حافظه های UFS چیست؟

نویسنده: Behzad GSM
بازدید: 3269 نفر
به روز رسانی:

حافظه های UFS چیست؟

حافظه‌ی UFS سامسونگ چیست و چه نقشی در آینده‌ی تلفن‌های هوشمند دارد؟

 

[echo]topandlt;p style=topandquot;text-align: center; border: 3px dashed #E91E63; padding: 10px; border-radius: 25px;topandquot;topandgt;topandlt;strongtopandgt;topandlt;span style=topandquot;font-size: 12pt;topandquot;topandgt;topandlt;span style=topandquot;color: #ff0000;topandquot;topandgt;  شاید به تازگی نام UFS زیاد به گوشتان خورده باشد.topandlt;/spantopandgt; اما شاید این سوال برایتان به وجود بیایید که این نام چیست و از کجا امده است. topandlt;span style=topandquot;color: #ff0000;topandquot;topandgt;امروز قصد داریم تا با معرفی این حافظه ها به شما این ابهام ها را کنار بزنیم و بیشتر با آن و قابلیت های این حافظه ها اشنا شویمtopandlt;/spantopandgt; حافظه‌های جدید مخصوص تلفن‌های هوشمند تحت نام Universal Flash Storage  یا همان UFS در حال توسعه و جایگزین شدن با حافظه های eMMC میباشند
تفاوت این دو حافظه دقیقا مشابه با تفاوت SSD و HDD هارد های کامپیوتر است
حافظه های UFS از نظر سرعت و کارایی ، فوق العاده قوی تر از eMMC ها هستند و در حال حاضر شرکت های تولید کنده تلفن همراه همانند سامسونگ و الجی در حال استفاده از این تکنولوژی در گوشی های پرچمدار هوشمند خود هستند.topandlt;/spantopandgt;topandlt;/strongtopandgt;topandlt;/ptopandgt;[/echo]

حافظه های UFS چیست؟

[echo]topandlt;div style=topandquot;border-radius: 100px; margin: 30px; padding: 30px; background-color: #fff4b1; filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr=#fff4b1 , endColorstr=#fff9d9); background-image: -webkit-gradient(linear, 0% 0%, 0% 100%, from(#fff4b1), to(#fff9d9)); border: 1px solid #e9e3c3;topandquot;topandgt; topandlt;div style=topandquot;background: url(https://top-gsm.ir/wp-content/uploads/2019/04/question.png) right center no-repeat; padding-right: 50px; min-height: 40px;topandquot;topandgt;

قابلیت های حافظه های UFS :

  • حافظه جانبی بسیار سریع‌تر

  • کارت‌های حافظه UFS مصرف باتری کمتری دارند

  • حافظه‌‌ی یکپارچه برای ذخیره‌سازی اپلیکیشن‌ها

topandlt;/divtopandgt; topandlt;/divtopandgt;[/echo]

 

تکنولوژی‌های حافظه‌ همچون eMMC 5.1 و ePOP که به ترتیب برای کارت‌های حافظه مولتی‌مدیا و  ترکیب این کارت‌ها با حافظه‌های NAND شناخته می‌شوند.

اما سامسونگ با معرفی و تولید این نوع از حافظه های UFS به میدان رقابت بازگشت و پیشگام بود. این تکنولوژی، امکان انتقال اطلاعات در سرعت بالاتر از حافظه‌های فعلی را فراهم می‌آورد.

حافظه‌های UFS که در واقع جایگزین eMMC محسوب می‌شوند، سعی می‌کند قابلیت‌های حافظه‌های SSD را در مصرف پایین‌تر ارائه کند

این تراشه‌ها حاوی کنترلرها و حافظه فلش NAND (تکنولوژی حافظه‌های فلش که یکی از قابلیت‌های آن کاهش مصرف انرژی در این نوع حافظه‌هاست) بوده و برای محصولات کوچک و قابل حمل بهینه شده‌اند. به گفته سامسونگ، این محصولات از کاربری SATA که در PCها به کار می‌رود و همچنین مصرف پایین حافظه‌های سریع eMMC بهره می‌برند.

با توجه به اینکه سامسونگ گفته که سرعت خواندن و نوشتن این حافظه ها از Emmc بسیار بیشتر است در نتیجه درسرعت پردازش و عملکرد هم تاثیر به سزایی دارد.

حافظه های UFS چیست؟

و فشار کمتری را روی پردازنده و رم گوشی خواهد امدو در نتیجه مصرف باتری به حداقل خواهد رسید. در این چیپ ها، زمان انتقال اطلاعات نسبت به eMMC تا 50 درصد کاهش داشته است. در زمینه مصرف انرژی، این تراشه‌ها با کاهش 50 درصدی، انرژی کمتری را مصرف می‌کنند که می‌تواند باعث افزایش عمر باتری دستگاه‌ها در هنگام اجرای فرمان‌های پرمصرف همچون پخش ویدیوها باشد.

هم اکنون این حافظه ها در انواع 32GB ، 64GB ، 128GB ، 256GB ، 512GB و 1TB توسط سامسونگ در حال تولید هستند. و میتوان به گلکسی S6,S6 Edge,S7,S7edge, S8,S8Plus , S9, S9 Plus, S10 series استفاده شده است.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *