در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 998 نفر
به روز رسانی:

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟

فراموش کردن رمز اپل آیدی یکی از مشکلات شایع کاربران دستگاه های آی او اسی است. اگر شما هم بنا به دلایل مختلف با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در ادامه به آموزش ریست کردن رمز اپل آیدی خواهیم پردا

مقدمه‌ای در رابطه با فراموش کردن رمز اپل آیدی

اپل آیدی این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران دستگاه های آی او اسی بتوانند به قابلیت‌های محصولات کمپانی اپل دسترسی داشته باشند. در واقع داشتن اپل آیدی جهت استفاده از محصولات کمپانی اپل امری ضروری محسوب می‌شود. به عنوان مثال در صورتی که قصد داشته باشید تا در یک آیفون جدید وارد اکانت iCloud خود شده و یا از طریق iTunes و App Store اپلیکیشن دانلود کنید، به اپل آیدی نیاز خواهید داشت.

حال ممکن است برای شما هم پیش بیاید که بنا به دلایل مختلف با مشکل فراموش کردن رمز اپل آیدی خود مواجه شوید. در چنین شرایطی می‌توانید به راحتی نسبت به ریست پسورد اپل آیدی از طریق مرورگر در آیفون، آیپد و یا مک بوک اقدام نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا به آموزش ریست کردن Apple ID بپردازیم.

ریست کردن رمز اپل آیدی از طریق ایمیل یا سوال امنیتی

فراموش کردن رمز اپل آیدی یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از کاربران دستگاه های اپل با آن مواجه شده‌اند. در صورتی که قابلیت تایید هویت دو مرحله ای Apple ID شما فعال نباشد، می‌توانید از طریق ایمیل و یا پاسخ دادن به سوال امنیتی نسبت ریست پسورد اپل آیدی خود اقدام کنید.

بدین منظور ابتدا از طریق مرورگر به سایت iforgot.apple.com مراجعه نمایید. سپس ایمیل Apple ID خود را در کادر مربوطه وارد کنید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟در مرحله بعدی روی گزینه Continue کلیک کرده سپس گزینه I need to reset my password را انتخاب نمایید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟اکنون مجددا روی گزینه Continue کلیک کنید. سپس در صفحه نمایان شده دو گزینه Get an email و Answer security questions در اختیارتان قرار می‌گیرد. با انتخاب گزینه Get an email می‌توانید از طریق ایمیل، پسورد اپل آیدی خود را ریست کنید. از طرف دیگر در صورت انتخاب گزینه Answer security questions با پاسخ دادن به سوال امنیتی قادر به ریست کردن رمز اپل آیدی خود خواهید بود.

در صورتی که گزینه Get an email را انتخاب کردید، روی گزینه Continue و پس از آن روی گزینه Done کلیک نمایید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟بدین ترتیب یک ایمیل با عنوان How to reset your Apple ID password از طرف اپل برایتان ارسال خواهد شد. ایمیل را باز کرده و گزینه Reset now را انتخاب کنید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟اکنون پسورد جدید خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده سپس روی گزینه Reset Password کلیک نمایید. بدین ترتیب در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی می‌توانید آن را به راحتی از طریق ایمیل خود ریست کنید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟حال در صورت تمایل به ریست کردن رمز اپل آیدی از طریق سوالات امنیتی، نیاز است تا پس از انتخاب گزینه Answer security questions، تاریخ تولد خود را وارد کرده سپس به دو سوال امنیتی پاسخ دهید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود تا رمز جدید خود را وارد کرده و در نهایت روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

ریست کردن رمز اپل آیدی در صورت فعال بودن قابلیت تایید هویت دو مرحله ای

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی و فعال بودن قابلیت تایید هویت دو مرحله ای نیاز است تا ابتدا به سایت iforgot.apple.comمراجعه کرده و ایمیل Apple ID خود را وارد کنید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟با کلیک روی گزینه Continue شماره تماس مرتبط با اپل آیدی خود را وارد نمایید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟بدین ترتیب از شما خواسته می‌شود تا به یکی از دستگاه های متصل به اکانت iCloud مراجعه کنید. سپس گزینه Allow را در پنجره نمایان شده در دستگاه مورد نظر لمس کرده و رمز عبور دستگاه را وارد نمایید. پس از آن گزینه Done را لمس کنید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟حال در صفحه نمایان شده پسورد جدیدی برای اپل آیدی خود وارد نموده سپس گزینه Next و پس از آن گزینه Done را لمس نمایید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟

در صورت فراموش کردن اپل آیدی چه کنیم؟

علاوه بر فراموش کردن رمز اپل آیدی، بسیاری از کاربران با مشکل فراموش کردن اپل آیدی هم مواجه می‌شوند. به منظور دسترسی مجدد به اپل آیدی خود ابتدا به سایت iforgot.apple.com مراجعه کرده سپس در زیر کادر ایمیل آدرس، روی گزینه Look it up کلیک کنید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟در مرحله بعدی نام، نام خانوادگی و ایمیل بکاپ خود را وارد نمایید. سپس روی گزینه Continue کلیک کنید. در صورتی که نام و ایمیل شما در سیستم وجود داشته باشد، به صفحه‌ای با عنوان Apple ID Found هدایت خواهید شد.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟در نهایت با کلیک روی گزینه Go to Your Account به صفحه appleid.apple.com منتقل شده و به اپل آیدی خود دسترسی خواهید داشت. سپس در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی می‌توانید با کلیک روی گزینه Forgot Apple ID or password? نسبت به ریست کردن آن اقدام نمایید.

در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی چه کنیم؟

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش ریست کردن پسورد Apple ID پرداختیم. بنابراین در صورت فراموش کردن رمز اپل آیدی خود می‌توانید با استفاده از هر یک از روش‌های ذکر شده در فوق، نسبت به ریست کردن پسورد اقدام نمایید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *