اطمینان از خرید اینترنتی با توجه به چند نکته کاربردی

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 911 نفر
به روز رسانی:

امروزه با افزایش رو به رشد جمعیت در سرتاسر جهان، به مرور نیازها در زمینه های مختلف اعم از خوراک، پوشاک، مسکن و… نیز افزایش می یابد و این در صورتی است که بصورت همزمان تکنولوژی پیشرفت چشمگیری کرده است و هر کاری در دنیای امروزه بصورت اینترنتی انجام می شود. برای مثال می توانیم کارهای بانکی، خرید پوشاک، خرید مواد غذایی و… را بدون صرف زمان و بصورت اینترنتی خریداری نماییم.

خطرات خرید از فروشگاه اینترنتی :

• خرید کالاهایی که تحویل داده نمی شوند.
• ارائه کالاهایی که با خصوصیات گفته شده در سایت مطابقت ندارند.
• تاخیر ها و زحمت هایی که خرید آنلاین دارد.
• خدمات ضعیف پس از فروش
• سوء استفاده از کارت های اعتباری شما

چگونگی اطمینان از خرید اینترنتی :

۱- نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی

اولین و مهم ترین نکته ای که باید از سایت مرجع مشاهده نمایید، نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی است که بدین صورت می توانید به سایت فروشنده اعتماد کنید. چرا که این نماد از طریق سازمانی به نام توسعه تجارت الکترونیکی به سایت های فروشنده به عنوان تاییدیه ای داده می شود که این نماد چیزی بیشتر به عنوان صلاحیت فروشنده داده می شود و هر سال باید تمدید شود.

 

 

۲- گارانتی تعویض محصول

دومین عامل مهم در خرید اینترنتی متعلق به گارانتی تعویض محصول می باشد چرا که ممکن است محصول قبل از آنکه به دست شما برسد، آسیب دیده باشد و نتوانید کاری با آن انجام دهید. بنابراین اگر محصولی که خریداری نموده اید، گارانتی تعویض داشته باشد می توانید با فروشنده هماهنگی نمایید و محصول ناسالم را تعویض نمایید.

 

 

 

۳-در جستجوی مدارک واقعی مانند جزئیات آدرس و شماره تلفن برای برقراری ارتباط باشید.

 

۴-اطمینان حاصل کنید که از یک وب سایت مطمئن برای وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود استفاده می کنید. در گوشه پایین سمت راست پنجره مرورگر خود به دنبال نشانه ای از قفل (Padlock) باشید و اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت با (https://) آغاز می شود.

 

 

 

چگونه از رمز دوم و کارت بانکی خود در حین خرید اینترنتی مراقبت کنیم؟

توجه نمایید که در هیچ صورت نباید رمز دوم و شماره کارت خود را به افراد ناشناس و یا حتی ایمیل های مزاحم ارسال نمایید. شما تنها در صورتی رمز دوم و شماره خود را می توانید وارد کنید که وارد سایت پرداخت هزینه شوید و پس از مطلع شدن از پیشوند Https در URL آن، اطلاعات را وارد سازید. در غیر این صورت حساب بانکی شما توسط افراد سودجو خالی خواهد شد.

 

ما به شما پیشنهاد میکنیم مقاله حفظ خانواده در فضای مجازی را در وب سایت ما بخوانید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *