تمام جهان تحت پوشش اینترنت استارلینک

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 1060 نفر
به روز رسانی:

تمام جهان تحت پوشش اینترنت استارلینک

 

شرکت «SpaceX»، متعلق به ایلان ماسک، در ماه ‌های گذشته سعی کرده است تا با پرتاب هزاران ماهواره‌ استارلینک، نواحی بیشتری از جهان را پوشش دهد. حال به نظر می‌رسد اینترنت ماهواره‌ ای استارلینک، می‌تواند تا سه ماه دیگر و در سپتامبر 2021 کل دنیا را پوشش دهد!

همان طور که پیشتر اعلام کرده بویم، ایلان ماسک از چندی پیش قصد داشت تا هزاران ماهواره کوچک که وظیفه مخابره سیگنال های اینترنتی به زمین را خواهند داشت، به فضا پرتاب کند. همچنین قرار بر این بود که نحوه آرایش این ماهواره ها به شکل صورت فلکی استارلینک باشد و به همین دلیل این شرکت برای رسیدن به این هدف، تصمیم داشت تا 42 هزار ماهواره به فضا پرتاب کند!

حال در مصاحبه ای که به تازگی توسط «گوئین شاتول»، مدیر ارشد شرکت «SpaceX» در یک کنفرانس فناوری منتشر شده است، او از استقرار ۱۸۰۰ ماهواره خبر داده است. به گفته او: «ما با موفقیت ۱۸۰۰ ماهواره را مستقر کرده‌ایم و زمانی که همه این ماهواره‌ ها به مدار عملیاتیشان برسند، ما به پوشش جهانی پایدار دست می‌یابیم که چنین اتفاقی احتمالا در بازه زمانی سپتامبر رخ می‌دهد. پس از اینکار، ما به دنبال کارهای رگولاتوری در هر کشور می‌رویم و از آن‌ها برای ارائه سرویس ‌های ارتباطی مجوز می‌گیریم.»

نکته قابل توجه این است که این سرویس جایگزینی مناسب برای سرویس اینترنتی ثابت خواهد بود و سرعتی بین 50 تا 150 مگابیت بر ثانیه و پینگ 20 تا 40 میلی ثانیه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است که شرکت «SpaceX» اعلام کرده است که آغاز اما سرویس دهی به مشتریان در ابتدا به شهروندان کانادایی و سپس به شهروندان ساکن در شمال آمریکا خواهد بود و برای سایر مشتریان در جهان بر اساس قرارگیری در صف خرید خواهد بود. اینکه آیا ایران با پوشش این ماهواره موافقت خواهد کرد یا نه، مسئله ای است که در آینده مشخص می شود.

نظر شما چیست؟

بروزترین اخبار در top-gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *