اندروید 14 تقویت کننده رم و دیگر برنامه های تقلبی “افزایش سرعت” را محدود خواهد کرد

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 633 نفر
به روز رسانی:

     تاپ جی اس ام: اوایل ماه جاری میلادی، گوگل اولین پیش نمایش مختص توسعه دهندگان اندروید ۱۴ را منتشر کرد.  آخرین  نسخه  از اندروید  با اسم   رمز ” UpSideDown Cake ” ، چندین ویژگی و تغییرات جدید مانند بهینه سازی عمر باتری، ویژگی های امنیتی پیشرفته، پشتیبانی از دستگاه های با صفحه نمایش بزرگ و بهبود ویژگی های دسترسی پذیری را به ارمغان آورده است. مهمتر از همه محدودسازی اپلیکیشنهای تقلبی افزایش سرعت گوشی و یا تقویت کننده رم توسط گوگل در نسخه 14 اندروید می باشد.

محدودیت اپلیکیشنهای بهبود عملکرد اندروید توسط گوگل

                                      محدود شدن اپلیکیشنهای بهبود عملکرد اندروید توسط گوگل

     بر اساس اسنادی که اخیرا توسط گوگل به اشتراک گذاشته شده است، اندروید ۱۴ ، API رایجِ مورد استفاده توسط اپلیکیشنهای متوقف سازی پردازشهای پس زمینه (Task Killers) یا تقویت کننده سرعت (Speed Boosters)را محدود خواهد کرد. با این حال، برنامه های سیستمی هنوز هم می توانند از API استفاده کنند.

  پیش از این، هر برنامه ای می توانست با استفاده از مجوز «KILL_BACKGROUND_PROCESSES» ، به تمام پردازش های پس زمینه یا دیگر برنامه ها یا وظایف در یک دستگاه اندرویدی خاتمه دهد.
اما با روی کار آمدن اندروید ۱۴، استفاده از این اجازه تنها به برنامه اجازه می دهد که فرآیندهای خودش را از بین ببرد و حتی اگر نام برنامه دیگری را هم رد کند، هیچ تاثیری نخواهد داشت.

    حتی تولیدکنندگان گوشی های هوشمند مانند شیائومی، ریلمی، اوپو و دیگران اپلیکیشن هایی را از پیش نصب می کنند که برنامه های دیگر را از حافظه حذف می کنند، اما اغلب به عنوان برنامه های سیستمی شناخته می شوند، به این معنی که ممکن است هنوز با اندروید ۱۴ کار کنند.

    همچنین، مزایای واقعی و تجربی ارائه شده توسط این اپلیکیشن ها اغلب بیشتر از مشکلاتی است که ایجاد می کنند؛ زیرا اندروید به گونه ای طراحی شده است که برنامه ها را در پس زمینه مخفی نگه می دارد و هر زمان که سیستم به حافظه نیاز داشته باشد، آن ها را متوقف می کند.
     از آنجایی که این اپلیکیشن ها به صورت دستی برنامه های دیگر را از حافظه حذف می کنند، منجر به افزایش مصرف منابع سیستم و مصرف باتری می شود.
دلیل این موضوع این است که سیستم به جای بارگذاری اپلیکیشن ها از حافظه کش (Cache) ، باید مجددا آن ها را در حافظه بارگذاری کند.

اپلیکیشن افزایش سرعت اندروید

به زودی اپلیکیشنهای تقویت عملکرد گوشی از کار خواهند افتاد

     فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store) در حال حاضر سیاستی برای برنامه هایی با توضیحات فریبنده و ادعاهای گمراه کننده مانند افزایش عملکرد دستگاه دارد، اما این غول فناوری هنوز هیچ اقدامی در مورد اپلیکیشن ها که ادعا می کنند با حذف برنامه ها از حافظه، عملکرد گوشی را افزایش می دهند، انجام نداده است. اما ممکن است با اندروید ۱۴ اوضاع تغییر کند و شاید گوگل بالاخره شروع به مقابله با اپلیکیشن هایی کند که سیاست پلی استور را نقض می کنند.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *