رجیستری گوشی آیفون 14

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 527 نفر
به روز رسانی:

رجیستری گوشی آیفون 14

رجیستری آیفون ۱۴

از زمان عرضه آخرین سری گوشی های آیفون حالا نزدیک  به سه فصل گذشته، اما هنوز مسئله رجیستر آیفون ۱۴ در حال بررسی و بحث است و این مسئله باعث شده تا خریداران این گوشی بابت نتیجه این تصمیم گیری ها در ابهام باقی بمانند.

طبق گفته سخنگوی انجمن وارد کنندگان موبایل، قرار بود از ابتدای آذر ماه سال ۱۴۰۱ درباره رجیستری این گوشی تصمیم گیری شود اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و آخرین موضع در این باره عدم رجیستر گوشی های آیفون ۱۴ بوده است.

با وجود بحث هایی مثل عدم واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار که انواع گوشی سامسونگ پرچمدار مثل گوشی گلکسی s22 ultra را هم شامل می شد، اما ما شاهد واردات این گوشی هوشمند هستیم و به نظر می رسد که این محدودیت برای انواع گوشی اپل یعنی سری آیفون ۱۴ شامل گوشی های آیفون ۱۴ ، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس در نظر گرفته شده است.

در هر صورت این مسئله هنوز مورد بحث و بسیار مهم است زیرا گوشی های مسافری بدون رجیستر تنها یک ماه قابل استفاده هستند. اگرچه خریداران آیفون ۱۴ می توانند با خارج کردن سیمکارت و مجدد وارد کردن آن در گوشی، مدت زمان استفاده از آن را تا یک ماه دیگر تمدید کنند.

اگر شما هم با توجه به علاقه شخصی یکی از محصولات این سری از گوشی های هوشمند آیفون را به صورت مسافری با خود وارد کشور کرده باشید یا از طریق فروشگاه های سطح شهر اقدام به خرید آیفون ۱۴ کرده اید حتما این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

رجیستری آیفون ۱۴ در ایران

آخرین اخبار درباره رجیستری آیفون ۱۴ در سال ۱۴۰۱این بود که وزارت امور اقتصاد و دارایی گمرک جمهوری اسلامی ورود هر نوع گوشی موبایل شامل آیفون ۱۴ و مدل های بعدی آن را ممنوع اعلام کرده است. این بخشنامه حتی شامل گوشی های مسافری و پستی نیز می شود و هیچ تضمینی وجود ندارد که افرادی که این گوشی ها را خریداری کرده اند، قادر به رجیستری آن ها باشند.

قبلاً گفته شده بود که گوشی های مسافری رجیستر می شوند، اما وزارت صمت وعده قبلی خود مبنی بر رجیستری آیفون ۱۴ را رد کرد و هنوز تصمیمی برای رجیستری مسافری این گوشی ها گرفته نشده است. در واقع، هیچ تضمینی برای رجیستری این گوشی ها با واردات مسافری وجود ندارد.

بنابراین، پیشنهاد ما به شما این است که تا زمان ورود رسمی این کالاها به بازار موبایل ایران، منتظر بمانید. در حال حاضر، از سوی نهادهای دولتی تمام مدل های موجود در بازار قاچاق محسوب می شود. باید توجه داشت که این تصمیم ممکن است در آینده تغییر کند، اما در حال حاضر واردات هر نوع گوشی موبایلی با نام تجاری اپل به جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

ایا ایفون ۱۴ رجیستر میشود ؟ تاریخ رجیستری ایفون ۱۴ کی هست ؟

با وجود اینکه چندین ماه از عرضه آخرین سری گوشی‌های آیفون می‌گذرد، هنوز تکلیف زمان رجیستر ایفون ۱۴ در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و این موضوع باعث سردرگمی خریداران این گوشی شده است. طبق صحبت‌های پیشین عالمیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، قرار بود از ابتدای آذرماه سال پیشین در رابطه با رجیستری این گوشی تصمیم‌گیری شود. همانطور که می‌دانید گوشی‌های مسافری بدون ریجستر تنها یک ماه آنتن دهی دارند، ولی با این حال خریداران گوشی آیفون ۱۴ می‌‌توانند با خارج کردن سیمکارت و قرار دادن مجدد آن در گوشی تا یک ماه دیگر این زمان را تمدید کنند.

هزینه رجیستری ایفون ۱۴ چقدر است ؟

در مورد هزینه ریجستری ایفون ١۴ باید بگوییم که اگر گوشی به صورت قانونی و توسط شرکت‌های رسمی، مثل فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا، وارد کشور شده باشد و مشمول گارانتی آن شرکت شود شما نیازی به پرداخت هزینه ریجستری به طور جداگانه ندارید، ولی اگر گوشی آیفون اصطلاحاً بصورت مسافری وارد کشور شده باشد شما باید اقدام به رجیستر کردن گوشی در سامانه همتا کنید و هزینه ثبت آن را جداگانه پرداخت نمایید.

به طور کلی، هزینه ریجستری آیفون ۱۴ به نوع مدل آن بستگی دارد. مثلاً قیمت رجیستری ایفون ۱۴ پرو مکس از نسخه‌های پرو و استاندارد بیشترست. البته لازم به ذکرست که هزینه رجیستری گوشی وابسته به نرخ دلار در زمان عرضه بوده و نوسانات قیمت محتمل است.

آخرین اخبار رجیستری آیفون ۱۴

در مورد ریجستر ایفون ۱۴ قبلا گفته شد که گوشی‌های مسافری رجیستر می‌شوند، اما قبل از پایان سال ۱۴۰۱ وزارت صمت وعده قبلی خود مبنی بر ریجیستری ایفون ۱۴ را رد کرد، اما موضوع اصلی نامشخص بودن وضعیت رجیستری این گوشی‌ها حتی با واردات مسافری بود و هیچ تضمینی وجود نداشت افرادی که این مدل‌ها را خریداری کرده‌اند، قادر به رجیستری گوشی آیفون ۱۴ باشند.

ناگفته نماند که با توجه به گفته‌های سخنگوی وزارت صمت مبنی بر اینکه واردات ایفون در سطح تجاری انجام نخواهد شد و برای رجیستری مسافری ایفون ۱۴ هم هنوز تصمیمی گرفته نشده است، هنوز تکلیف واردات این قبیل کالا‌ها هم مشخص نیست و اکنون از سوی نهادهای دولتی تمام مدل‌های موجود در بازار قاچاق محسوب می‌شود. پایان سال قبل، وزارت امور اقتصاد و دارایی گمرک جمهوری اسلامی در طی بخش نامه‌ای ورود هر گونه گوشی موبایل با نام تجاری اپل که شامل ایفون ۱۴ و مدل‌های بعد از آن می‌شود را ممنوع اعلام کرد. لازم به ذکرست که این مورد گوشی‌های مسافری و پستی را نیز شامل می‌شود. بر اساس این بخش‌نامه امکان ثبت اطلاعات وارد شده در سامانه پستی و مسافری نیز وجود ندارد.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *