اموزش باکس های تعمیراتی

نویسنده: رضا امیرخانی
بازدید: 1321 نفر
به روز رسانی:

آموزش مرحله به مرحله کار با باکس های تعمیرات موبایل رایج در بازار

باکس های تعمیرات موبایل

باکس ها یکی از ابزارهای مهم تعمیرات نرم افزار موبایل هستند. ممکن است تاکنون اصطلاح باکس تعمیرات موبایل را نشنیده باشید و ندانید که این باکس چیست و چه کاربردی دارد؟ به همین دلیل ما ابتدا توضیح می دهیم که باکسی که برای تعمیر موبایل استفاده می شود چیست. بعد از معرفی باکس به سراغ معرفی بهترین و رایج ترین باکس هایی که در بازار موجود هستند می رویم و ویژگی های آن ها را بررسی می کنیم تا بفهمیم که چه کاربردهایی دارند.

باکس های تعمیرات موبایل

باکس تعمیرات موبایل چیست؟

باکس یکی از قطعات سخت افزاری مهم است که در کارگاه های تعمیرات موبایل به کار برده می شود. با استفاده از باکس ها تعمیرکاران موبایل می توانند نرم افزار های مربوط به گوشی را روی گوشی های مشتریان که با مشکل مواجه شده اند رایت کنند و به این شکل نرم افزار آن گوشی را تعمیر یا ترمیم کنند. در حقیقت بدون این باکس ها تعمیرکاران قادر به تعمیر نرم افزار گوشی های هوشمند نخواهند بود.

این باکس ها کاربردهای مختلفی دارند و برای مقاصد مختلفی می توان از آن ها استفاده کرد. از کاربردهای مهم این باکس ها می توان به فلش فریمور روی دستگاه، ترمیم بوت، ترمیم شماره سریال گوشی و غیره بدون حذف اطلاعات داخل گوشی اشاره کرد.

هر کدام از باکس های موجود در بازار کار خاصی را انجام می دهد و این طور نیست که یک باکس بتواند همه تعمیرات نرم افزاری را به تنهایی انجام دهد.

هر شرکتی باکس مخصوص خود را برای انجام کار خاصی طراحی کرده است و باکس به صورت تخصصی همان فعالیت را انجام می دهد. اکنون می خواهیم شما را با بهترین و رایج ترین باکس های موجود در دنیای تعمیرات نرم افزاری موبایل آشنا کنیم.

رایج ترین باکس های تعمیرات موبایل موجود در بازار

  1. باکس اختاپوس

یکی از قدرتمند ترین و رایج ترین باکس های موجود در بازار باکس اختاپوس است. این باکس یکی از کاربردی ترین باکس های رایج در بازار است که مدت ها است قدرتمند تر از بسیاری از باکس های دیگر کار می کند.

باکس اختاپوس

باکس اختاپوس به دو شکل فعال و فعال نشده وجود دارد. برای فعال سازی باکس فعال نشده لازم است هزینه بپردازید درحالی که باکس فعال نیاز به هزینه ندارد و آماده استفاده است.

از باکس اختاپوس فعال شده بیشتر برای تعمیر نرم افزار های گوشی های ال جی و سامسونگ استفاده می شود.

برای این که بهتر بتوانید از این باکس استفاده کنید باید علاوه بر خریدن باکس اختاپوس درایورهای مخصوص آن را تهیه و روی ویندوز خود نصب کنید. به علاوه ، لازم است نرم افزار مخصوص باکس، کامپیوتر، کابل مخصوص باکس و تعدادی از نرم افزارهای مرتبط با باکس را هم تهیه کنید. به این ترتیب می توانید از باکس خود به بهترین شکل برای تعمیرات موبایل استفاده کنید.

امکانات این باکس برای گوشی های ال جی عبارت است از :

  • شکستن قفل، آنلاک خودکار
  • فلش و کالیبره کردن
  • فول ریست فکتوری و خواندن ورژن فریمور گوشی حتی زمانی که گوشی خاموش است.
  • پشتیبانی از انواع GSM و گوشی های ال جی ساخته شده در 2012 و 2011

امکانات باکس اختاپوس برای گوشی های سامسونگ :

  • آنلاک شبکه، خواندن رمز گوشی
  • بازسازی بیس باند
  • فلش کردن فریمور و باز سازی شماره سریال گوشی

امکانات باکس اختاپوس برای گوشی های سونی :

  • بازسازی آنتن دهی، آنلاک شبکه خودکار
  • فلش کردن امن فریمور و خواندن اطلاعات گوشی زمانی که گوشی خاموش است.

باکس Z3X

این باکس هم جزو ابزارهای اصلی تعمیر گوشی های سامسونگ است. از این باکس برای فلش کردن، آنلاک، ترمیم شماره سریال و تعمیر بیس باند گوشی های سامسونگ استفاده می شود.

باکس Z3X

باکس SE Tool

از مهمترین کارهایی که با باکس SE تول انجام می شود می توان فلش و سرویس کردن گوشی های سونی، ال جی و سونی اریکسون را نام برد. این باکس یکی از باکس های قدیمی است اما هنوز کاربرد خاص خود را دارد و باکس دیگری جایگزین آن نشده است. با کمک این باکس می توان کارهایی نظیر ترمیم شماره سریال، آنلاک، ترمیم، رایت و غیره انجام داد.

باکس ATF

نام ای تی اف مخفف Advanced Turbo Flasher است. این باکس ابزاری برای تعمیر نرم افزار گوشی های نوکیا است. معروف ترین و پر کاربرد ترین باکسی که برای تعمیر گوشی های نوکیا استفاده می شود همین باکس است.

باکس Medusa Pro

باکس مدوسا پرو باکسی است که با کمک آن و با استفاده از رابط های USB, JTAG, MMC می توانید روی گوشی های سامسونگ، ال جی، هواوی، سونی، زیمنس، موتورولا و تلفن های همراه دیگر کار کنید. از این باکس بیشتر برای ترمیم بوت انواع دستگاه ها نظیر گوشی، رایانه جیبی، مودم و غیره استفاده می شود. به کمک این باکس می توانید نرم افزار این سیستم ها را تعمیر کنید و آن ها را به عملکرد طبیعی خود باز گردانید.

باکس Medusa Pro

باکس Xtc Clip

از این باکس برای آنلاک کردن، فلش کردن، روت و سرویس دهی گوشی های اچ تی سی استفاده می شود. علاوه بر این ها با کمک این باکس می توان سیستم امنیتی گوشی را غیرفعال کرد و برخی از گوشی های خاموش را ترمیم کرد.

هر کدام از باکس هایی که گفته شد قابلیت های خاص خود را دارند و برای مقاصد خاصی استفاده می شوند به همین دلیل نمی توان گفت که کدام از دیگری بهتر است. این که تعمیرکار از کدام باکس برای تعمیرات موبایل استفاده کند به نوع کاری که قرار است انجام دهد و نوع برند گوشی بستگی دارد.

خرید باکس برای افراد عادی اصلاً به صرفه نیست مخصوصاً به این دلیل که کار کردن با باکس نیازمند آموزش و صرف وقت و هزینه است. خریدن باکس های تعمیرات موبایل فقط به کسانی که شغل آن ها تعمیرات موبایل است پیشنهاد می شود در غیر این صورت تهیه باکس به درد شما نمی خورد.

آموزش کار با باکس های مختلف

تعداد زیادی باکس تعمیرات موبایل وجود دارد که همان طور که قبلاً گفته شد از هر کدام آن ها برای چندین مورد مختلف استفاده می شود. بسته به این که قرار است چه کاری با باکس انجام دهید نوع استفاده از آن و اطلاعاتی که در قسمت های مختلف باکس وارد شود متفاوت خواهد بود.آموزش کار با باکس های مختلف

استفاده از هر کدام از باکس های تعمیرات موبایل به آموزش جداگانه و تخصصی نیاز دارد زیرا عملکرد همه باکس ها با همدیگر متفاوت است. ممکن است که اصول اولیه و برخی از جزئیات این باکس ها شبیه همدیگر باشد اما برای این که بتوانید به صورت حرفه ای مشکل انواع گوشی هایی که به شما سپرده می شود را برطرف کنید لازم است کار با باکس های مختلف را به صورت جداگانه یاد بگیرید.

وقتی به عنوان تعمیرکار اصول مهم کار کردن با هر یک از باکس های تعمیر موبایل را یاد بگیرید بعد از آن می توانید با دیدن ویدیو های آموزشی بر دانسته ها و مهارت های خود بیفزایید


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *