بوتلودر شیائومی چیست؟

نویسنده: رضا امیرخانی
بازدید: 875 نفر
به روز رسانی:

بوتلودر شیائومی چیست؟

به منظور نصب رام‌های مختلف و حذف و نصب بسیاری از نرم‌افزارها به آنلوک بوتلودر کردن گوشی شیائومی نیاز پیدا خواهیم کرد. شرکت شیائومی به منظور افزایش امنیت دستگاه‌های خود، اقدام به قفل کردن بوتلودر آن‌ها کرده است که در بسیاری از مواقع محدودیت‌هایی را برای کاربران ایجاد می‌کند.

با این وجود شرکت شیائومی خود راهی برای باز کردن بوتلودر و حذف این محدودیت‌ها هم در پیش روی کاربران قرار داده است که افرادی که قصد استفاده از آن را دارند، باید بهای‌اش را هم پرداخت کنند. در این مقاله به طور کامل به مزایا و معایب آنلوک بوتلودر گوشی برند شیائومی و آموزش روش اصولی آن خواهیم پرداخت.

منظور از بوتلودر چیست؟

Bootloader نرم افزاری است که کمپانی شیائومی برای لود شدن و بالا آمدن رام گوشی‌های خود فعال می‌کند؛ اما، روی این نرم افزار قفلی قرار می‌دهد تا نرم افزارهای غیرمجاز اجازه نصب روی سیستم عامل را نداشته باشند. این قفل همچنین مانع از ایجاد تغییرات روی رام پک گوشی خواهد شد. مسلم است که قفل بوتلودر امنیت گوشی را تا حد زیادی تامین و تضمین می‌کند؛ اما، در بسیاری از موارد محدودیت‌هایی را هم برای استفاده بهینه از گوشی ایجاد می‌کند که ممکن است برای برخی از کاربران دست و پا گیر باشد.

 

مزایای آنلوک کردن بوتلودر:

  • امکان تغییر رام فابریک گوشی به دیگر رام‌ها
  • امکان بارگذاری رام‌های سفارشی و ریکاوری
  • امکان حذف نرم افزارهای فابریک
  • امکان روت کردن گوشی
  • رفع محدودیت‌های فلش گوشی‌های بریک شده

برای دانلود نرم افزار  آنلاک بوتلودر گوشی شیائومی اینجا کلیک کنید.

 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *