بررسي قابليت و ويژگي هاي اندرويد های (۹تا۴)

نویسنده: محمدحسین حلاج شوشتری
بازدید: 1070 نفر
به روز رسانی:

بررسي قابليت و ويژگي هاي اندرويد هاي ۴.۰ ، ۵.۰ ، ۶.۰ ، ۷.۰ ، ۸.۰ ، ۹.۰ و نگاهي به سير پيشرفت و تفاوت اندرويد ( Check Android 4.0, 5.0, 6.0, 7.0, 8.0, 9.0 Features And Features And Take A Look At Android’s Progress And Difference )

قابليت هاي اندرويد ۴.۰ چيست (What is Capabilities Android 4.0)

اندرويد ۴.۴ يا کيت کت يکي از اندرويد هاي محبوب در زمان خود مي باشد که بيشتر با قابليت انعطاف پذيري روت اندرويد و استفاده ۱۰۰% از توانايي گوشي در حافظه اي به اندازي ۵۱۲MB را به ياد خواهيد داشت. اين نسخه از اندرويد، در شماره نسخه هاي ۴.۱ ، ۴.۲ ، ۴.۳ و ۴.۴ به کاربران اندرويدي و با قابليت هاي پشتيباني از NFC ، پرينت فايل ها از راه دور ، ذخيره سازي ابري ، استفاده از حالت ذخيره باتري ، بهبود API هاي اندرويدي در نوار اعلان و نمايش دادن پيام هاي SMS ، امکان استفاده از حالت تمام صفحه در برخي از برنامه ها ، بهبود رابطه UI با طراحي گوشي اندرويدي ، رمز گذاري بهتر بين Dash ها ، پشتيباني بهتر از پروتکل HTTP و پشتيباني HLS ، بهبود پخش صدا ، بهبود استفاده از واي فاي Wi-Fi ، آپديت پردازش گرافيک OpenGL ES 1.0 به OpenGL ES 2.0 ، چيدمان RTL ، اضافه شدن اجراي زيرنويس در پلير اندرويد ، قابليت قفل چهره ، رفع مشکلات توابع و ميزان استفاده برنامه هاي پر کاربرد به بازار ارائه شد.

قابليت هاي اندرويد ۵.۰ چيست (What is Capabilities Android 5.0)

در بروز رساني اندرويد ۴.۰ به ۵.۰ از طراحي ساده تر و کاربردي استفاده شده است و از رابطه گرافيکي مخصوص به خود استفاده مي شود. در اندرويد ۵.۰ ، Notifications اندرويد با طراحي بهتري به نمايش گذاشته شده است و برخي از ويژگي هايي مانند برنامه هاي اخير ، گرافيک بازي ، فرآيند هاي پخش فيلم ، رابطه کاربري ، اشتراک برنامه ها و ابزار نمايش استفاده از باتري را بهبود بخشيده است.

قابليت هاي اندرويد ۶.۰ چيست (What is Capabilities Android 6.0)

اندرويد ۶.۰ همانند اندرويد ۵.۰ مي باشد که به بهبود عملکرد توابع و اجراي سريع تر اندرويد پرداخته است. با توجه به بهبود رابطه کاربري شما مي توانيد به راحتي در بخش هاي مختلفي از اندرويد به دنبال برنامه يا ويژگي خاصي باشيد.

قابليت هاي اندرويد ۷.۰ چيست (What is Capabilities Android 7.0)

در اندرويد ۷.۰ شما شکل ديگري از اندرويد را خواهيد ديد. در اين نسخه از اندرويد شما مي توانيد بصورت هم زمان دو برنامه را اجرا کنيد و بين آن ها حرکت کنيد يا مي توانيد بصورت همزمان تلگرام و اينستاگرام خود را چک کنيد. همچنين پشتيباني بهتر از سخت افزار و پردازش سريع اطلاعات و استفاده از دسترسي سريع به تنظيمات کاربردي ، پشتيباني از OpenGL™ ES 3.2 براي بازي هاي گرافيکي و بهبود توابع و رابطه کاربري بهتر از قابليت هاي اندرويد ۷.۰ مي باشد.

قابليت هاي اندرويد ۸.۰ چيست (What is Capabilities Android 8.0)

اندرويد ۸.۰ نيز همانند اندرويد ۷.۰ است که با بهبود توابع و رابطه کاربري ، کاربران زيادي را به خود جذب کرده است. شما در اندرويد ۸.۰ نوع ديگري از اعلانات را تجربه مي کنيد و مي توانيد پيام تصويري خود را در کنار کارهاي روزانه انجام دهيد.

قابليت هاي اندرويد ۹.۰ چيست (What is Capabilities Android 9.0)

اندرويد ۹.۰ يا master-p ( استاد – پي ) با قابليت هاي بهتري نسبت به اندرويد ۸.۰ به بازار ارائه مي شود و داراي رابطه کاربري نرم تر و سريع تري مي باشد و کساني که اندرويد ۸.۰ را دارند مي توانند به آساني از نسخه ۹.۰ اندرويد هم استفاده کنند.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *