جوان‌ترین فضانوردتاریخ باجف بزوس سفربه فضا

نویسنده: محمد دانه زن
بازدید: 811 نفر
به روز رسانی:

جوان‌ترین فضانوردتاریخ باجف بزوس سفربه فضا

 

جوان‌ترین فضانوردتاریخ باجف بزوس سفربه فضا

 

«بلو اوریجین»، شرکت هوافضای متعلق به «جف بزوس»، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل آمازون، قصد دارد تا گردشگران ثروتمند را به فضا بفرستد و اولین سفر گردشگری ‌اش به فضا را ۲۹ تیر با حضور برادران بزوس انجام خواهد داد. این پرواز قرار است با موشک جدید «نیو شپرد بلو اورجین» به فضا خواهد برود و ۱۱ دقیقه طول بکشد و سرنشینان خود را تا ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین بالا ببرد.

حال در خبری که به تازگی منتشر شده است، در این سفر، یک دانشجوی نوجوان رشته فیزیک نیز او را همراهی می‌کند. «الیور دیمن» که تنها ۱۸ سال دارد، جوان ترین انسانی خواهد بود که تاکنون به فضا رفته است. «الیور دیمن» به تازگی از دبیرستان فارغ التحصیل شد و قرار است از پاییز امسال برای تحصیل در رشته فیزیک و مدیریت نوآوری به دانشگاه اوترخت هلند برود.

 

جوان‌ترین فضانوردتاریخ باجف بزوس سفربه فضا

 

همچنین در بیانیه شرکت «بلو اوریجین» به این نکته ذکر شده است که او «از چهارسالگی شیفته فضا، ماه و موشک بود و سفر هفته آینده، رویای بزرگ زندگی او را محقق خواهد کرد»
نکته قابل توجه این است که برنده ی ناشناس مزایده آنلاین ۲۸ میلیون دلاری، به دلیل مشکلاتی در برنامه ‌ریزی، در اولین پرواز «بلو اوریجین» حضور نخواهد داشت و در ماموریت ‌های فضایی دیگر این شرکت، به فضا خواهد رفت و به همین دلیل، صندلی او به «جوز دیمن» مدیرعامل شرکت «Somerset Capital Partners» رسید و او نیز ترجیح داد تا «الیور دیمن»، فرزند ۱۸ ساله‌ اش را با اولین پرواز شرکت «بلو اوریجین» به فضا بفرستد.

 

جوان‌ترین فضانوردتاریخ باجف بزوس سفربه فضا

 

بنابراین اولین سفر گردشگری شرکت «بلو اوریجین»، در روز ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر)، با حضور «جف بزوس» و برادرش «مارک بزوس»، «الیور دیمن» 18 ساله و «والی فانک» ۸۲ ساله، انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که «والی فانک» ۸۲ ساله، از زنان خلبان اسطوره ‌ای ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱۹۶۰۰ ساعت تجربه پرواز و همچنین از داوطلبان پروژه فضایی «Mercury 13» در سال ۱۹۶۱ میلادی، بوده است و با حضورش در اولین سفر گردشگری شرکت «بلو اوریجین»، لقب مسن ترین انسانی که تاکنون به فضا رفته است را خواهد گرفت.

بروزترین اخبار در top-gsm.ir


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *