رفع مشکل کار نکردن گوگل پلی

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 665 نفر
به روز رسانی:

1- علت کار نکردن گوگل پلی چیست؟

  • اول از همه، شما باید مطمئن شوید که ایراد از طرف گوشی شما است و نه از طرف Google
  • اتصال اینترنتی خود را بررسی کنید.

ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما گاهی علت کار نکردن گوگل پلی به دلیل مشکلات اینترنت است و بررسی اتصال اینترنت می تواند مشکلاتی را که دارید حل کند. سعی کنید حالت Wi-Fi را  به حالت داده تلفن همراه یا بالعکس تغییر دهید و ببینید آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر. همچنین باید گوشی خود را به “حالت هواپیما” تغییر دهید و دوباره به حالت اولیه برگردانید. در نهایت، می توانید روتر خود را ریست کنید تا مطمئن شوید که اتصال بخوبی وجود دارد.

  • تنظیمات تاریخ و زمان خود را بررسی کنید.

گوگل به صورت دوره ای تاریخ و ساعت گوگل پلی گوشی هوشمند شما را بررسی می کند و در صورت مغایرت بین زمان واقعی و آنچه در گوشی شما نمایش داده می شود، سرورهای آن می توانند در همگام سازی با دستگاه شما به مشکل خورده و این موضوع باعث خراب شدن گوگل پلی استور شوند.

برای رفع این مشکل، باید وارد تنظیمات دستگاه خود شوید. در قسمت سیستم، تاریخ و زمان را انتخاب کنید.بررسی کنید که آیا  تاریخ و زمان گوشی روی حالت خودکار قرار دارد یا خیر و اگر اینطور نیست، آن را فعال کنید.

  • برنامه های Google را بررسی کنید.

اگر Play Store هنگ کرده یا دچار مشکل شده است، سعی کنید آن را ببندید یا با رفتن به قسمت تنظیمات> برنامه ها و اعلانات> مشاهده همه برنامه ها، گوگل پلی استور را انتخاب کرده و Force stop را فشار دهید.

سپس، باید مطمئن شوید که گوگل پلی به روز بوده و مشکلی ندارد. برای این کار باید از آخرین نسخه گوگل پلی را نصب کنید. اگر پلی استور مدام متوقف می شودحتما از به روز بودن پلی استور اطمینان حاصل کنید. اگر هنوز مشکل دارید، باید حافظه پنهان گوگل پلی استور را پاک کنید و اگر باز هم مشکل حل نشد، داده های پلی استور خود را پاک کنید.

اگر پس از پاکسازی پلی استور همچنان مشکل وجود داشت، باید داده ها و حافظه پنهان در Google Play Services را پاک کنید و همچنین مطمئن شوید آخرین نسخه گوگل پلی استور را نصب کرده اید. در صورت برطرف نشدن مشکل، مرحله بعدی این است که اکانت گوگل خود را در دستگاه خود ریست کنید.

  • VPN خود را غیرفعال کنید.

دلیل کار نکردن گوگل پلی ممکن است به دلیل فعال بودن وی پی ان باشد. داشتن VPN یک راه حل عالی برای دستیابی به همه رسانه های مورد نظرتان در خارج از موقعیت جغرافیایی شماست. حتی می توانید از VPN برای نصب برنامه ای در  Play Store کشور دیگری استفاده کنید. اما VPN شما ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در Google Play Store شما در منطقه ای که در حال حاضر در آن هستید شود.

 

 


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *