جدیدترین بنچمارک‌های منتسب به Ryzen 7 5700X

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 578 نفر
به روز رسانی:

جدیدترین بنچمارک‌های منتسب به Ryzen 7 5700X

 

 

همان‌ طور که می‌ دانید، AMD در حال تولید نسل بعدی تراشه‌ هایش با بهره‌گیر ی از ریز معماری Zen 4 است و احتمالاً در نیمه‌ ی دوم سال جاری میلادی، عرضه نخستین پردازنده‌ ها از این خانواده را شاهد خواهیم بود؛ اما پیش‌ از‌ آن، تیم قرمز قصد دارد در هفته‌ های آینده سه پردازنده جدید از خانواده‌ ی رایزن ۵۰۰۰ را روانه‌ ی بازار کند.

اکنون بنچمارک‌ هایی از تراشه‌ ی Ryzen 7 5700X در گیک‌ بنچ ۵ منتشر شده است که در واقع، عملکرد بسیار مطلوب این پردازنده را در آزمون‌ های تک و چند هسته‌ ای نشان می‌ دهد.

CPU مذکور با توان مصرفی ۶۵ وات و هشت هسته و شانزده ترد در آزمون تک‌ هسته‌ ای امتیاز ۱۶۳۴/۱۶۴۵ و در چند‌ هسته ای امتیاز ۱۰۱۷۹/۱۰۱۹۶ را از آنِ خود کرده که به پردازنده‌ ی قدرتمندتر Ryzen 7 5800X بسیار نزدیک است.

این تراشه به‌ طور میانگین در آزمون‌ های مشابه امتیاز ۱۶۷۳ و ۱۱۲۴۶ را کسب می‌ کند.

 

جدیدترین بنچمارک‌های منتسب به Ryzen 7 5700X 

 

 

در این‌ میان، باید به این نکته اشاره کرد که گیک‌ بنچ نمی‌ تواند بنچمارک کامل و تمام‌ عیاری برای محاسبه عملکرد پردازشی باشد؛ بنابراین، فاصله‌ ی میان این دو تراشه در بخش‌ های دیگر می‌ تواند بسیار مشهود تر باشد.

با این‌ حال، نباید از این موضوع غافل شد که Ryzen 7 5700X تقریباً ۱۵۰ دلار ارزان‌ تر از پردازنده‌ ی ۴۵۰ دلاری Ryzen 7 5800X است و این می‌ تواند فاصله میان آن‌ ها را توجیه کند.

تراشه اینتل با‌‌‌توجه‌‌‌به هسته‌ های جدید Golden Cove قطعاً در آزمون‌های تک‌ هسته‌ ای بهتر از رقیب خود خواهد بود؛ اما تراشه ای‌ ام‌ دی می‌ تواند این برتری را در آزمون‌ های چند هسته‌ ای جبران کند.

به‌‌هر‌ حال، برای بررسی عمیق‌ تر پردازنده‌ های مذکور باید منتظر بنچمارک‌ های و آزمون‌ های بیشتری باشیم.

 

در ادامه با تاپ جی اس ام همراه باشید…

 

 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *