تشخیص کشور سازنده گوشی اپل

نویسنده: فرهاد یوسفی
بازدید: 1355 نفر
به روز رسانی:

آیفون های اپل را می‌توان معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین محصول این شرکت به حساب آورد. کشور سازنده گوشی اپل چیست؟ در این مقاله روش‌های تشخیص محل ساخت گوشی آیفون را خواهید خواند. اگر کنجکاو هستید بدانید این گوشی‌ها کجا ساخته می‌شوند، با ما همراه باشید.

روش-های-تشخیص-محل-ساخت-گوشی-آیفون

آیفون گوشی نیست که آن را به طور فراگیری در همه جا و دست همه ببینید. احتمالا بسیاری از دوستان و آشنایانتان از گوشی‌های مبتنی بر اندروید استفاده می‌کنند اما با این حال آیفون یک گوشی نمادین به حساب می‌آید. از ظاهر آن گرفته تا صدای زنگ منحصر به فرد آن. برندهای زیادی در بازار وجود ندارند که مانند یک آیفون، شناخته شده باشند و البته به دلیل مقبولیت این گوشی‌ها، تعداد آیفون ساخت چین که نمونه‌های تقبلی از برند اصل هستند هم زیاد است.

به همین دلیل اپل در بیشتر مواقع تاریخچه فعالیت خود در کالیفرنیا را به رخ سایر تولیدکنندگان می‌کشد. نحوه نام گذاری نسخه‌های مختلف macOS و همچنین پیغامی که در قاب پشتی گوشی با عنوان: «طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا» حک شده است نیز بر این ادعا صحه می‌گذارند. اما سوالی که در اینجا مطرح است این است

که گوشی‌های آیفون واقعا در کجا تولید می‌شوند و روش یافت کشور سازنده گوشی اپل چیست؟ همچنین برای آشنایی با انتظاراتی که از آیفون‌های 2019 داریم روش-های-تشخیص-محل-ساخت-گوشی-آیفون

پاسخ کوتاه: آیفون ساخت چین است

اپل ساخت کدام کشور است؟ شاید فکر کنید جواب این سوال درست در کنار پیامی که محل طراحی گوشی را عنوان می‌کند باشد:«مونتاژ شده در چین.» اما این به چه معنا است؟ آیا به این معناست که آیفون چینی است؟

گوشی اپل ساخت کدام کشور است؟ احتمال بسیار زیادی وجود دارد که فاکسکان در چین گوشی شما را تولید کرده باشد و با وجود اینکه در حقیقت آیفون چینی است، اما موضوع اینقدرها هم ساده نیست. نه تنها فاکسکان کارخانه‌های زیادی در سرتاسر جهان و در کشورهایی همچون تایلند، جمهوری چک، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور و فیلیپین دارد، بلکه این کمپانی تنها کمپانی نیست که گوشی‌های آیفون را مونتاژ می‌کند.

برای مثال شرکت پگاترون از شرکت‌های سابقه دار در زمینه تولید گوشی‌های آیفون است. بنابر گزارش‌ها، 30 درصد کل آیفون 6 های موجود در بازار توسط این شرکت تولید شده‌اند.

روش های تشخیص محل ساخت گوشی آیفون

آیفون ساخت کدام کشور است؟ تا سال 2021، تخمین زده می‌شود که یک میلیارد آیفون در جهان وجود داشته باشد. با این حال، این میلیاردها آیفون همه یکسان نیستند. از آنجایی که اپل آیفون‌ها را در کشورهای مختلف می‌فروشد، مجبور است سخت‌افزار خود را بسته به نیازهای دولت‌ها کمی تغییر دهد.

از کجا بفهمیم گوشی اپل ساخت کدام کشور است دانستن اینکه آیفون شما از کجا آمده است، چند واقعیت جالب را در مورد دستگاه شما آشکار می‌کند. این به این دلیل است که تفاوت‌های جزئی در مدل‌های مختلف آیفون آن در کشورهای مختلف وجود دارد. اما، چرا مهم است‌؟

در سال 2018، اپل اولین مدل‌های آیفون را با دو اسلات سیم کارت عرضه کرد. با این حال، این فقط برای مدل‌های iPhone XR و XS Max بود که در چین، هنگ کنگ و ماکائو تولید شدند.  روش-های-تشخیص-محل-ساخت-گوشی-آیفون

چگونه بفهمیم آیفون شما در کجا تولید شده است؟ برای اینکه بدانید آیفون شما در کجا تولید شده است، به Settings > General > About بروید.

به شماره مدل نگاه کنید. شما باید دو حرف قبل از اسلش (/) ببینید که نشان می دهد دستگاه شما از کدام کشور است.
در اینجا لیست کدهای کشور سازنده آمده است:  روش-های-تشخیص-محل-ساخت-گوشی-آیفون

کد کشور
A یا  C کانادا
AB مصر، اردن، قطر، عربستان، امارات
B ایرلند، انگلستان
BG بلغارستان
BR یا BZ برزیل
BT بریتانیا
CH چین
CI پاراگوئه
CM کرواسی، مجارستان
CR کرواسی
CS یا CZ جمهوری چک
CN اسلواکی
D یا  DM آلمان
E مکزیک
EE یا ET استونی
EL لاتویا
F فرانسه
FD سوییس
FS فنلاند
GB یا GR یونان
GH مجارستان
GP پرتغال
HB اسراییل
IN هند
IP ایتالیا
J یا JP ژاپن
ID اندونزی
K سوئد
KH کره جنوبی
KN دانمارک
LE آرژانتین
LL آمریکا
LP لهستان
MY مالزی
ND هلند
PP فیلیپین
PY اسپانیا
QB روسیه
RK قزاقستان
SE صربستان
SU اوکراین
TA تایوان
TH تایلند
TU ترکیه
VN ویتنام
X استرالیا
ZA سنگاپور
ZQ جامائیکا

بسته به محل تولید، تفاوت‌های ظریفی در مورد مدل‌های آیفون وجود دارد. همانطور که کشورهای بیشتری الزامات سخت افزاری خاص کشور را معرفی می‌کنند، تفاوت بین دستگاه‌ها در آموزش تشخیص محل ساخت گوشی آیفون ممکن است اهمیت بیشتری پیدا کند.

http://WWW.TOP-GSM.IR


نظرتان را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *