اندروید 47 برابربیشتراز ios بدافزار دارد

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 661 نفر
به روز رسانی:

اندروید 47 برابربیشتراز ios بدافزار دارد

 

اندروید 47 برابربیشتراز ios بدافزار دارد

 

تیم کوک در کنفرانس مجازی «VivaTech»که بزرگترین رویداد استارتاپ و فناوری اروپا می باشد، پیرامون تعهد اپل نسبت به حفظ حریم شخصی کاربران خود، اعلام کرد که نصب اپلیکیشن‌ های خارج از اپ استور امنیت آیفون را به خطر می‌اندازند و همچنین سیستم‌عامل اندروید ۴۷ برابر بیشتر از iOS بدافزار دارد!

به گفته تیم کوک مدیرعامل اپل، اندروید از تعداد بیشتری بدافزار نسبت به iOS رنج می‌برد و میتوان گفت اندروید ۴۷ برابر بیشتر از iOS بدافزار دارد، اما چرا اینطور هست؟ زیرا ما iOS را طوری طراحی کردیم که فقط یک اپ استور در آن وجود دارد و تمام اپلیکیشن‌ ها قبل از انتشار، مورد بررسی قرار می‌گیرند. همین امر باعث می‌شود بسیاری از بدافزارها خارج از اکوسیستم ما باقی بمانند. ما بیش از یک دهه است که بر حریم خصوصی متمرکز هستنیم و آن را حق اساسی کاربران میدانیم و مشتریان ما بارها اعلام کرده‌ اند که چقدر به این مسئله اهمیت می‌دهند. ما برای دفاع از کاربران ایستادگی می‌کنیم.

 

 

همچنین تیم کوک معتقد است که دانلود و نصب اپلیکیشن‌ های خارج از اپ استور، که یک روش جایگزین برای ورود به آیفون است را موجب کاهش امنیت و نقض حریم خصوصی اپ استور می‌باشد.

بخاطر همین میگوید که  ما iOS را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که فقط یک اپ استور برای آن وجود دارد و تمام اپلیکیشن‌های دیگر قبل از اینکه وارد آن شوند بررسی می‌شوند.

لازم به ذکر است که اندروید، تنها سیستم‌ عاملی نیست که به کاربران خود اجازه نصب برنامه ‌ها از منابع غیر رسمی را می‌دهد و اپل نیز در سیستم‌ عامل مک، نیز چنین قابلیتی را فراهم کرده است و همین امر باعث ایجاد مشکلات امنیتی در مک شده است، البته تعداد بدافزارهای مک نسبت به ویندوز بسیار کمتر هست

مدیرعامل اپل در مورد انتظار خود از نسل‌های بعدی آیفون در 20 سال آینده گفت که این گوشی‌ها قطعاً بهتر از آیفون 13 است. علاوه بر این کسی نمی‌تواند پیش‌بینی 20 ساله یا 30 ساله انجام دهد ولی در سال‌های آینده احتمال استفاده از واقعیت افزوده (AR) و هوش مصنوعی بسیار بالا است.

جدیدترین اخباردر top-gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *