ابزار تعمیرات موبایل⚡️معرفی انواع ابزار آلات و تجهیزات تعمیرات

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 493 نفر
به روز رسانی:

ابزار تعمیرات موبایل⚡️معرفی انواع ابزار آلات و تجهیزات تعمیرات

اگر قصد ورود به حرفه تعمیر گوشی موبایل را دارید، در قدم نخست باید ابزار الات تعمیرات موبایل را بشناسید، در تعمیرات موبایل، برای عیب‌یابی و تعمیر، به ابزارهای خاصی نیاز است، هر چه این ابزارها آگاهانه‌تر و با کیفیت بالاتری تهیه شوند، تعمیرات بهتر و راحت‌تر انجام می‌گیرند، در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به معرفی ابزارالات تعمیرات موبایل بپردازیم و شما را با این ابزارها آشنا کنیم، بنابراین با سورن‌استور همراه باشید.

هویه هوای گرم تعمیرات موبایل

هویه هوای گرم (Hot Air Soldering Rework Station) که در بین تعمیرکاران به هیتر یا هیتر بلوور موسوم است، یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین وسایل مورد نیاز تعمیرات موبایل می‌باشد، دستگاه هیتر، حرارت را همراه با فشار باد به بیرون منتقل می‌کند، از این دستگاه در تعمیرات سخت‌افزاری موبایل، برای برداشتن یا جایگذاری قطعات SMD و آی‌سی‌ها، حرارت دادن و هیتر کشی برای رفع سردی لحیم (قلع مردگی) آی‌سی‌ها و … استفاده می‌شود. ساختمان دستگاه هیتر از کمپرسور باد، یک حرارت دهنده با نام هیتر و رابط شیلنگی، که حرارت از داخل آن همراه با فشار باد به سطح برد منتقل می‌شود، تشکیل شده است.

هویه هوای گرم تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

هیتر دارای دو ولوم (Volume) برای تنظیم شدت حرارت (Heat) و شدت باد (Air) است که بر حسب نوع تعمیرات، تنظیم می‌شوند. در بعضی هیترها، حرارت خروجی از هیتر به صورت دیجیتال و بر اساس درجه سانتی‌گراد بر روی نمایشگر مربوط به آن نشان داده می‌شود. دامنه ولوم‌های حرارت و باد، بین صفر تا ۸ متغیر است، دامنه حرارت مناسب و معمول برای کار با هیتر تا ۴ (۳۵۰ تا ۴۰۰ درجه) و دامنه باد بین ۱ تا ۴ است که البته ممکن است با توجه به نوع تعمیرات و نوع دستگاه هیتر متفاوت باشد.

تنظیمات باد هیتر باید به صورتی باشد که قطعه بعد از گرم شدن، از جای خود تکان نخورد؛ بنابراین باید با توجه به ابعاد قطعه، نوک هیتر (نازل هیتر) مناسب را انتخاب و شدت باد را تنظیم کنیم، مثلا برای نصب قطعات SMD ریز مناسب‌تر است که شدت باد هیتر در کمترین حالت تنظیم شود، هیچ گاه دامنه ولوم باد نباید به مدت طولانی بر روی صفر قرار گیرد، چون می‌تواند موجب آسیب دیدن المنت دستگاه هیتر شود.

باید سعی شود حرارت و فشار باد خروجی همواره در کنترل تعمیر کار باشد تا قطعات کوچک و SMD، در سطح بورد پراکنده نشوند، در صورت عدم تبحر کافی یا تنظیم نبودن باد هیتر، امکان اینکه هنگام تعویض آی سی، قطعات به جا شوند،  ریز اطراف آن مثل مقاومت‌ها و خازن‌ها، از بورد كنده و با جابه‌جا شوند، زیاد است. همچنین موقع تعویض قسمت‌های پلاستیکی، مثل سوکت‌ها و کانکتورهای خراب شدن و آسیب دیدن آن‌ها محتمل است.

در حال حاضر در بازار انواع هیتر با نام‌های متنوع موجود است که می‌توان‌ها و کانکتورها، که می توان به تعدادی از آنها اشاره کرد Baku ،Kada ،Lukey Proskit ،Kendal Yaxun ،Gordak ،Quick ،Yihua ،Lukey ،Prosk نسل جدید هیترهای تعمیر موبایل، هوشمند می‌باشند و با داشتن یک میکرو کامپیوتر، کنترل دقیق‌تری بر شدت حرارت و باد خروجی از دستگاه دارند، این نوع هیترها معمولا دارای حسگر قطع کن و اماده به کار می‌باشند که هنگامی که دسته هیتر را در جای مخصوص به خود قرار می‌دهید.

به صورت خودکار، هیتر به حالت استندبای می‌رود و بلافاصله با برداشتن هیتر را  در جای مخصوص به خود  قرار می‌دهید.  به صورت خودکار هیتر از روی دستک، دوباره شروع به کار می‌کند  و به سرعت دمای هیتر بالا می‌رود. همچنین در موتور این هیترها معمولا از فن نوع بدون برس (Brushless Fan) استفاده شده است، عمر طولانی سر و صدای کم و کارایی بهتر از مزایای این نوع سیستم فن می‌باشند. برای نمونه هیتر‌های Quick 861dw و Quick TR-1300a جزو هیترهای هوشمند نسل جدید یک میکرو کامپیوتر، کنترل دقیق‌تری بر شدت‌ها هوشمند نسل جدیدند.

بیشتر بخوانید: ​
معرفی هیتر و هویه در تعمیرات موبایل​

لحیم‌کاری تعمیرات موبایل

برای لحیم‌‌کاری و سیم‌کشی در بردهای موبایل، علاوه بر هویه ۳۰ تا ۴۰ وات با نوک سوزنی (هویه SMD) از نوع آنتی استاتیک، به ابزارهای دیگری نظیر پایه هویه (برای ثابت نگه‌داشتن هویه و انتقال حرارت هویه به بدنه پایه)، اسفنج نسوز (برای تمیز کردن نوک هویه با اسفنج خیس)، سیم لحیم (با قطر ۰/۳ میلی‌متر)، روغن لحیم، خمیر قلع، سیم لاکی و سیم قلع کش تسمه‌ای نیز نیاز خواهیم داشت.

لحیم‌ کاری تعمیرات موبایل |فروشگاه سورن

هویه SMD یکی از انواع هویه (Soldering Iron) مورد استفاده در تعمیرات موبایل، هویه‌ای معمولی با نوک بسیار نازک، موسوم به هویه SMD است، از این نوع هویه برای انجام لحیم کاری مستقیم و نقطه‌ای، سیم‌کشی، تمیزکردن برد از قلع‌های اضافی و نصب و جایگذاری قطعاتی مانند سوکت‌ها و کانکتورها استفاده می‌شود.  هویه SMD مناسب برای تعمیرات موبایل، هویه‌ای ۳۰ تا ۴۰ وات و با نوک آنتی‌استاتیک است. هویه‌هایی که دکمه خاموش و روشن یا چراغ روی دسته دارند نیز هویه‌های خوبی می‌باشند؛ چرا که در صورت عدم استفاده از هویه، به راحتی می‌توان آن را برای مدتی خاموش کرد.

هویه 1200-Quick TS نوعی هویه هوشمند با محدوده دمایی ۲۰۰ تا ۴۸۰ درجه سانتی‌گراد است که دارای قابلیت خاموش شدن به صورت خودکار می‌باشد؛ همچنین حافظه سه حالته از قبل ذخیره شده برای انتخاب سریع سه درجه حرارت دارد که قابل تنظیم است. هویه SMD با نوک نازک به قطر ۰/۲ میلی‌متر همراه با سیم قلع نازک به قطر ۰/۳ میلی‌متر و روغن لحیم، برای لحیم‌‌کاری بر روی سطح برد و قطعات کاربرد دارند.

محصولات فروشگاه سورن:
خرید هیتر و هویه

 فلکس تعمیرات موبایل

روغنی است که قطعات روی برد را به آن آغشته می‌کنند تا هنگام استفاده از هیتر، اولا سطح آن‌ها نسوزد، ثانيا به برد چسبندگی داشته باشند تا اتصال آن‌ها روی برد آسان‌تر باشد، ثالثا قطعات دیگری که قرار نیست برداشته شوند، در جای خود بمانند.

 فلکس تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

کلا استفاده از روغن فلکس هنگام هیتر کشی دو مزیت دارد:

  • تجمع قلع دور پایه‌های اصلی آی‌سی
  • چسبندگی و ثبات آی‌سی بر روی برد

علاوه بر موارد ذکر شده، استفاده از روغن فلکس باعث کاهش دمای ذوب قلع می‌شود و برداشتن قطعات از روی بورد راحت‌تر انجام می‌گیرد. روغن فلکس در تعمیرات سخت‌افزاری برای جایگذاری و تعویض انواع آی‌سی‌ها و سوکت‌ها نیز کاربرد دارد و استفاده از آن باعث سهولت انجام کار می‌شود.

امکان دارد آی‌سی‌های موجود در سطح برد گوشی، بعد از مدتی دچار سردی لحیم در پایه‌ها شوند که برای رفع آن باید با استفاده از هیتر، آی‌سی‌های مورد نظر هیتر کشی شوند، توجه کنید که هنگام هیتر کشی، بهتر است از روغن فلکس ( Flux) نیز استفاده شود.

بیشتر بخوانید: ​
کاربرد روغن فلکس در تعمیر گوشی موبایل​

دستگاه التراسونیک تعمیرات موبایل

دستگاه التراسونیک (Ultrasonic Cleaner) برای شست‌وشو و سرویس برد گوشی‌های آب خورده و گوشی‌هایی که سطح بردشان سولفاته شده است یا بسیار کثیف می‌باشد، کاربرد دارد. در صورتی که رطوبت در گوشی آب خورده به زیر پایه‌های آی‌سی‌ها نفوذ کرده باشد، معمولا با یک شست‌وشو و سرویس معمولی یا استفاده از تینر برطرف نمی‌شود و باید حتما از دستگاه التراسونیک استفاده کرد.

مکانیزم این دستگاه ایجاد لرزش است؛ در این حالت مایع شست‌وشوی مخصوص التراسونیک با لرزش‌هایی که امواج مافوق صوت (با فرکانس در حدود چند کیلو هرتز) به تمام سطوح برد و قطعات می‌دهد، جرم سولفاته و کثیفی سطح برد و حتی قسمت زیر قطعات و آی‌سی‌ها را شست‌وشو می‌دهد و از بین می‌برد.

دستگاه التراسونیک تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

برای استفاده از این دستگاه، مایع مخصوص التراسونیک  را با آب مقطر به نسبت ۳ به ۱۰ (تقریبا ۳ قاشق غذاخوری مایع مخصوص التراسونیک در برابر نصف لیوان آب مقطر) ترکیب می‌کنیم و این مایع را به اندازهای داخل دستگاه می‌ریزیم که برد کاملا داخل مایع شناور شود.

توجه داشته باشید که قبل از این کار باید تمام قطعات حساس به مایع التراسونیک، از جمله LCD، دوربین، بلندگو و میکروفون را از برد گوشی جدا کنیم، سعی می‌کنیم با توجه به میزان آب خوردگی، با تنظیم مجدد تایمر دستگاه، حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برد را داخل دستگاه شست‌و‌شو می‌کنیم و به کمک همان مايع داخل دستگاه، تمام سطح برد را مجددا با مسواک شست‌وشو می‌دهیم. سپس با ما پمپ باد، تمام سطح برد، خصوصا آی‌سی‌ها و کانکتورها را هواگیری می‌کنیم تا تمام چرم و رسوبات باقیمانده از روی بورد کاملا جدا شوند، در ادامه برای مدتی کوتاه، با حرارت ملایم تمام برد را با هیتر (یا با سشوار معمولی) حرارت می‌دهیم

بیشتر بخوانید: ​
کاربرد دستگاه التراسونیک در تعمیرات گوشی موبایل​

منبع تغذیه تعمیرات موبایل

منبع تغذیه دیجیتال (Digital Power Supply)، به عنوان یک منبع تغذیه مستقیم (DC) استفاده می‌شود، منبع تغذیه معمولا دارای ولوم ولتاژ با دامنه صفر تا ۳۰ ولت و ولوم جریان می‌باشد که با توجه به نوع طراحی دستگاه، دامنه جریان آن می‌تواند ۱، ۲، ۳ یا ۵ آمپر باشد، منبع تغذیه دارای دو صفحه نمایش مربوط به ولتاژ (Voltange) و جریان (Current) است که در زیر هر یک از این نمایشگرها در ولوم وجود دارد که یکی مربوط به تنظیمات مقدار ولتاژ با جریان و دیگری مربوط به تنظیمات دقیق‌تر (Fine) این پارامترها می‌باشد.

در سیستم تعمیرات و عیب‌یابی موبایل به منبع تغذیه برای آزمایش باتری از لحاظ ولتاژ و جریان، شوک دادن به باتری، روشن کردن گوشی بدون پاتری، آزمایش جریان کشی گوشی و … استفاده می‌شود. در حالت عادی همیشه نمایشگر جریان منبع تغذيه، عدد صفر را نشان می‌دهد برای تنظیم جریان، ابتدا یک لحظه پروب‌های مثبت و منفی را به هم اتصال می‌دهیم و با چرخاندن ولوم مربوط به آن، میزان جریان و آمپر منبع را تنظیم می‌کنیم.

منبع تغذیه تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

اگر از منبع تغذیه برای روشن کردن گوشی استفاده می‌کنیم، باید برای تنظیم ولوم‌های ولتاژ و جریان، علاوه بر دقت در تنظیم سطح ولتاژ ورودی به گوشی، میزان ولوم جریان ولوم جریان را نیز محدود کنیم و آن را حداکثر بر روی مقداری تنظیم نماییم که باعث صدمه به گوشی نشود. باید توجه داشته باشیم که هنگام اتصال گوشی به منبع تغذیه، آنچه ممکن است باعث آسیب گوشی شود، مقدار جریان بالای نشده است. چنانچه منبع تغذیه شما ۵ آمپری است و ولوم جریان را بر روی ۳ آمپر تنظیم کنید، تمام گوشی‌ها را می‌توانید روشن کنید. البته در اغلب موارد توصیه می‌شود ولوم را کمتر از این مقدار تنظیم نمایید. حداکثر تنظيم ولوم جریان منع تغذیه در سیستم تعمیرات موبایل برای گوشی‌های امروزی، با توجه به میزان آمر باتری گوشی مشخص می‌شود.

منبع تغذیه، دستگاهی مناسب و متداول برای شارژ باتری نیست، چون مدار کنترل شارژ ندارد. در حالی که شارژرهای گوشی که برای شارژ باتری استفاده می‌شوند، اکثرا دارای یک مدار کنترلی می‌باشند که به صورت کنترل پله‌ای، باتری را شارژ می‌کنند؛ یعنی شارژر با توجه به میزان شارژشدگی باتری، میزان آمپرهای متفاوتی به باتری می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ​
منبع تغذیه دیجیتال و کاربرد آن در تعمیرات موبایل​

مولتی‌متر تعمیرات موبایل

مولتی‌متر تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

مولتی‌متر یا اصطلاحا اهم متر، وسیله‌ای برای اندازه‌گیری کمیت‌های مختلف الکترونیکی است و در تعمیرات موبایل برای اندازه‌گیری اهم، ولتاژ و جریان، آزمایش سالم بودن قطعات، آزمایش قطعی و اتصالی در سطح برد و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ​
مولتی متر چیست؟ و کاربرد ان در تعمیرات موبایل​

پیچ گوشتی تعمیرات موبایل

برای باز و بسته کردن قاب گوشی‌های موبایل، به تعدادی پیچ گوشتی (Screwdriver) از جمله پیچ گوشتی چهارسوی ریز (کاربرد در اکثر گوشی‌ها)، پیچ گوشتی ستاره‌ای T5 (کاربرد در گوشی‌های سونی و هوآوی) و پیچ گوشتی T6 (کاربرد در گوشی‌های نوکیا و گوشی‌های قدیمی) نیاز است، همچنین گوشی‌های آیفون نیز دارای پیچ گوشتی مخصوص خود (پیچ گوشتی آیفونی 0.8، کاربرد در گوشی‌های قبل از آیفون سری 7) و پیچ گوشتی سه پر 0.6 برای آیفون‌های سری 7 به بالا می باشند.

پیچ گوشتی تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

برای باز و بسته کردن پیچ‌های موبایل و تبلت، بهتر است دستگاه را روی میز قرار دهید و فشار پیچ گوشتی را به صورت کاملا عمودی به پیچ وارد کنید، پیچ‌های موبایل‌ها و تبلت‌ها معمولا به صورت چپگرد باز و به صورت راستگرد بسته می‌شوند، برای افزایش سرعت و راحتی کار، می‌توانید از پیچ گوشتی برقی یا شارژی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ​
معرفی انواع پیچ گوشتی در تعمیرات موبایل​

ابزار بازکننده قاب تعمیرات موبایل

برای باز کردن قاب گوشی‌ها و تبلت‌ها، به ابزارهایی مناسب که کمترین آسیب را به قاب گوشی و صفحه‌ نمایش وارد کنند، احتیاج داریم. معمولا برای این کار از مجموعه‌ای از کاردک‌ها با ابزار مثلث شکل کوچکی با نام پیک (Pick) استفاده می‌شود تا قاب گوشی راحت‌تر باز گردد. برای جداسازی LCD از فریم گوشی نیز می توان از کارت نازک یا طلق رادیولوژی استفاده کرد، بهتر است برای باز کردن گوشی‌های آیفون، از نوعی ساکشن کاپ که با نام iSclack مصطلح است، استفاده شود.

ابزار باز کننده قاب تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

در گوشی‌های جدید، برای باز کردن گوشی و جداسازی چسب، از نوعی مایکروویو استفاده می‌شود که حرارت یکنواختی را به سطح قاب منتقل می‌کند تا چسب زیر LCD باز شود و راحت‌تر از فریم جدا گردد، این دستگاه با نام آون یا Mobile Dryer شناخته می‌شود، هنگام استفاده از این دستگاه، حرارت ۸۰ درجه سانتی گراد و مدت زمان ۱۰ دقیقه برای اکثر گوشی‌ها مناسب است.

لوپ میکروسکوپ دیجیتال استریو تعمیرات موبایل

لوپ میکروسکوپ دیجیتال استریو تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

دستگاه بعدی که برای انجام تعمیرات موبایل باید در اختیار داشته باشید، دستگاه لوپ است. دستگاه لوپ یکی از گران قیمت‌ترین ابزارهایی است که برای تعمیرات تلفن همراه به آن نیاز پیدا می‌کنید. لوپ مثل یک میکروسکوپ عمل می‌کند و این امکان را در اختیارتان قرار خواهد داد تا مادربرد گوشی را با ابعاد چند برابر بزرگ‌تر مشاهده کنید و بتوانید خیلی راحت نسبت به تعمیر مدارها و قطعات آن وارد عمل شوید.

بیشتر بخوانید: ​
میکروسکوپ لوپ دیجیتال 

پنس تعمیرات موبایل

پنس تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

این ابزار هنگام برداشتن، جایگذاری و کنترل آی‌سی‌ها و قطعات در سطح برد گوشی به کاربرد می‌رود. پنس تعمیرات موبایل دارای انواع مختلف و با کارایی‌هایی متفاوت است که نوع سرکج و معمولی بیشترین کاربرد را دارند، بهتر است پنس از نوع آنتی استاتیک باشد و عبارت Safe ESD روی آن درج شده باشد؛ یعنی الكتریسیته ساکن بدن را انتقال ندهد و همچنین آنتی مگنتیک باشد؛ به این معنا که خاصیت آهن‌ربایی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: ​
پنس چیست؟ کاربرد ان در تعمیرات موبایل​

سشوار صنعتی تعمیرات موبایل

سشوار صنعتی تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

برای تعویض و جداسازی مجموعه‌ای از قطعات، خصوصا قطعات پلاستیکی، مانند کانکتور سیم‌کارت، کارت حافظه و همچنین کانکتور باتری که به حرارت زیاد و نقطه‌ای هیتر حساسند، می‌توان از سشوار صنعتی (Heat Gun) استفاده کرد. همچنین می‌توان برای تعویض صفحه لمسی موبایل‌ها و تبلت‌ها و جداسازی قسمت‌هایی از سطح قاب گوشی که در آن‌ها از چسب استفاده شده است، از حرارت این سشوار استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: ​
سشوار صنعتی چیست؟ کاربرد ان در تعمیرات موبایل​

چسب تعمیرات موبایل

چسب تعمیرات موبایل |فروشگاه سورن

برای چسباندن صفحه LCD و تاچ گوشی و تبلت می‌توان از چسب B7000 یا چسب نواری دوطرفه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: ​
چسب چیست؟ کاربرد ان در تعمیرات موبایل​

ابزار شابلون تعمیرات موبایل

ابزار شابلون تعمیرات موبایل | فروشگاهسورن

ابزار شابلون برای تعمیر ای‌سی‌ها بکار گرفته می‌شود که طرح پایه‌های انواع ICهای مختلف را روی خود دارد.

بیشتر بخوانید: ​
شابلون گوشی چیست؟ کاربرد آن در تعمیرات موبایل​

پایه نگهدارنده تعمیرات موبایل

پایه نگهدارنده تعمیرات موبایل| فروشگاه سورن

در موقع تعمیر موبایل باید جای آن را مقاوم کنید، هر حرکتی ناخواسته‌ای در حین تعمیرات موبایل احتمالا صدمات جبران‌ناپذیری به آن وارد کند که پایه‌ی نگهدارنده برای پیشگیری از این احتمالات وجود دارد.

نقشه دستگاه و مارد برد تعمیرات موبایل

این مپ‌ها زیاد در فضای وب به صورت فایل موجودند، جهت عیب‌یابی مادربرد به نقشه‌ی آن احتیاج دارید.

مکش یا جذب‌کننده‌ی دود تعمیرات موبایل

مکش یا جذب کننده‌ی دود تعمیرات موبایل| فروشگاه سورن

مکش دود مشابه فن اگزوز است که دودهای ناشی از لحیم‌کاری را فیلتر می‌کند.

دستکش آنتی‌استاتیک تعمیرات موبایل

دستکش آنتی‌استاتیک در تعمیرات موبایل نیز برای پیشگیری از تخلیه‌‌ی بار الکترونیکی ساکن حین تعمیرات پوشیده می‌شوند تا از صدمه رسیدن به برد یا دیگر قطعات گوشی پیشگیری شود.

دستبند آنتی‌استاتیک تعمیرات موبایل

دستبند آنتی استاتیک تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

این ابزار دور مچ دست تعمیرکاران بسته می‌شود که برای پیشگیری از ESD یا تخلیه‌ی بار الکترونیکی ساکن استفاده می‌شود، بستن آن حین تعمیرات گوشی زیانی ندارد زیرا که از صدمه رسیدن به برد جلوگیری می‌کند.

کف چین و سیم چین تعمیرات موبایل

کف چین و سیم چین تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

کف چین و سیم چین در تعمیرات موبایل برای بریدن سیم، شیلدها و… استفاده می‌شود.

تیغ و کاتر تعمیرات موبایل

تیغ و کاتر در تعمیرات موبایل  برای برداشتن لایه‌های روی سیم جامپر بکار می‌رود، البته استفاده‌های دیگری نیز برای این ابزار وجود دارند که حین تعمیرات موبایل  به آن‌ها برخواهید خورد.

سیم جامپر تعمیرات موبایل

 

سیم جامپر تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

سیم جامپر در تعمیرات موبایل یک سیم نازک لمینت شده با مس است که برای پریدن از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر بر روی برد گوشی موبایل حین تعمیرات موبایل کاربرد دارد، اکثر تعمیرکاران از این روش برای حل کردن مشکل گوشی موبایل استفاده می‌کنند.

کیت تست کننده‌ی باتری تعمیرات موبایل

کیت تست کننده‌ی باتری تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

کیت تست کننده‌ی باتری در تعمیرات موبایل از این ابزار برای تست و تحلیل وضعیت باتری گوشی‌های موبایل کاربرد دارد، یک مدل از این دستگاه را در شکل زیر می‌بینید.

 

بروس تمیزکاری ESD-Safe تعمیر موبایل

بروس تمیزکاری ESD-Safe در تعمیر موبایل برای تمیز کردن برد گوشی موبایل حین تعمیرات کاربرد دارد، خریدن بروس ESD-Safe از اهمیت بالایی برخوردار است چون بصورت مستقیم با برد در تماس خواهد بود.

ذره بین و گیره مونتاژ تعمیر موبایل

ذره بین و گیره مونتاژ تعمیر موبایل | فروشگاه سورن

ذره بین و گیره مونتاژ در تعمیر موبایل این ابزار نیز همانند لوپ برای بهتر دیدن PCB گوشی‌های موبایل کاربرد دارد، بیشتر این لامپ‌ها نور نیز دارند و امکان بزرگ‌نمایی 3، 4، 5، 10، 50 برابر و غیره را دارند.

برد گیر و گیره برد pcb تعمیر موبایل

برد گیر و گیره برد pcb در تعمیر موبایل (برد مدار چاپی) بعنوان نگهدارنده‌ی انواع مختلف برد تلفن همراه حین لحیم‌کاری یا تعمیرات موبایل استفاده می‌شود. گیره برد گوشی، برد گوشی را مقاوم نگه می‌دارد و به آن اجازه نمی‌دهد تا جابجا شود، بنابراین به تعمیر موبایل کمک می‌کند. مجددا اشاره می‌کنیم که حتما باید یک برد گیر با کیفیت انتخاب کنید و به هیچ وجه هولدرهای ارزان را خریداری نکنید.

سپراتور تعمیرات موبایل

 

سپراتور تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

سپراتور در تعمیرات گوشی در کارگاه‌های تعمیرات استفاده های بیشتری دارد، سپراتورها از دو بخش گرمایشی و پمپ مکش تشکیل شده‌اند. گرمای تولید شده توسط سپراتور و صفحه‌ی گرمایی این ابزار که به صورت ثابت است برای جدا کردن درب پشت از بدنه موبایل، صفحه نمایش از شاسی گوشی، باتری از قاب موبایل و … به کار می‌رود. به صورت کلی از صفحه گرمایی سپراتور برای جدا کردن قطعات موبایل از یکدیگر بدون ریسک معیوب و شکستگی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: ​
سپراتور چیست؟ در تعمیرات موبایل چه کاربردی دارد​

پد نسوز آنتی‌استاتیک (ESD) تعمیرات موبایل

پد نسوز آنتی استاتیک (ESD) تعمیرات موبایل | فروشگاه سورن

پد نسوز آنتی‌استاتیک (ESD) در تعمیرات موبایل پد نسوز سیلیکونی یک صفحه سیلیکونی نسوز، معمولا به اندازه حدودی 35×45 سانتی‌متر است که هر پد نسوز متشکل از یک بخش صاف و پهن در مرکز پد، برای باز کردن گوشی و کارکردن بر روی آن و قسمت‌های ریز و جدا در پیرامون پد، برای قرار دادن قطعات کوچک موبایل است، به گونه‌ای که کار تعمیر و  بستن تلفن همراه با دقت و تمرکز زیادی انجام گیرد، پد نسوز جای کافی برای نگه‌داشتن پیچ، آی‌سی، فلت‌ها، دوربین، خشاب سیم کارت، قاب و شاسی و ابزار مورد احتیاج مثل پیچ گوشتی، پنس، اسپاتول، خمیر فلکس و غیره را داراست.

 

 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *