دلایل آپدیت نشدن گوشی اندروید چیست؟

نویسنده: نیما رسولی
بازدید: 527 نفر
به روز رسانی:

این مشکل ممکن است چندین دلیل مختلف داشته باشد که در ادامه ما به تمام آن‌ها و روش های رفع مشکل آپدیت نشدن اندروید خواهیم پرداخت.

اکوسیستم اندروید

اکوسیستم اندروید می‌تواند دلیل آپدیت نشدن سیستم عامل گوشی های اندروید باشد. درست برخلاف اکوسیستم اپل که در آن هر سال چند گوشی آیفون وارد بازار می‌شود در اندروید شرایط فرق می‌کند و هر سال تعداد زیادی گوشی با این سیستم عامل منتشر می‌شوند. در واقع هر تولیدکننده‌ای در هر کجای جهان (البته به استثنا هواوی) می‌تواند یک گوشی تولید و آن را با اندروید وارد بازار کند. در این میان برند پیکسل که ساخت گوگل است همیشه اولین سری از گوشی‌های اندرویدی است که بروزرسانی این سیستم را دریافت می‌کند.

اما شرایط برای سایر گوشی‌ها متفاوت است. سایر تولیدکنندگان برای آن که بتوانند از نسخه‌های جدید اندروید در گوشی‌های خود استفاده کنند باید ابتدا درایورهای مختص به هر گوشی را بنویسند. گوگل ابتدا نسخه خام را منتشر می‌کند و سایر تولیدکنندگان سپس آن نسخه را بر اساس رابط کاربری و سخت‌افزار گوشی‌های خود تغییر داده و در نهایت در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

گاهی اوقات بسته به مدل گوشی ممکن است با مشکلاتی نظیر بروزرسانی نشدن اندروید گوشی مواجه باشید که در این زمینه باید از طرف شرکت سازنده گوشی برای آن اندروید و ویژگی های جدیدی درنظر گرفته شود که امروزه برای گوشی های قدیمی اینکار انجام نمیگیرد زیرا سخت افزار بکارگیری شده به نوعی بوده که محدودیت اینکار را داشته است اما امروزه با افزایش سطح فناوری میتوانید اندروید و سایر بخش های گوشی را طی یک آپدیت ارتقاء دهید. پیشنهاد میشود سوالات و نظرات خود را در خصوص مقاله مشکل آپدیت نشدن گوشی اندروید باما در میان بگذارید که نظرات شما در تولید و برررسی مطالب آموزشی تاثیرگذار خواهد بود.

سوی دیگر تولیدکنندگانی که هر سال 5 یا 6 مدل جدید وارد بازار می‌کنند با گذشت زمان تمایل کمتری به صرف وقت و هزینه اضافی برای انتشار نسخه‌های جدید اندروید برای گوشی‌های قدیمی و ارزان قیمت خود دارند و ترجیح می‌دهند تمرکز خود را به گوشی‌های جدیدتر و پرچمدار خود معطوف کنند. به همین دلیل اگر گوشی شما یک مدل قدیمی است یا جزو گوشی‌های پرچمدار نیست ممکن است بروزرسانی با تاخیر به دستتان برسد؛ تازه اگر تولیدکننده گوشی شما قصد انتشار نسخه جدید برای گوشی شما داشته باشد. به همین دلیل خیلی از کاربران پس از گذشت مدتی سوالات مختلفی مثل «چرا اندروید ۱۰ را دریافت نمیکنم» یا «چرا برای گوشی من آپدیت نیامده» برایشان مطرح می‌شود، در صورتی که اصلا شاید شرکت تولیدکننده برنامه‌ای برای انتشار این نسخه اندروید روی گوشی‌ آن‌ها نداشته باشد.

 

رضا اگر یک گوشی سامسونگ داشته باشید که 6 سال پیش وارد بازار شده ممکن است همین موضوع دلیل مشکل آپدیت نشدن اندروید سامسونگ گوشی شما باشد. حتی گوشی‌های جدید نیز ممکن است تاخیر قابل توجهی داشته باشند. برای مثال سامسونگ تازه از هفته گذشته شروع به عرضه آپدیت اندروید 11 برای گوشی A50 کرده است و احتمالا طی هفته‌های بعدی مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ A50 به اندروید 11 برطرف خواهد شد

به همین ترتیب سایر گوشی‌ها نیز کمی دیرتر آپدیت خواهند شد. برای مثال کاربران گلکسی A30s مدت‌هاست منتظر نسخه جدید اندروید هستند. مشکل آپدیت نشدن گوشی سامسونگ A30s به دلیل تاخیر در روند انتشار بروزرسانی اندروید 11 است و کاربران آن چاره‌ای به جز صبر کردن ندارند. این موضوع در قبال سایر تولیدکنندگان هم صادق است و فقط مختص به آپدیت اندروید سامسونگ نمی‌شود و ممکن است مشکل آپدیت نشدن گوشی شیائومی یا سایر تولیدکنندگان نیز همین باشد.

دلایل اصلی:.

ارتباط ضعیف اینترنت

باتری گوشی ظرفیت کافی ندارد

فضای ذخیره سازی اندک

به روز رسانی ناقص گوشی های اندروید


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *