انواع تاچ گوشی

نویسنده: رضا رجب دوست
بازدید: 793 نفر
به روز رسانی:

 تاچ گوشی 

امروزه گوشی های لمسی در بین کاربران بیشتر استفاده میشود و محبوبیت خاصی در بین آنها دارد.به همین خاطر کاربران باید از گوشی های لمسی استفاده کنند که از همه لحاظ کیفیت خوبی داشته باشد و بتواند نیاز کاربر را رفع کند. تاچ گوشی باید از قابلیت خوبی برخوردار باشد.پس در این مقاله سایت تاپ جی اس ام تصمیم گرفته است شما دوستان عزیز را با انواع تاچ گوشی آشنا کند.

با ما همراه باشید.

 

انواع تاچ گوشی 

  • مقاومتی
  •  خازنی
  •  نوری

 

تاچ گوشی

 

تاچ های مقاومتی

این تاچ از دو لایه شیشه ای رسانا که روی هم هستند درست شده که در لایه بالایی جریان بار الکتریکی وجود دارد .در زمان برخورد دست با صفحه، اتصالی بین دو صفحه به وجود می آید و سبب عبور جریان از صفحه بالایی به صفحه پایین میشود .این عبور جریان از راه سنسورهای روی تاچ گرفته میشود و محل دقیق برخورد مشخص میشود.

 

تاچ های خازنی

تاچ های خازنی از یک لایه شیشه ای درست شده اند که در آن شبکه ای از سیم های ماتریسی قرار دارد که در آن جریان بار الکتریکی به طور مداوم وجود دارد .در زمان برخورد پوست دست با صفحه به علت وجود میدان بار الکتریکی روی تاچ و الکتریسیته ساکن در بدن فرد اختلاف بار الکتریکی میان صفحه تاچ و بدن انسان تشکیل میشود .این اختلاف از راه سنسورهای روی تاچ گرفته میشود و محل برخورد دقیقا معلوم میشود . تاچ های خازنی دو نوع هستند: چند لمسی و تک لمسی، که بستگی به نوع سنسور موجود روی تاچ دارد.

 

جنبه های مثبت این تاچ 

  • مقاومت در رطوبت، آب و گرد و خاک
  • عمر بیشتر به نسبت تاج مقاومتی
  • گذشتن 55 درصد از نور ارسالی صفحه نمایش 

 

تاچ های نوری

تاچ های نوری دو نوع هستند:

  • مادون قرمز حرارتی 
  • مادون قرمز نوری

 

مادون قرمز حرارتی

این تاچ مثل مدل تلفن همراه Samsung U611 بر طبق اندازه دمای بدن فرد کار میکند .این اندازه با سنسور روی تاچ،دمای بدن را اندازه میگیرد و اگر در بازه ای قابل فهم سنسور باشد،فعالیت مورد نظر به انجام میپذیرد.

 

مادون قرمز نوری

در تاچ نوری، نور مادون قرمز به طور مداوم به سطح تابانده میشود و با برخورد دست با صفحه راه ارسال نور قطع میگردد.قطع شدن راه سنسورها را قابل فهم میکند که باید در آن مکان عملکرد دلخواه فرد را انجام دهد.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *