطلاعات

توصیه : اگر دیوایس شما روشن است بهتر است پیش از هرچیز رام دولوپر نصب کنید چرا که در بعضی موارد در رام های گلوبال استیبل روش آنلاک رسمی جواب نمیدهد ولی اگر دیوایس خاموش است که هیچ همین روش را تست کنید باشد که جواب بگیرید.

آموزش آنلاک بوتلودر گوشی های شیائومی

مرحله اول : درخواست برای اجازه آنلاک از شیائومی

۱. ابتدا با استفاده از مرورگر کروم وارد آدرس زیر شوید :

http://en.miui.com/unlock

آنلاک بوتلودر گوشی های شیائومی

۲. بروی گزینه Unlock Now در پایین صفحه کلیک کنید.

۳. در صفحه بعدی شما باید وارد اکانت mi خود شوید که قبلا ساخته اید . اگر اکانت ندارید گزینه register millet account را انتخاب کنید تا یک اکانت برای خود بسازید و سپس مراحل ۱و۲و۳ را تکرار کنید.

آنلاک بوتلودر گوشی های شیائومی

برای ساخت اکانت بعد از زدن گزینه مورد نظر با انتخاب کشور ، شماره تلفن و کد کپچا ثبت نام کنید.

۴. بعد از ورود، با صفحه ای مانند زیر رو به رو میشوید که با پر کردن فرم مورد نظر از شیائومی درخواست اجازه برای آنلاک را ارسال میکنید و باید منتظر جواب بمانید.

 

آنلاک بوتلودر گوشی های شیائومی

برای پرکردن فرم بعد از وارد کردن بخش شماره تلفن در باکس بزرگ برای علت آنلاک کردن بوتلودر باید دلیلی بنویسید که میتوانید از متن آماده زیر استفاده کنید:

“我的手机是砖砌在启动循环模式。请批准我的请求开锁”

که در متن بالا اذعان میکنیم گوشی همراه ما بریک شده و در بوت لوپ قرار داد لطفا درخواست آنلاک را تایید کنید.

۵. سپس گزینه Apply imediatlely را بزنید تا به صفحه بعد بروید . در اینجا باید منتظر کد ارسالی شیائومی به گوشی خود جهت اهراز هویت بمانید و بعد از وارد کردن کد Next را بزنید.

۶. در صفحه آخر با تصویری مانند زیر روبه رو خواهید شد و گفته میشود که باید تا ۱۰ روز منتظر اس ام اس تاییدیه آنلاک بمانید پس کافی است که صبر داشته باشید و حتما تا قبل از ۱۰ روز اس ام اس را دریافت میکنید.

مرحله دوم : مراحل آنلاک بوتلودر پس از دریافت تاییدیه شیائومی

بازهم همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم اگر گوشی شما روشن است ابتدا رام دلوپر بروی گوشی خود بزنید. برای اینکار میتوانید از آموزش رو به رو استفاده کنید : اینجا

اما اگر گوشی شما خاموش است و بروی رام گلوبال استیبل هست مراحل را طی کنید شاید آنلاک انجام شود.

۱. اگر اکانتتان تایید شده باشد با ورود به صفحه http://en.miui.com/unlock و زدن گزینه Unlock now و وارد کردن اطلاعات حساب کاربری با صفحه جدیدی مانند صفحه زیر رو به رو میشوید :

۲. در اینجا لازم است نرم افزار مورد نیاز جهت آنلاک (Mi flash unlock) را دانلود و نصب کنید.

۳. نرم افزار را اجرا کنید و اکانت Mi که پیش از این ساختید را وارد کنید.

۴. حالا گوشی را خاموش کنید. با گرفتن ولوم پایین و پاور گوشی را به حالت فست بوت ببرید.

۵. سپس گوشی را به کامپیوتر وصل کنید.

۶. بعد از اتصال به برنامه گزینه unlock فعال میشود با زدن آن مراحل آنلاک انجام میشود و کار تمام است.

نحوه لاک کردن مجدد بوتلودر

با فلش کردن رام رسمی مجدد بوتلودر لاک میشود.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *