اجرایی شدن گام دوم رجیستری

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 819 نفر
به روز رسانی:

اجرایی شدن گام دوم رجیستری

اجرایی شدن گام دوم رجیستری

«حمیدرضا دهقانی‌نیا»، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اعلام کرد که با توجه به نتایج مثبت طرح رجیستری در حوزه تلفن همراه، جای خالی اجرای این طرح در بخش موبایل ‌واره‌ها احساس می‌شود، چراکه در حال حاضر بر اساس برآورد برخی فعالان صنفی، حجم قاچاق در بازار موبایل ‌واره‌ها حدود ۳۰۰ میلیون دلار است.

همان طور که پیشتر نیز اعلام کرده بودیم، گام دوم رجیستری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی که در روز ششم اسفند 1399 و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، تصویب شد. ولی اجرایی شدن آن، بنا به دلایل مختلف تا امروز اجرایی نشده بود، اما حالا با اعلام سخنگوی طرح رجیستری، به مرحله اجرا درآمده است.

حال «حمیدرضا دهقانی‌نیا»، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از آغاز طرح ثبت موبایل ‌واره‌ ها در گمرک خبر داد و اعلام کرد که با توجه قانون برنامه بودجه ۱۴۰۰، طرح رجیستری این دستگاه ها را با همراهی گمرک اجرایی کرده ‌اند و در ادامه نیز وزارت ارتباطات باید هرچه زودتر این موضوع را به صورت شفاف به مردم اعلام کند و شهروندان نیز بر اساس زمان‌ بندی، اقدام به گذاشتن سیم کارت در تبلت و یا ساعت هوشمند خود، کنند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

«حمیدرضا دهقانی‌نیا» در ادامه عنوان کرد که گام دوم طرح رجیستری شامل: تبلت، ساعت ‌های هوشمند، بارکد و اسکنر و مبدل هایی که تلفن ثابت را به تلفن سیار تبدیل میکنند، می شود و هدف از اجرای این طرح این است که بیش از 90 درصد این کالاها از طریق قاچاق و غیر رسمی وارد کشور می شوند و با توجه به اینکه زیر ساخت فنی اجرای طرح به واسطه اجرای رجیستری تلفن همراه آماده است، با هماهنگی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ماه های گذشته انجام داده است و با عنایت به اینکه سازمان برنامه و بودجه در بند ح تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز موضوع را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بابت توسعه طرح رجیستری ابلاغ کرده به این چهر قلم که به ان ها موبایل واره ها گفته می شود.

در آخر «حمیدرضا دهقانی‌نیا» عنوان کرد به صورت رسمی انجام شود و موضوع کاملا شفاف شود و که با اجرایی شدن گام دوم رجیستری به صورت کامل، باعث می شود که ۳۰۰ میلیون دلاری که به واسطه قاچاق واردات این کالاها تامین می شود، مصرف کننده نیز به حق واقعی خودش برسد!

نظر شما درباره اجرایی شدن گام دوم رجیستری چیست؟ 

بروزترین اخبار در top-gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *