دلیل نصب نشدن برنامه در اندروید و راهکار برای حل مشکل

نویسنده: رضا مرادپور
بازدید: 412 نفر
به روز رسانی:

مروزه اپلیکیشن در گوشی‌ها یکی از کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین ابزارهایی است که کاربران با آنها کار کرده و از آن‌ها استفاده می‌کنند.
در نظر داشته باشید که بعضی زمان‌ها برنامه‌ها ممکن است بر روی سیستم شما نصب نشده و قابل استفاده نباشد در صورتی که همان برنامه بر روی گوشی دیگری نصب می‌شود.
اگر شما نیز خطای نصب نشدن برنامه در اندروید app not installed را مشاهده می‌کنید؛ یعنی باید به دنبال رفع مشکل در گوشی خود باشید.
دلیل نصب نشدن برنامه در اندروید می‌تواند بسیار متعدد باشد و حتی در زمان‌هایی هیچ کدام از آنها مشکل دستگاه شما را رفع نکند که در این زمان با دردسر بزرگی مواجه شده‌اید.ما در این مقاله سعی کردیم تا علت نصب نشدن برنامه در اندروید بر روی گوشی‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم تا در زمان‌های مشابه بتوانید از آنها استفاده کنید.پس برای شناسایی و حل مشکل نصب نشدن برنامه در اندروید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

دلایل مشکل نصب نشدن برنامه در اندروید

برای اینکه بتوانیم راهکار منطقی‌تری از دلایل نصب نشدن برنامه در اندروید در اختیار شما قرار دهیم لیستی از آن‌ها را در زیر قرار داده‌ایم.
با توضیحاتی که در هر کدام از دلایل نوشته شده، شما می‌توانید دلیل منطقی‌تری از نصب نشدن برنامه در اندروید را در اختیار داشته باشید.

● مشکلات مربوط به حافظه

یکی از دلایل بسیار مهمی که در بحث نصب نشدن برنامه در اندروید وجود دارد، مشکل حافظه است؛ زیرا زمانی که حافظه دستگاه پر شده باشد در زمان راه‌اندازی و نصب برنامه نیز سیستم را دچار اختلال می‌کند یا حتی ممکن است به سیستم اجازه نصب برنامه جدیدی ندهد؛ زیرا حافظه‌ای برای آن ندارد.
این همان زمانی است که باید اقدام به خالی کردن حافظه دستگاه کرده و سپس اقدام به نصب مجدد برنامه کنید.

● فعال نبودن بخش منابع ناشناخته

در گوشی‌های اندرویدی بخشی با نام منابع ناشناخته یا unknown sources وجود دارد که به نصب برنامه‌های جدید یا غیررسمی اجازه فعالیت نمی‌دهد که در این صورت دچار مشکل نصب نشدن برنامه در اندروید می‌شوید.
یعنی اینکه گوشی از شما درخواست می‌کند فقط از یک منبع رسمی اقدام به نصب برنامه کنید.
در این زمان با جستجوی عبارت انگلیسی یا فارسی منابع ناشناخته در گوشی خود، آن را فعال کرده و مجدداً تلاش به نصب برنامه کنید.

● مناسب نبودن برنامه از نظر نسخه یا ورژن

اگر برنامه‌ای را بر روی گوشی خود نصب می‌کنید حتماً از جدید بودن نسخه آن مطمئن شوید؛ زیرا بعضی وقت‌ها که از منابع غیررسمی اقدام به نصب برنامه می‌کنید خبر از قدیمی یا جدید بودن نسخه برنامه نخواهید داشت.
حتماً ورژن یا نسخه برنامه را با جدیدترین ورژن ممکن مطابقت دهید تا از جدید بودن آن مطلع شوید تا دچار مشکل نصب نشدن برنامه در اندروید نشوید.

● استفاده از برنامه‌های نامعتبر

ممکن است شما قصد نصب برنامه‌ای غیرمعتبر را بر روی گوشی خود داشته باشید؛ مثلاً نسخه‌های فرعی یک برنامه اصلی.
در خیلی مواقع این برنامه‌ها با بعضی از گوشی‌ها سازگاری داشته و بر روی بعضی از نسخه‌های دیگر نصب نمی‌شوند.
پیشنهاد کلی ما این است که از برنامه‌های نامعتبر و غیررسمی به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ چون نصب نشدن برنامه در اندروید یک مزیت برای گوشی اندرویدی شما محسوب می‌شود؛ زیرا این برنامه‌ها می‌توانند مخرب بوده و یا جهت سوءاستفاده از اطلاعات شخصی شما طراحی شده باشد.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *