دلایل زود خالی شدن شارژ باتری آیفون + راه حل 100% کاربردی

نویسنده: مدیر سایت
بازدید: 473 نفر
به روز رسانی:

زود خالی شدن شارژ آیفون : مشکل خالی شدن باتری آیفون یکی از دغدغه هایی است که اکثر خریداران و استفاده کنندگان از آیفون با آن همراه هستند . عمر باتری آیفون یکی از مهم ترین معیار هایی است که ما را به سمت انتخاب این گوشی جذب می کند . دلایل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به خالی شدن شارژ باتری گوشی آیفون شود .

گوشی های آیفون جزء آن دسته از گوشی هایی هستند که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته اند و مردم به دلیل قدرت باتری این گوشی ها ، ظرافت آن و نوع عملکرد بالایی که دارد به سمت آن می روند . طبیعتا تمام گوشی ها نه تنها آیفون در اوایل بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند ، پس از آن ممکن است دلایلی وجود داشته باشد ، که عمر باتری کاهش پیدا کند . در ادامه در مورد این دلایل بیشتر توضیح می دهیم .

مشکل خالی شدن باتری آیفون

زود خالی شدن شارژ آیفون یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که مردم به آن اشاره می کنند . این مشکل می تواند قابل حل کردن باشد . در ادامه به نمونه هایی از دلایل خالی شدن باتری و زود خالی شدن شارژ آیفون اشاره می کنیم .

  • یکی از بزرگ ترین عواملی که منجر به زود خالی شدن شارژ آیفون می شود ، هوای سرد است . هوا و محیط خیلی سرد می تواند تاثیر منفی روی شارژ و باتری آن داشته باشد . توجه داشته باشید که علاوه بر هوای خیلی سرد ، هوای داغ هم می تواند روی تخریب باتری آیفون نقش داشته باشد . بهترین دمایی که می توانیم برای آیفون در نظر بگیریم ، دمای 20 درجه سانتی گراد است .
  • مورد بعدی که می تواند روی عمر و سلامت باتری آیفون تاثیرگذار باشد ، میزان روشنایی صفحه است . معمولا گوشی هایی که امروزه تولید می شوند ، دارای صفحه نور بسیار زیادی هستند و همین منجر می شود که میزان باتری به شدت کاهش پیدا کند . در این مواقع می توانید با فعال کردن گزینه Auto Brightness نور صفحه را در حالت اتوماتیک و خودکار قرار دهید و همچنین عمر باتری را تضمین کنید .
  • یکی دیگر از مواردی که مورد توجه قرار گرفته است ، آنتی دهی می باشد . هرچه قدر آنتی دهی آیفون ضعیف باشد به باتری آسیب وارد می شود و منجر می شود تا شارژ آیفون خیلی زود خالی شود . به شما پیشنهاد می کنیم برای دور شدن از این مشکل ، گوشی خود را در مکان هایی که آنتی دهی بالایی ندارد در حالت Airplane قرار دهید تا باتری مصرف نشود .
  • برنامه ها و اپلیکیشن هایی که مبتدی هستند و هیچ ضرورتی برای آیفون ندارند ، می تواند تاثیر بسیار زیادی روی زود خالی شدن شارژ آیفون داشته باشد . اگر برنامه های اضافی در گوشی خود دارید بهتر است آن ها را حذف و غیر فعال کنید .
  • مورد آخر که می خواهیم به آن اشاره کنیم مربوط به نوتیفیکیشن نرم افزار ها و آپ ها می شود . اگر فکر می کنید برنامه های غیرضروری نیازی به نوتیفیکیشن ندارند ، می توانید آن ها را غیر فعال کنید تا آسیبی به باتری و شارژ گوشی وارد نکند .

مواردی که بیان شد نمونه هایی از مهم ترین دلایل زود خالی شدن شارژ آیفون می باشد . شما می توانید با رعایت کردن این موارد از خالی شدن باتری گوشی خود در کوتاه مدت جلوگیری کنید . در ادامه با ما همراه باشید تا راهکار های بیشتری را به شما عزیزان پیشنهاد کنیم .

جلوگیری از خالی شدن باتری آیفون

روش های زیادی برای رفع مشکل خالی شدن باتری آیفون وجود دارد . شما می توانید با بررسی کردن مواردی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ، شارژ آیفون خود را برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید . در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد روش های رفع خالی شدن باتری آیفون با شما عزیزان صحبت کنیم .

  • در مرحله اول شما باید تمام اپلیکیشن های خود را بررسی کنید و در صورت غیرضروری بودن آن ها را حذف کنید . برنامه هایی که برای گوشی نصب می شوند معمولا برای رفع نیاز هستند و اطلاعاتی را در اختیار ما می گذارند ، شما می توانید با حذف برنامه های غیر ضروری شارژ آیفون را ذخیره کنید .
  • مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم ، GPS می باشد . گوشی های هوشمند که دارای این قابلیت هستند به صورت خودکار موقعیت مکانی کاربر را دنبال می کنند . این کار شاید برای مواقعی ضروری باشد اما می تواند عمر باتری را اهش دهد . با غیر فعالی کردن آن از خالی شدن سریع شارژ جلوگیری می کنید .
  • سعی کنید زمانی که استفاده شما از گوشی تمام شد ، آن را خاموش کنید و نگذارید خودبه خود خاموش شود و موردی بعدی که باید به آن توجه داشته باشید ، این است که گوشی خود را از سمت صفحه نمایش روی سطح بخوابانید . حذف ویجت های غیر ضروری هم می تواند روی افزایش شارژ آیفون تاثیرگذار باشد .
  • اگر می خواهید گوشی شما میزان شارژ بیشتری را ذخیره داشته باشد بهتر است از والپیپر های متحرک استفاده نکنید ، این والپیپر ها زیبایی خاصی دارند ولی می توانند مقدار زیادی از باتری را مصرف کنند . شما می توانید از زیباترین والپیپر های غیر متحرک استفاده کنید .
  • اپ استور سیستم عامل ios می تواند به صورت خودکار برنامه ها را آپدیت کند ، که این موضوع می تواند شارژ آیفون را تا حدود زیادی کاهش دهد . شما می توانید این قسمت را غیر فعال کنید و در صورت نیاز خودتان برنامه های مورد نیازتان را آپدیت کنید .
  • آخرین موردی که می خواهیم به آن اشاره کنیم ، مربوط به تعویض باتری می باشد . در صورتی که با امتحان کردن تمام این موارد باز هم مشکل زود خالی شدن باتری آیفون شما حل نشد ، شما ناچار خواهید بود که باتری گوشی خود را تعویض کنید .

نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *