بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا اولین گوشی یک نسل هوشمند

نویسنده: حسام احرام باف زاده
بازدید: 463 نفر
به روز رسانی:

 

سامسونگ گلکسی S24 Ultra فقط یک گوشی پرچمدار نیست و آن را می‌توان یک موبایل هوشمند نامید که مرحله جدیدی از هوش و کارایی را در موبایل‌ها آغاز می‌کند. به‌نظر می‌رسد مشخصات سخت‌افزاری گلکسی S24 Ultra در نگاه اول شباهت زیادی با نسل قبلی خود دارد که قرار است دنباله‌رو نسل قبلی باشد. اما هوش مصنوعی باعث شده با یک گوشی جریان‌ساز مواجه باشیم که به دلیل قدرت و کارایی بالا، عملکرد عالی آن تا هفت سال تضمین شده است.

 

 

گلکسی S24 اولترا اولین گوشی با پردازنده نسل سوم Snapdragon 8 از کوالکام است و این پردازنده در S24 اولترا دارای برخی ویژگی‌های انحصاری است به عنوان مثال فرکانس آن کمی افزایش یافته و دارای عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های مشابه است. در این پردازشگر یک واحد پردازش عصبی (NPU) قوی به‌کار رفته تا از طریق آن برنامه‌های هوش مصنوعی به‌طور مستقیم روی گوشی اجرا شوند و نیازی به پردازش ابری نداشته باشند.

این گوشی با ۱۲ گیگابایت رم و ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود. ضمن اینکه گفته شده نسخه‌های یک ترابایتی این گوشی صرفاً از طریق سایت سامسونگ در دسترس خواهند بود. گلکسی اس 24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس از استانداردهای حافظه داخلی متفاوتی استفاده می‌کنند و پرچمدار سامسونگ به فناوری UFS متکی است، در حالی که اپل از فضای ذخیره سازی NVMe بهره می‌برد. همین عامل باعث شده تا سامسونگ سرعت فوق‌العاده‌ای در خواندن و نوشتن روی حافظه داشته باشد. سرعت چشمگیر حافظه گلکسی S24 اولترا را در تصویر زیر می‌بینید.

 

از ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی می‌توان به مشخصات ۶.۸ اینچی AMOLED با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ و نرخ رفرش متغیر بین 1 هرتز تا 120 هرتز است. این مشخصات تقریباً مشابه S23 Ultra است، با این حال در S24 اولترا روشنایی صفحه از 1750 نیت در نسل قبل به ۲۶۰۰ نیت افزایش یافته است. ضمن اینکه قابلیت ویژن بوستر نیز ارتقا پیدا کرده است. Vision Booster با تنظیم روشنایی صفحه نمایش تا حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت به طور خودکار با نور خورشید مقابله می‌کند و باعث می‌شود محتوای صفحه حتی در نور شدید هم به راحتی خوانا باشد.

در حالت پیش‌فرض صفحه نمایش روی رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تنظیم شده است و برای مشاهده تصویر با جزییات بیشتر باید به صورت دستی به رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل آن را تغییر دهید.

 

پنج دوربین در گلکسی S24 Ultra قرار داده شده است:

دوربین اصلی: ۲۰۰ مگاپیکسل با دیافراگم f/۱.۷ مجهز به لرزشگیر، اندازه سنسور ۱/۱.۳ اینچ اندازه پیکسل ۰.۶ میکرومتر

دوربین تله فوتو ۳ برابر: ۱۰ مگاپیکسل با دیافراگم f/۲.۴ مجهز به لرزشگیر، اندازه سنسور ۱/۳.۵۲ اینچ اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر

دوربین تله فوتو ۵ برابر: ۵۰ مگاپیکسل با دیافراگم f/۲.۲، اندازه سنسور ۱/۲.۵۲ اینچ اندازه پیکسل ۰.۷ میکرومتر

دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/۲.۲، اندازه سنسور ۱/۲.۵۵ اینچ اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتر

دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/۲.۲، اندازه سنسور ۱/۳.۲ اینچ اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر

سه دوربین از چهار دوربین S24 Ultra نسبت به مدل قبلی خود تغییری نکرده‌اند، از جمله سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر.

 

 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *