حذف کلید سایلنت از سری آیفون ۱۵ پرو

نویسنده: شهاب کوسه لو
بازدید: 633 نفر
به روز رسانی:
حذف کلید سایلنت از سری آیفون 15 پرو

حذف کلید سایلنت از سری آیفون 15 پرو

 

با نزدیک شدن به عرضه سری آیفون 15، گمانه زنی های زیادی در مورد طراحی آن به خصوص در مورد دکمه های تنظیم صدا وجود دارد. با وجود استفاده از فایل های CAD برای ساخت گوشی ها، هنوز هیچ قطعیتی در مورد چیدمان دکمه های تنظیم صدا وجود ندارد. با این حال، یک منبع داخلی به 9to5Mac فاش کرده است که دکمه‌های ولوم جدید یکپارچه می‌شوند و همچنین دکمه‌ای برای فعال کردن «نوع فشار» قطع می‌کنند. این بدان معنی است که دکمه های جداگانه برای افزایش و کاهش صدا به هر دو صورت کار می کنند.

این تغییر قبلاً توسط رندرهایی آشکار شده بود که یک بریدگی واحد را برای دکمه‌های صدا نشان می‌دادند. با این حال، مشخص نیست که آیا اپل واقعاً این تغییر را انتخاب خواهد کرد یا خیر. دکمه های ولوم جدید احتمالا به جای فیزیکی خازنی خواهند بود. اما چیدمان آنها ممکن است شبیه مدل های قدیمی آیفون و آی پد باشد. با این وجود، فناوری جدید پشت دکمه ها، راحتی بیشتری را برای کاربران به ارمغان می آورد.

همچنین شایعه ای وجود دارد مبنی بر اینکه آیفون ۱۵ پرو از دکمه های حالت جامد جدید با بازخورد لمسی استفاده می کند. مشابه دکمه هوم معرفی شده در آیفون ۷. این بدان معناست که دکمه ها دیگر قطعات متحرک ندارند و سطح فشار را برای کار با آن مشخص می کنند. باز هم، رندرها قبلاً یک بریدگی واحد برای دکمه‌های تنظیم صدا نشان داده بودند. اما مشخص نبود که آیا اپل واقعاً یک دکمه را به جای دو دکمه انتخاب می کند یا خیر.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در طراحی لاین آپ آیفون ۱۵، تعویض دکمه قطع صدا است. در حال حاضر، دکمه بی صدا از یک نقطه به نقطه دیگر حرکت می کند. اما جایگزینی آن را خازنی می کند و کاربران باید آن را فشار دهند تا گوشی را روی حالت بی صدا قرار دهند.

علاوه بر تغییرات روی دکمه ها، تغییری در فناوری پورت نیز ایجاد خواهد شد. پورت لایتنینگ به USB-C جایگزین کانکتور اختصاصی اپل خواهد شد که از سال 2012 در آیفون ها و اکثر لوازم جانبی اپل استفاده شده است.

به طور کلی، طراحی سری آیفون ۱۵ دارای لبه های کمی خمیده، برآمدگی بیشتر دوربین و حاشیه های نمایشگر نازک تر خواهد بود. این گوشی‌ها هم اندازه آیفون ۱۴ خواهند بود. اما آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس این شکاف را به نفع جزیره پویا کنار خواهند گذاشت.

توجه به این نکته مهم است که همه این تغییرات بر اساس شایعات و درزها هستند. بنابراین تا زمان اعلام رسمی نمی توانیم مطمئن باشیم. با این حال، فناوری‌های جدید و تغییرات طراحی در سری آیفون ۱۵ نشان می‌دهد که اپل متعهد است تا تجربه کاربرپسندتری را برای مشتریان خود فراهم کند. انتظار می رود خط جدید در ماه سپتامبر معرفی شود. و ما نمی توانیم صبر کنیم تا ببینیم اپل چه چیزی برای ما در نظر گرفته است.

حذف کلید سایلنت از سری آیفون 15 پرو

حذف کلید سایلنت از سری آیفون 15 پرو

همانطور که به آینده آیفون در سال ۲۰۲۳ نگاه می کنیم، واضح است که اپل پیشرفت های هیجان انگیزی در افق دارد. از ارتقای سخت افزاری گرفته تا ویژگی های نرم افزاری جدید، آیفون همچنان در خط مقدم نوآوری در صنعت فناوری قرار خواهد گرفت. یکی از مورد انتظارترین تحولات در آینده آیفون، معرفی بیشتر تجربیات هوش مصنوعی و واقعیت افزوده است. با توجه به پیشرفت در قابلیت های ریزپردازش تراشه های اپل.

یکی دیگر از پیشرفت های بالقوه در آینده آیفون، معرفی یک طراحی کاملاً بدون پورت است. در حالی که مدل های فعلی آیفون هنوز دارای پورت لایتنینگ هستند، شایعات حاکی از آن است که اپل در حال بررسی امکان طراحی کاملا بی سیم است. این امر نیاز به پورت های فیزیکی را از بین می برد و به طور بالقوه امکان طراحی های باریک تر و ساده تر را نیز فراهم می کند.

از نظر ارتقاء سخت افزاری، یکی از هیجان انگیزترین پیشرفت ها، معرفی احتمالی نوع جدیدی از فناوری دوربین است. ظاهرا اپل در حال کار بر روی یک دوربین سبک پریسکوپ برای آیفون است. که می تواند قابلیت های زوم بهبود یافته و عملکرد بهتر در نور کم را فراهم کند.

علاوه بر ارتقاء سخت افزاری، آینده آیفون نیز با ویژگی های نرم افزاری جدید شکل خواهد گرفت. یکی از مورد انتظارترین به روز رسانی های نرم افزاری، معرفی iOS 17 است. انتظار می رود که شامل طیف وسیعی از ویژگی ها و بهبودهای جدید باشد. در حالی که مشخصات به روز رسانی هنوز اعلام نشده است، شایعات حاکی از آن است که می تواند همه چیز را از بهبود عملکرد سیری گرفته تا ویژگی های جدید حفظ حریم خصوصی را شامل شود.

یکی دیگر از توسعه های نرم افزاری بالقوه، ادغام یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (AI) در آیفون است. اپل در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی روی هوش مصنوعی انجام داده است. با خرید چندین استارتاپ هوش مصنوعی و معرفی موتور عصبی در تراشه A11 Bionic. ادغام هوش مصنوعی در آیفون می تواند به استفاده های جدید و نوآورانه منجر شود.

منبع:وب سایت Gizchina


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *